Konco-konco ku

Monday, March 4, 2013

DALANG PENGHASUT PERANG LAHAD DATU DIKENAL PASTI!!

BUKAN nak suruh tengok je apa yang Anwar dan Nur Misuari dok bincang beberapa minggu sebelum penceroboh militan Sulu serang Lahad Datu, tapi nak minta sahabat semua fikir dan renung apa sebenarnya perancangan dajjal Anwar ni nak buat kat Malaysia.

Boleh rujuk beberapa laporan media di bawah:-


Kaji dan fahami sejarah tentang bagaimana adanya rakyat dari Kesultanan Sulu boleh berada di Sabah. Kenapa Mahathir bagi ic kepada mereka? Atas perjanjian apa semua ini berlaku?

Percaya atau tidak tetapi itulah hakikat yang perlu aku sebutkan. Anwar adalah dalang punca peperangan ini. Punca kematian anggota polis demi mempertahankan tanah air tercinta.

Janji Anwar kepada rakyat Sulu, jika pakatan menang pilihanraya, Sabah akan diserahkan kepada Kesultanan Sulu. Janji Anwar kali ini memakan diri sendiri. Janji Anwar kali ini mengakibatkan kematian anggota polis yang tidak berdosa.

Mana suara PAS? Kenapa senyap? Sudah termakan janji Anwar kah sehingga tidak sanggup memberikan pendapat atau pertolongan kepada umat sebangsa dan seagama mereka yang telah gugur di medan perang?

Sedih apabila ada lagi segelintir pemain media baru terutama dari sebelah pihak pakatan yang terus menyalahkan UMNO. Siapa yang berjanji? Siapa yang berjumpa dengan ketua militan ini? ANWAR!!

Apabila Tian Chua menghina arwah wira negara dengan mengatakan ini sandiwara UMNO. Di mana Nik Aziz? Di mana Hadi Awang? Masih tidak sedar rupanya orang Melayu dalam pakatan ni. Mereka terpaksa membisu demi undi ke Putrajaya....

*senyap*

Tian Chua mengatakan lagi dalam ceramahnya baru-baru ini. Anggota polis yang terkorban di Lahad Datu adalah "MATI KATAK". PAS tak ajar malaun ni ke apa ertinya MATI SYAHID??

Sempat melihat wajah pejuang negara Kpl. Sabarudin Daud yang juga orang kampung aku. Wangian dari badannya harum semerbak, lebih harum dari minyak wangi yang dicurahkan atas kubur mangsa Memali. Muka suci dan bersih bagaikan ada cahaya. Tenang.

Apa yang kita buat? Duduk? Menunggu berita di media-media sedangkan pembangsat negara Tian Chua dan Anwar Ibrahim hebat mengatakan yang anggota polis yang terkorban MATI KATAK di pentas ceramah mereka seluruh negara. Anggota polis yang terkorban TIDAK MASUK SYURGA.

Kita nak diam lagi? Sedarlah ahli serta penyokong pakatan. Dalang sebenar telah diketahui. Masih nak percaya kepada individu laknat ini? Terpulang....

20 comments:

  1. AKU BENCI BABI TUA KUTUK PELIWAT HINGGA KE TULANG HITAM. ISTERI DAN ANAK DIA PATUT MALU KERANA BERSEKONGKOL DENGAN IBLIS INI. PAKATAN PATUT MALU KERANA NAK JADIKAN IBLIS SEORANG PM. TAK ADA NEGARA DI DUNIA INI NAK JADIKAN SYAITAN SEBAGAI KETUA.

    ReplyDelete
  2. bila nuar nak mampus ni.....panjang sgt nyawa setan sekor ni.......

    ReplyDelete
  3. masa TBH mati tu hari, kemain, siap pegang lilin, tunduk macam nak menyembah. Ni org islam, pejuang meninggal dunia, xsorang pun pemimpin PAS yg macam taik, sial, laknat yg bersuara...Yg cina kafir apatah lagi. Siap ngutuk....Aku haramkan undi untuk PR....

    ReplyDelete
  4. Kau bila la nak Mampo??bodoh x sdar diri?

    ReplyDelete
  5. Kalau la DSAI tu dalang, tangkapla....jgn tak habis habis fitnah orang.....dosa besar oi admin

    ReplyDelete
  6. oi dosa bsar fitnah org. . .
    Apa la punya admin buat andaian sndri bdoh

    ReplyDelete
  7. Esok lusa kalau bapak admin jatuh jamban pun sebab anuar

    ReplyDelete
  8. teruk betul org sekarang...fitnah dah jadi makanan org2 yg jenis mcm ni...dunia akhir zaman...fitnah berleluasa...

    ReplyDelete
  9. sudah2lah gadoh....kita serumpun...Admin ada salah, yg reply pon ada salah dan saya sendiri pon ada salah...cukuplah...kenanglah jasa org zaman dulu nak jadikan negara kita merdeka...dan ingatlah semua ni dugaan Allah pada kita...jom ramai2 minta ampun pada Allah dan sesama manusia....kita ni maha jahil dan Allah jua lebih mengetahui...maaf mencelah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beto2.. xpyh la kte nk gduh2.. smua yg berlaku utk myedarkan kte smua..Allah lbh mgtahui apa yg akan berlaku.. ingatlh kte hanya hamba ddunia ni.. stiap apa yg berlaku telah Allah tentukan tmsuk siapa pempin dssebuah negara..Dia lebih mgetahui pemimpin mna yg ikhlas.. janganlah kte jd manusia yg xreti bersyukur dengan nikmat yg Allah berikan.. terima la qada dan qadar Allah..

      Kelate

      Delete
  10. Saya orang Sabah soking Pembangkang TETAPI saya TIDAK benarkan Sabah diserahkan kepada SULU. PRU13 - pasti undi Kerajaan BN.

    Saudara yg lain, think about it. Its has been three weeks everything been done by Govt at LD to protect Sabah & Sabahan peoples. If DSN is a person that not trusted for sure he don't care about us BUT everything are in our eyes, in our ear that he care about our safety. Forget about opposition party and really salute to the PDRM & ATM, etc...very sad the the soldiers that die for Malaysia, die for Sabah & Sabahan peoples.

    ReplyDelete
  11. selepas ini harap kerajaan mengharamkan semua dalang yang disyaki terlibat didalam peristiwa di Lahat Datu untuk ke luar negara...lepas ini entah apa yg akan dirancang untuk hancurkan hidup dan negara Malaysia.Selepas peristiwa ini kerajaan terutama Kementerian dalam Negeri dan PDRM harus peka serta menyiasat setiap lapuran dari nelayan atau individu yg melihat sesuatu yg pelik diperairan negara.Kerajaan juga harus perketatkan pemberian i.c kepda penduduk sabah.Selain daripada itu,rukun tertangga harus dihidupkan disetiap kampung atau blok felda dengan balai polis bergerak.Dengan itu jika ada pencerobohan dari rakyat asing akan mudah dikesan .KIta patut ambil iktibar apa yang terjadi,di mana perpadauan amat penting...disamping langkah2 pencegahan awal...

    ReplyDelete
  12. setiap yg berlaku ada hikmahnya,rakyat malaysia terlalu mudah lupa apabila negara berada didalam keadaan aman dan hidup kita terlalu mewah...Kita terlupa disekeling kita ada musuh dalam selimut yg menanti masa untuk bertindak...

    ReplyDelete
  13. aper korang dok fikir ni.. maki fitnah.. klu xda bukti payah dok ckp lebih2.. lebih baik kita berdoa agar perang disabah akan berakhir cpt2..

    ReplyDelete
  14. macam gambar p.ramlee ,, ini yang betul ,,, cubaaaaannnnnn!!!

    ReplyDelete
  15. Islam itu indah, bpeganglh pada Al-Quran. Buka la minda tuan2. Mati syahid @ mati katak bkn kta yg tentukan. Itu urusan Allah S.W.T . Siapa kta nk tentukan ajal seseorang. Gah bcakap ddunia. Kamu dongak la kepala kamu setinggi mana kamu nk, kamu hentak lh bumi ini sekuat mana kamu mahu. Ingat!!!! Tiada yg kekal ddunia ini!! Kamu lupa yg kamu semua ttp akan menghadap Allah S.W.T. . Kamu lupa knp wujudny sempadan negara. Kamu lupa knp wujudny semangat nasionalisme. Bila semua itu wujud di dunia skrg. Dmana kamu letak islam??? Bangga dgn Malaysia. Tp knp x dgn Islam. Amat rugi bg org2 yg tidak mahu berfikir.

    ReplyDelete
  16. pembangkang bodoh

    ReplyDelete
  17. anwar bodoh bangsat penipu rakyat menjual tiket keamanan pas menjual tiket agama dap menjual tiket kekayaan memcahbelahkan rakyat malaysia

    ReplyDelete
  18. ape la bodoh sgt korg2 ni.....drp peristiwa sulu ni...pihak mn yg lbh dpt benefit??..boleh guna sbgai kempen pihnraya ni kn...mcm xberpihak dkt pembngkang jer......dr awl pmbangkang duk kena hentam tmbh2 anuar.....buat ape anuar tu nk tmbh mslh dekat2 plhn raya ni..drpada dia nk memberontak ms pilihan raya ni....baik xpyh mengundi kalo nk takluk sabah tu pakai pengganas...kalo ye pn xperlu la tunggu time pilihan raya..aperdaa......sian si anuar tu...kalo btl la dia xbersalah...dr dlu jd mngsa fitnah politik....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh sedap ckp org bodoh..lu tu yg bodoh dan dungu, mesti la pembangkang yg berkepentingan!!, Sabah x bleh adakan plihanraya klu darurat sdangkan byk undi dr Sabah yg menangkan BN..ko ni sengal..otak udang..buat persepsi mcm katak dlm kaca, nk bercakap tp gunakanlah fikiran diluar kepala hotak ko tu!!!...sapa ckp dia salah?...bukti tnggu masa utk didedahkan..kita semua ada akal toksah la pertahankan sapa2 klu dh memang org tu yg bersalah..salah sorang polis yg mati tu kawan aku tau tak bahlol..ada ko tgk mcmana hibanya anak isteri dia?..atau ko ni memang gay yg tk pernah tau nk berlaki dan berbini..lu punya mulut mmg siol.!!!

      Delete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...