Konco-konco ku

Tuesday, March 12, 2013

SURI RUMAH DI SUBANG MENGAMUK MARAHKAN KHALID GAGAP!! #Pray4Sabah


Selepas surirumah di Selayang Baru dan Taman Medan memulakan tuntutan kerajaan negeri melunaskan elaun khas suri rumah seperti dijanjikan dalam manifesto Pilihan Raya Umum ke-12 (PRU12) lalu, hari ini kumpulan suri rumah di PPR Lembah Subang juga membuat langkah serupa bagi memastikan janji-janji yang dibuat sebelum ini oleh pihak pakatan pembangkang dilunaskan dahulu sebelum mereka membuat janji baru.

Pengerusi Gerakan Prihatin Rakyat Selangor (GPRS), Datuk Sohaimi Shahadan berkata, kerajaan negeri Selangor jelas telah menipu rakyat kerana sehingga kini masih gagal menunaikan janji manifesto Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-12 untuk memberikan elaun khas kepada ibu yang memilih menjadi suri rumah sepenuh masa.

“Sikap yang ditunjukkan kerajaan negeri pimpinan Parti Keadilan Rakyat (PKR) tersebut membuktikan mereka sanggup melakukan apa sahaja demi mencapai cita-cita politik. Kebanyakan janji tidak dapat dilaksanakan, malah kini tergamak mengatakan manifesto pilihan raya bukan janji untuk ditunaikan.

Kita nampak kebangkitan ini merupakan satu perkara yang serius dan pihak GPRS dengan kerjasama peguam, Kamaruddin Ahmad akan membantu surirumah ini menuntut hak mereka sebagaimana yang termaktub dalam manisfesto pakatan pembangkang pada PRU12 yang lalu, iaitu memberikan elaun surirumah yang memilih untuk menjaga anak sepenuh masa,” ujarnya kepada pemberita selepas menyertai demostrasi aman di sini pagi tadi.

Perhimpunan aman yang bermula kira-kira pukul 9.30 pagi di Padang Awam Flat PPR Taman Putra Damai, Lembah Subang turut dihadiri Presiden Penyatuan Suri-Suri Rumah Negeri Selangor, Datin Reny Rahyu Mohd. Ishak.

Dalam perkembangan lain, Sohaimi melihat kenyataan Tan Sri Khalid yang mengatakan kejayaan pentadbiran kerajaan negeri pakatan di Selangor membuktikan bahawa mereka sudah bersedia untuk mentadbir Malaysia merupakan `cakap-cakap politik’ yang penuh dengan retorik, malah bercakap tanpa asas.

“Kalau nak dengar Tan Sri Khalid cakap, dalam isu air pun dah 18 kali alasan dibuat untuk menyelesaikan masalah dan krisis air di Selangor, tapi tidak juga selesai.

Buktikan dulu fakta kejayaan kerajaan negeri, biar kita tunjukkan pula bukti-bukti kegagalan pentadbiran kerajaan negeri pakatan khususnya di Selangor selama ini.

Kita boleh buktikan betapa banyaknya kelemahan, kegagalan dan kepincangan dalam pentadbiran kerajaan negeri pakatan berbanding di bawah pentadbiran kerajaan BN di Selangor selama ini,” ujarnya yang juga Ketua Pemuda UMNO Bahagian Selayang.

Bagi Presiden Penyatuan Suri-Suri Rumah Negeri Selangor, Datin Reny Rahyu Mohd. Ishak, manifesto yang tidak ditunaikan membuatkan wanita berasa sakit hati kerana tertipu.

“Kerajaan negeri tabur macam-macam janji pada wanita untuk rebut kuasa. Janji hendak bagi elaun pada suri rumah tangga, ibu tunggal dan warga emas tapi satu sen pun tak beri.

“Kita beri peringatan  supaya berhenti buat janji kerana rakyat kini semakin bijak menilai untuk memilih kerajaan akan datang," katanya. - Sohaimi Shahadan

No comments:

Post a Comment

comment please.....