Konco-konco ku

Monday, March 4, 2013

ANWAR PEMBERI DANA 'KESULTANAN SULU' SERANG POLIS MALAYSIA

JIKA beginilah Istana Kesultanan Sulu di Filipina, bagaimana ratusan askar Kesultanan Sulu boleh memiliki senjata M16 dan pelancar roket serta punyai uniform sendiri? Seperti yang diceritakan oleh Lokman Adam dalam tulisan ringkasnya mengatakan yang Sultan Sulu tidak mempunyai dana sebesar itu yang membawa masuk dan membekalkan senjata mewah kepada askar mereka. Dari siapa mereka perolehi dana?

Adakah Anwar dengan bantuan Yahudi Israel telah menyalurkan dana tersebut?

Beberapa minggu sebelum kejadian berdarah di Lahad Datu yang menyaksikan sehingga sekarang 8 orang anggota Polis Di Raja Malaysia terkorban, pihak Intelligence Filipina mengesahkan yang Anwar Ibrahim dan Jeffry Kitingan ada datang menemui Nur Misuari di Manila. Isi kandungan perbincangan juga menyatakan yang Anwar sedang merancang satu pelan besar bagi membolehkan dia menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Ini bukan fitnah. Ini adalah berpandukan kepada sumber risikan Intelligence Filipina juga dari laporang Reuters dan Manila Post. Ini tidak ada kena mengena langsung dengan UMNO. Akibat dari Utusan dan TV3 telah mengambil keratan laporan dari pihak Filipina, maka siang tadi Anwar telah memfailkan saman kepada dua entiti ini. Persoalannya. Kenapa tidak saman Reuters dan Manila Post sekali?

Anwar bagaikan cuba mengelak dari bertanggungjawab atas anggota polis yang terkorban. Untuk menutup bangkai Anwar, Tian Chua diarahkan untuk memulakan serangan mulut lancang menghina polis yang terkorban supaya perhatian dapat ditumpukan kepada beliau bukan kepada Anwar. Strategi yang bagus.

Inilah perkara besar yang merisaukan negara sejak tahun lepas lagi. Salah seorang pemimpin negara pernah menyebut bahawa tak lama sebelum pilihanraya berlangsung, satu tragedi besar bakal berlaku di Malaysia. Namun tiada siapa yang sangka inilah tragedi besar yang dimaksudkan oleh beliau.

Salam takziah kepada keluarga Pejuang Negara di Sabah.

4 comments:

  1. UTUSAN DAN TV3 DIGESA SUPAYA SAMAN BALIK MAT JUBO 15 BILION KERANA CARA DIA YG.ASIK SAMAN UTUSAN DAN TV3 ADALAH TINDAKKAN BERPILIH SEDANGKAN MEDIA ITU HANYA MELAPORKAN APA YG.DILAPOR REUTERS DAN MEDIA PHILIPINA.

    MAT JUBO SEMAKIN ANGKUH...NAMPAKNYA RIBUAN LAPORAN POLIS TERHADAPNYA TAK MEMBERI KESAN..

    MUNGKIN KAH PERLU ADA TINDAKKAN ALA KARTEL MAFIA TERHADAP NYA?

    ReplyDelete
  2. biarkan dia nak saman nnt benda patah balik kat dia , insyallah kebenaran akan terbukti satu hari nnt walaupun dah terbukti namun mereka tetap tidak percaya masih kata konspirasi umno / bn .... Inilah dia org yg tidak menerima hakikat sebenarnya cepat melatah bila satu isu timbul ..... Bukan tak ada otak cuma tak berfikir luar kotak

    ReplyDelete
  3. Pengkhianat ini dan kuncu-kuncunya yang menghina Komando 69 ingat mereka ni tak lut peluru. Mereka lupa dengan siapa penghinaan itu dibuat. Mereka patut ingat sejarah Prebet Adam, nanti kalau ada Komando 69 yang sasau seperti Prebet Adam mereka akan tahu langit tinggi atau rendah. Ingat apabila maruah diinjak dan dihina lautan boleh menjadi api..,

    Pengkagum Vat69

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu... jangan mulakan perang.. aku rela bunuh Anwar seorang dari bunuh anjing-anjing Anwar..

      Delete

comment please.....