Konco-konco ku

Tuesday, March 12, 2013

TIAN CHUA BAKAL DIKENAKAN TINDAKAN KERANA MENGHINA ANGGOTA POLIS!! #Pray4Sabah

TIMBALAN Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar baru-baru ini mengeluarkan satu kenyataan amaran kepada mana-mana individu yang menghina, dan memperkecilkan tindakan anggota keselamatan yang sedang berjuang di Sabah. 

Pihak PDRM tidak akan sewenang-wenangnya melepaskan individu yang didapati mengeluarkan komen-komen yang negatif terhadap anggota keselamatan kita. Perkara ini juga telah diperkatakan oleh Dato' Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi dalam status twitternya baru-baru ini.

Sebelum menangkap ikan-ikan bilis yang terus menerus menghina anggota polis yang bertugas, alangkah lebih cerdik jika PDRM dapat menangkap dahulul kepala bana dia. Tian Chua dalam laporan Keadilan Daily, artikel bertarikh 1 Mac 2013 boleh dikira menghina dan merendahkan moral anggota keselamatan dengan mengatakan 'Insiden tembakan di Lahad Datu konspirasi terancang UMNO'.

Tangkap dan siasat dahulu orang seperti ini. Jika dahulu pihak PDRM masih lagi berlembut hati dengan pemimpin gampang seperti ini, kali ini mohon jasa baik dan ihsan PDRM untuk mendakwa Tian Chua kerana bukti telah nyata lagi terang. Dakwa dan hukumlah semoga boleh menjadi pengajaran kepada pengikutnya yang lain.

3 comments:

  1. kalau polis angkat senjata menentang pengganas dengan menghadapi risiko kematian yang amat tinggi biarkan binatang ni lepas gitu aja,aku tak tau nak cakap apa lah dol!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. OVER AND OVER.PUT HIM OFF ONCE AND FOR ALL

    ReplyDelete
  3. mari pakat ramai-ramai kita sunatkan tian chua.kalau dia dah sunat,kita sunatkan semua termasuk buah-buah dia sekali.....takpe jangan takut....nanti kita ssemua kata potong dan sunatkan dia adalah sandiwara sahaja.siapa setuju angkat tangan tok mudim

    ReplyDelete

comment please.....