Konco-konco ku

Friday, March 29, 2013

HUTANG PULAU PINANG SEMAKIN MENINGKAT SEJAK DIBAWAH DAP!!

WALAUPUN aku bukan orang Penang tapi boleh kata ramai juga kawan-kawan yang dari Penang datang mengadu dekat aku katanya kalau duduk kat Pulau Pinang, Melayu macam jadi bangsa paling miskin kat pulau tu. Itu sebab ramai Melayu pindah ke Seberang Perai.

Sejak DAP memerintah, semua kos sara hidup di pulau semakin tinggi. Rumah yang dibina oleh kerajaan negeri adalah untuk rumah orang-orang kaya. Kata dulu tol nak mansuh, dah lepas 5 tahun pun masih macam tu jugak. Apa cerita?

Baru-baru ni ada pulak idea nak buat terowong dasar laut nak elak kesesakan di jambatan Pulau Pinang, tapi cek punya cek sekali Guan Eng silap kira. Dia terlebih kira komisen yang akan diberi kepada kroni Cina nya di pulau. 

Masihkah ada lagi orang Melayu di Pulau Pinang?


5 comments:

  1. http://tunhisyamuddin.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Letak laa buktinya bro....baru tak memperbodohkan pembaca....jgn main tulis jee..kalau dh ada pro n con baru pembaca boleh decide nk pangkah mana.

    ReplyDelete
  3. aku anak jati penang,sejak jajahan pakatan pembankang kat penang,kaum bumiputra banyak ditindas oleh kos sara hidup.. alamatnya nanti penang akan jadi seperti singapura.. orang melayu tidak diberi peluang untuk bersuara...aku pasti BN mampu mengubahnya..

    ReplyDelete
  4. biak sakan anak jati penang?

    hang mamak ka melayu?

    verify skit...mamak is not melayu weiii..

    sedaq diri skit..

    ReplyDelete
  5. Dah hampir 18 tahun aku dok penang. Masa sekrang lebih baik dari BN dulu. Masa BN dulu semua projek depa nak sapu.

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...