Konco-konco ku

Sunday, March 31, 2013

WAN AZIZAH BAKAL MB SELANGOR BARU JIKA PEMBANGKANG MENANG!! #BN4SELANGOR

PILIHANRAYA hampir tiba, maka bermacam-macam tanggapan dan perspektif yang dimainkan oleh pihak pembangkang untuk menawan Malaysia. Dimasa yang sama mereka bekerja keras untuk mengekalkan kerajaan negeri yang sedia ada telah mereka tawan seperti Selangor, Penang, Kedah dan Kelantan.

Tidak ketinggalan juga beberapa orang pemimpin pembangkang telah meletakkan calon-calon winnable candidate mereka di beberapa kawasan yang mereka yakin boleh menang. Lim Kit Sial di Gelang Patah, Aziz Bari di Sabak Bernam, Rafizi Lembu di Pandan, Nurul Nuha di Permatang Pauh, dan tidak terkecuali Wan Azizah yang dikatakan akan bertanding di salah satu DUN Selangor sebagai memberi mandat kepada beliau untuk menjadi Menteri Besar jika pembangkang menang di Selangor.

Tidak terkejut kerana ini adalah strategi mereka yang mereka yakin akan berhasil. Dan tidak terkejut juga jika menjelang saat-saat akhir ini bakal-bakal calon akan dipecahkan lagi tidak mengikut perancangan. Aku tak akan percaya yang pemimpin pembangkang ini akan terus diletakkan dikerusi-kerusi panas sehinggalah pilihanraya berlaku. Ini strategi mereka, tolong jangan terlalu percaya dan terikut rentak lahnat mereka.

Walaupun Wan Azizah dikatakan bakal mengepalai pentadbiran Selangor jika pembangkang menang, tetapi jangan kita terlupa siapa dibelakang Wan Azizah yang sebenarnya adalah boss kepada Presiden PKR ini. Seperti juga yang telah dialami sendiri oleh Khalid Gagap, begitu jugalah yang akan berlaku kepada Wan Azizah.

Ronnie Liu, Tony Pua, Elizabeth Wong, Teressa Kok, Xavier Jayakumar dan beberapa pemimpin Kristian DAP yang lain akan terus memerhatikan segala gerak langkah bakal MB Selangor ini. Segala keputusan akan ditapis dahulu oleh ahli eksklusif kerajaan negeri ini. Sehinggakan hal ehwal berkenaan agama Islam juga akan diminta pandangan dari barisan ini. Tak percaya?

Kita lihat sahaja satu masa dahulu ketika Hasan Ali merampas arak dari kedai 24jam 7eleven, ketika Hasan Ali menangkap beberapa umat Islam yang sedang diKristiankan di Gereja DUMC, siapa yang melenting lebih? Siapa yang menghalang dari segala tindakan dibuat? Fikirkanlah.

Jika MB Selangor masih dibawah pembangkang, nescaya umat Islam dan bangsa Melayu akan terus terusan dihina dan direndahkan martabatnya. Berfikir sejenak dan kenang kembali ketika saat mula-mula pembangkang memerintah Selangor tahun 2008 dahulu. Ingatlah siapa yang mula-mula mempelopori pemimpin politik berceramah dalam masjid dan surau, siapa yang menggunakan ayat Quran dan hadis untuk menyokong niat politik bangsat mereka, siapa yang menyokong penggunaan kalimah Allah dalam buku bible.

Sedarlah. Selangor perlukan kepimpinan BN yang lebih telus dan menjaga hak semua rakyat nya.

5 comments:

  1. ABC!!!!!!
    ABC!!!!!!
    ABC!!!!!!
    ABC!!!!!!
    ABC!!!!!!
    ABC!!!!!!
    ASAL BUKAN CINA!!!!!!!
    LIM KIT SIAL!!!!!!

    ReplyDelete
  2. Mana lebih baik utk selangor?
    P: AIR PERCUMA, BN: TAK ADA
    P: TAk ada isu rasUAH: BN: SENtiasa ada isu rasuah di kalangan pemimpin.
    P: Hasil selangor meningkat. BN: normal je, pemimpin makin kaya.
    P: Ceramah agama di mana mana surau setiap mlm. BN: Tak benarkan ceramah.
    Byk lagi yg ada....

    Betul ke semua di atas? Dtg dan lihat n tanya org selangor yg ikhlas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jawapannye....betul sangat...=)

      Delete
  3. kalo lim kit siang tu melayu benci...

    knp tidak jawa? cina bkn melayu...jawa pun bkn melayu...

    fakta!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dlm dunia bisnes majoriti sapa yg berkuasa??? Cina @ jawa???


      Logik!

      Delete

comment please.....