Konco-konco ku

Tuesday, March 5, 2013

SULTAN KIRAM III HANYA MAHU BERBINCANG DENGAN ANWAR IBRAHIM!! #Pray4LahadDatu

Lagaknya bagaikan Sang Raja malah mengalahkan Raja atau Sultan rasmi yang ada di seluruh dunia. Lagaknya bagaikan pejuang walhal beliau hanya bersenang lenang bersama ahli keluarga dan penyokongnya hidup daif berbekalkan ubi kayu.

Khabarnya tanah di Lahad Datu tanahnya dan semua penduduk di pesisir pantai selama ini secara senyap-senyap membayar wang sewa tanah kepadanya.

Apakah wakilnya datang mengutip wang sewaan tanah setiap bulan dengan datang menyamar sebagai nelayan dan pasukan keselamatan terlepas pandang selama ini ? Benarkah dakwaan beliau yang tanah Lahad Datu adalah tanah warisan beliau yang tak pernah beliau serahkan selama ini ? Kenapa beliau lari ke Filipina selamatkan diri dan tinggalkan rakyatnya sendiri untuk dibunuh ketika itu ? Layakkah seorang pemimpin lari beratus tahun lamanya dan senang-senang datang kutip wang perlindungan ?

Paling mengejutkan beliau dikhabarkan bakal bertemu Anwar bangsat di negara ketiga ? Apakah perancangan Kiram seterusnya ? Apakah ada kaitan dengan susulan pertemuan beliau dengan wakil Anwar, Jefry Kitingan beberapa waktu yang lalu ?

Menurut sumber rapat, Anwar tengah ligat mencari jalan untuk tangguhkan PRU13 rentetan beliau amat yakin bahawa kali ini pakatan haram bakal dibenamkan oleh rakyat yang sudah mula tahu tembelang beliau dan rakan sekutunya.

Malah penilaian pakar ekonomi yang pro pakatan haram juga sudah menempelak hasil Konvensyen mereka baru-baru ini. Manifesto yang mereka cuba 'jual' kepada rakyat nampak jelas telah ditolak oleh majoriti rakyat dan juga ahli sendiri. Rakyat cuak dengan janji yang sekadar tulisan di atas sekeping kertas dan tidak pernah diterjemahkan secara realiti.

Tempoh sepenggal yang diberi kepada rakyat ternyata disia-siakan oleh pakatan haram, negeri negeri yang mereka kuasai juga menampakkan kelemahan ketara dalam pengurusan dan pentadbira. Tiada arah tuju dan rakyat tidak dijamin sejahtera kehidupan mereka.

"Ilmu Sihir" nik Aziz selama 22 tahun luntur dan rakyat Kelantan juga bangkit melawan seorang yang pernah dilabelkan keramat. Kalau tegur Nik Aziz maka bermacam BALA akan diterima. Kini 'sumpahan' Nik Aziz tidak laku lagi. Ketirisan pentadbiran Nik Aziz amat ketara, keluarga Nik Aziz kaya raya.

Apalagi Anwar dan seluruh kaum kerabatnya. Bila Anwar di pecat kerana salah laku seks sejenis (walaupun beliau menang kes) namun Anwar dilihat begitu kaya raya. Entah dari mana kekayaan beliau simpan selama ini.

Sembang kosong, fitnah keji dan apa juga yang keluar dari mulut Anwar di lihat gagal ditelan oleh rakyat Malaysia yang waras. Anwar mula gelabah dan beliau boleh mengjangkakan bahawa kali ini Tsunami bakal melanda pakatan haram dalam PRU nanti.

Nak bina semula keyakinan rakyat perlukan masa, hanya satu saja cara iaitu TANGGUH PRU dan nak tangguh hanya satu saja cara terbaik iaitu nampakkan bahawa Malaysia huru hara.

Sumber menegaskan, hari ini juga Tian Chua yang menghina Anggota Keselamatan yang gugur di Lahad datu sebagai MATI KATAK bakal berlepas ke Singapura!

Untuk apa Tian Chua ke sana ? Nak buat persiapan sambut Kiram III dan Anwar ke?

1 comment:

  1. UBN memang bermatian sebar psywar utk perangkap anwar...tp blogger pakatan lebih populardr ko.......ko x sebulu dgn otai mcm papagomo,house pk,unspinner dll.......ko bwh khairy ........x tahu ke d sabah sekarang telah wujud sentimen antikerajaan pusat?......putrajaya d salahkan sebab beri i/c pada sulu......hhahahah

    ReplyDelete

comment please.....