Konco-konco ku

Friday, March 15, 2013

AJK MASJID DIPECAT KERANA GALI KUBUR ARWAH SARJAN SABARUDDIN!!

INI ialah Masjid Makmuriah, Sungai Besar tempat Allahyarham Sarjan Sabarudin Daud perwira Lahad Datu di sembahyangkan dan disemadikan di kubur belakang masjid ini. Tapi bukan berkenaan masjid inilah yang JB nak ceritakan. Cerita ini tentang masih panas tentang AJK masjid yang dipecat baru-baru ini.

Mengikut dari sumber JB yang berada di kawasan ini mengatakan yang tiga orang  AJK Masjid Makmuriah telah di pecat oleh Jawatankuasa Masjid Makmuriah kerana telah menggali kubur arwah Sarjan Sabarudin Daud dari VAT69 yang terkorban dalam peperangan di Lahad Datu awal bulan ini.

Mereka dipecat dengan alasan tidak memaklumkan kepada Jawatankuasa Masjid tentang penggalian kubur arwah setelah terima upah menggali kubur dari pihak PDRM.

Akibat dari gilakan kuasa, gilakan duit maka dengan tidak semena-mena ketiga-tiga orang AJK masjid yang diamanahkan untuk menguruskan jenazah Allahyarham Sarjan Sabarudin dipecat. Nampaknya politik puak PAS kini semakin kritikal, semakin merbahaya. Semua benda hendak dipolitikkan hingga urusan fardhu kifayah ini pun turut terpalit dengan politik kotor mereka.

Dikatakan mereka yang menguruskan jenazah arwah ini tidak langsung memaklumkan perkara ini kepada Pengerusi Masjid Makmuriah (pemimpin PAS Sungai Besar) hinggakan tidak seorang pun pemimpin tempatan dari PAS, PKR mahupun DAP yang hadir pada majlis ini kerana miscommunication.

Cuma yang JB sempat terlihat adalah Ust. Sallehin Mukhyi (calon PAS Dun Sabak). Tiada kelihatan kelibat Ust. Fadzlin Taslimin (YDP PAS Sungai Besar), Fauzi Ahmad (Ketua Cabang PKR Sungai Besar), ataupun Ng Suee Lim (ADUN Sekinchan). Dimana mereka semua? Nasib baik ada wakil dari YB Ronnie Liu dan YB Haniza Talha. 

Akibat dari ketidakpuasan hati pihak Jawatankuasa Masjid yang dibarisi oleh pemimpin PAS kawasan Sungai Besar dan Sabak Bernam, maka ketiga-tiga individu tersebut dipecat kerana tiada makluman yang dibuat sehinggalah pihak PDRM melangsaikan upah menggali kubur baru-baru ini.

Apa sudah tiada alasan lain ke nak pecat AJK? Inilah perangai PAS dan pakatan, semua benda nak dipolitikkan hingga menyusahkan orang ramai. Malah ahli nya juga turut terkesan dengan sikap bodoh sombong pemimpin PAS. Fikirkanlah.

9 comments:

  1. Dah puas kemahak duit memali.....duit kubor pon nak berebut...Pasda memang gila duit..... Ada peluang sapu...dia sapu...

    ReplyDelete
  2. Pelik betoi Islam Pas nih...apa punya gila..

    ReplyDelete
  3. Inilah yg dikatakan tidak menggunakan akal fikiran yg telah dikurniakan oleh Allah sehingga politik lebih diutamakan dari agama. Tapi sayang pengikut dan penyokong PAS masih tidak sedar akan pemikiran zaman jahiliah mereka. Tunngu ajelah balasan di kemudian hari.

    ReplyDelete
  4. Dulu pas lantang Memperjuangkan Isu2 agama N Umat islam Malaysia..tapi Biler Dah Jkin Ngan Pr Ni, Ntah mane Pergi Hala tujunyer..bagi gua Pas Lebih Ok Sesorang Dari Pada join Puaka dap N pkr...

    ReplyDelete
  5. Mereka pecat sebab arahan dari bos besar, takkan tak faham kot.

    ReplyDelete
  6. Terlampau memuja bos dari memuja Allah inilah padahnya.

    ReplyDelete
  7. Pas cuma dominen dalam bab gila-gila, gila pungut derma, gila mencarut da maki hamun, gila nak berkuasa dan berbagai-bagai kegilaan yang semua benda hendak dipolitikan.

    pas selayaknya jadi babi tunggangan dan anjing pr untuk menyalak dan pacak bendera dap, dap sendiripon tak sanggup pikul bendera lambang roket!!!!pas sebenarnya adalah HAMPas.

    ReplyDelete
  8. nak kata org pas takda....lepas sembahyang zuhur..ramai depa kat Masjid...siap dgn ayat mat sabu kat ini hanya lakonan umno....bersembang puak2 depa je ....yg heran nya bila time sembahyang jenazah tak nampak pulak puak2 nii...adesss...politik2 lahh..bab mati ni politik tolak tepi...payah jika taksub tahan akai dah jadi zero...hehehehehe

    ReplyDelete
  9. Pas x salah.yg salah pemimpin pas.tak kira parti apa pun.islam utk semua

    ReplyDelete

comment please.....