Konco-konco ku

Wednesday, March 20, 2013

BN SELANGOR SANDARKAN HARAPAN PADA 80% MUKA BARU!!


SHAH ALAM - Barisan Nasional (BN) Selangor akan menampilkan kira-kira 80 peratus calon muka-muka baru pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13), lapor The Star Online.

Pakatan Rakyat juga dijangka akan menurunkan muka baru di 56 DUN tetapi tidak seramai yang dilakukan BN kerana kebanyakan calon mereka merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) penggal pertama.

Sumber BN berkata: "Kami akan menurunkan kebanyakan calon bertenaga."

Difahamkan calon baru BN termasuk Timbalan Ketua Umno Klang, Nazarrudin M.Zin, Ketua Pemuda Umno Sungai Besar, Budiman Mohd Zohdi, Presiden Gerakan Anti-Penyelewengan Selangor (GAPS), Hamidzun Khairuddin, Ketua MCA Sepang Ng Chok Sin dan Ketua Beliawanis MCA Tee Hooi Ling.

Selain daripada itu parti Gerakan, yang bertanding empat kerusi negeri dan parlimen di Puchong, bersedia untuk membariskan calon baru di semua kawasan, kata seorang pegawai kanan parti.

"Tiga calon (untuk kerusi negeri) adalah di bawah 40, manakala orang lain adalah di bawah 50," katanya.

Gerakan yang kehilangan semua kerusi yang ditandinginya di Selangor mungkin akan membariskan ketua negeri, Senator A. Kohilan Pillay di Puchong, yang kini disandang oleh DAP Gobind Singh Deo, yang pernah menewaskan Lau Yeng Peng dengan majoriti 12,593 undi pada 2008.

Pakatan telah mengumumkan dua nama besar sebagai calon seperti bekas profesor undang-undang Dr Aziz Bari bagi Sabak Bernam dan PKR pengarah strategi Rafizi Ramli untuk Pandan. - SAR

No comments:

Post a Comment

comment please.....