Konco-konco ku

Wednesday, January 2, 2013

TERKINI!! NGA KOR MING TIDAK HADIR BERI KETERANGAN DI BALAI POLIS!!


Setakat ini difahamkan Nga Kor Ming cina DAP yang menjadi idola puak-puak Pas terus engkar dan enggan hadir ke Balai Polis Sungai Senam untuk memberi keterangan di atas Ugutan terhadap YB Dato Hamidah Osman.

Cina DAP Nga Kor Ming memperlekehkan undang-undag di Malaysia dan tersu memperlekehkan panggilan daripada pihak Polis.

Untuk rekod YB Dato’ Hamidah Osman membuat laporan polis terhadap Adun Pantai Remis, Nga Ko Ming kerana membuat satu ugutan yang disifatkan sebagai mengancam diri dan keluarganya.

Menurut Hamidah, pada 20 Disember jam 3.30 petang semasa dia berada di Dewan Makan Dewan Undangan Negeri, Nga Kor Ming telah datang kemejanya lalu menuding jari dengan berkata ``You dedah (revealed) you watch out I will go after you’’.

Beliau menganggap kata-kata Nga Kor Ming itu bentuk ugutan dan percaya Adun Pantai Remis itu akan membuat sesuatu yang buruk terhadap dirinya dan juga keluarganya.

Nga Kor Ming merasa tertekan apabila sidang Dewan yang lalu, Adun Slim, Dato’ Ahmad Khushairi Abdul Talib dan Dato’ Hamidah membuat pendedahan berdasarkan carian dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM), Upaya Padu Plantation Sdn Bhd dimiliki hampir 100 peratus oleh Ngeh Koo Ham yang mendapat 10,526 ekar tanah di negeri Kelantan.

Jika benar cina DAP Nga Kor Ming belum memberi kenyataan kepada pihak polis, rakyat berharap pihak polis wajar mengambil tndakan susulan untuk memaksa cina DAP Nga Kor Ming datang ke balai polis dengan kadar segera.

Ini kerana kes ini akan menjadi rujukan kepada semua rakyat Malaysia bahawa memberi kenyataan di Balai Polis adalah sesuatu yang dipandang ringan termasuk kes-kes jenayah.

Bila rakyat mengalami perkara yang sama mereka juga berhak untuk enggan hadir ke Balai Polis untuk memberi keterangan.-Sungai Rapat Online

No comments:

Post a Comment

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...