Konco-konco ku

Thursday, January 17, 2013

BOB LOKMAN SOKONG PATRICK TEOH HINA ISLAM DAN QURAN!!

AKU pun tak paham dengan perangai puak-puak pakatan yang saban hari makin tak betul dah otak diorang ni aku rasa. Lepas satu-satu. Sebelum ini isu penggunaan kalimah Allah yang dicadangkan oleh Guan Eng supaya membenarkan kristian menggunakan kalimah yang sama bagi menggambarkan tuhan mereka.

Dan berbondong-bondonglah puak pakatan terutama PAS yang konon dan kelihatan alim dan warak memberikan pendapat masing-masing. Ada yang menegah dengan keras dan ada yang menyokong siap buat press statement lagi kat media. 

Kini, timbul pulak satu lagi bala yang bakal meletup. Kes Patrick Teoh, bekas pengacara tv satu masa dulu yang begitu marah dengan syarat yang dikeluarkan oleh Kerajaan Negeri Kedah atas sambutan tahun baru Cina yang bakal tiba. Menteri Besar Kedah telah menggariskan beberapa syarat untuk dipatuhi antaranya tiada pakaian seksi yang ditonjolkan semasa perayaan berlangsung.

Perkara ini mengundang rasa marah masyarakat Cina dan yang lebih jelas, Patrick Teoh cuba menjadi hero dengan segala komen dan status dalam facebooknya sehingga menyentuh dan menghina Allah dan Quran. Apa ini?

Dan yang lagi lawak, Bob Lokman cuba pula menjadi hero kepada Patrick untuk mempertahankan makian dan hinaan yang ditunjukkan oleh sahabatnya itu. Bob tetap menyalahkan kerajaan BN kerana tidak mentarbiah Patrick. Tetap menyalahkan BN walaupun yang membuat syarat tersebut datangnya dari Kerajaan Pakatan di Kedah.

Kat mana pulak yang ada kena mengena dengan kerajaan BN? Aku tak nampak sebarang salah yang boleh disangkut paut kan dengan BN. Perkara ini berpunca dari MB Kedah. Buat garis panduan tanpa merujuk kepada kaum lain yang berada dalam negeri jelapang padi itu.

Nak salahkan UMNO lagi ke?

17 comments:

  1. PEMUDA PAS DAN UNIT AMAL SONYAP AJO.........
    RELA KAH.........

    ReplyDelete
  2. Dia ni terdesak nak nama...memandang pilihan calon Pas mungkin dia terlepas sebab dahlah tak cukup kewibawaan ..cutting pun out...Cuba nak nampil mcm Tok Kenali...Tapi malang jauh sekali..selekeh aje mcm baru kena pecat dari Jemaah Tablig rupanye.
    Nak ikut strategi Hadi dan Nik Aziz buat perkara pelik (fitna )demi nak perhatian walaupon merosakkan dan menghina Islam .
    Kesian Dr Haron Din dan Ulama lain..baru repair Hadi & Aziz..Dah timbul pula hal si Bob melindungi Harbi yg patut dipulau sekelian muslimin atas perkataan awam.. Fucking keatas ..

    kita doakan moga Allah beri hidayah kepada Bob dan Ulama ulama Pas..

    ReplyDelete
  3. Yang membuat peraturan baru adalah kerajaan PAS Kedah

    Yang maki hamun peraturan itu adalah Patrick orang DAP

    Yang menghina islam adalah Patrick orang DAP

    Yang di Fitnah PAS adalah orang UMNO

    Maka bersiap sedia menjawap kepada Allah esok ......

    ReplyDelete
  4. Banyak orang gila UNDI
    banyak orang gila UNDI
    hai UNDI merosak diri
    merosak diri
    banyak yang sanggup mati
    akibat UNDI

    Lagu M.Daud Kilau - GILA JUDI

    ReplyDelete
  5. Apa nak diharap bob pasal pertahankan Islam, diri sendiri pun tak terurus.......

    ReplyDelete
  6. 1...undi
    2...undi
    3...undi
    4...undi
    Limaaaaaaaaaaaa...uuunnnndddiiiii

    lagu M Daud Kilau gak...

    ReplyDelete
  7. Apa nak heran...Dia orang tu kan TONTO dap.

    ReplyDelete
  8. MANUSIA fikiran tahaf celeng usahlah nak bela-bela kafirun, BOB dulu melawak yg sekarang dah tak laku usahlah berlagak kalau ilmu takat hujung jari nak berhujah bab-bab agama, tak layak sedar tak (PERASAN DIBERI gelaran ustat HAMPas) aku lagi baik apa, dah banyak tempat aku ekori si bab berceramah, tahaf hamPas dan sampah, buang masa dan minyak jer........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia ni loose lah..

      Masa tulis lirik ..Isabella..dikantoi curi lyrik orang..jadi penggubah lagi takut nak ambil dia lagi..
      mcm driver bas yg berdadah..tak akan diambil kerja.

      Jadi pengacara..pon tak menggigit... lembam aje..

      Cuba jadi pelawak.. jokeless.. tawar aje..
      Last cuba jadi Pelakon sokongan.. pun buat syarat nak cukupkan watak..dgn bayaran yg sikit.

      Nak pergi stage show ..promoter tak ambil nnti coll drop.
      Jadi dia tumpang PAS dapat kongsi coll... Jadi skripnya..apalagi fitna le...kalau tak ..stage Pas pon tak mau dia..

      Kesian born looser macam ni...

      Delete
  9. Tu la bro, ufb dah ckp dh dlm ceramah dia puak perasan paling islam ni menganjurkan berlembut dan berhemah dgn kaafiruun dan tegas kasar sesama muslim. Sedangkan Nabi SAW menganjurkan yang sebaliknya.

    Ni la akibat terlebih perasan

    ReplyDelete
  10. Gila itu ada 99, barangsiapa ada salah satu dari gila itu, maka dia tidak layak jadi pemimpin, termasuk lah gila pangkat.

    ReplyDelete
  11. Standard le weiii..., tayar pancit salah UMNO, anak jatuh longkang salah UMNO... anak demam salah UMNO. Bak kata, apa saja musibah kena kt dieorg atau geng2 dieorg....dipersalahkn org lain iaitu UMNO. Dieorg tu taraf malaikat, suci bersih dari dosa, lagipn dh confirm masuk syurga, kata pemimpin dieorg.

    ReplyDelete
  12. Salam boss.. Hebat Blog Boss..Mohon dapat dipautkan blog teman http://melayublues.blogspot.com/ ke blog boss... Terima Kasehhh Boss..

    ReplyDelete
  13. tak perlu dimarahi sdr bob lokman ni. beliau ni sakit. sakit otak. agak kronik jugaklah. sebab itu beliau tak tau bahawa kedah diperintah oleh pas. bob lokman ingat pas hanya perintah kelantan shj. maafkanlah atas kebodohan dan kebangangan bob lokman itu. lagipun beliau bukan belajar tinggi mana. so, faham2 ajelah ye

    ReplyDelete
  14. Uong goblok koyo ngonolah......

    ReplyDelete
  15. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...