Konco-konco ku

Monday, July 8, 2013

BAZAAR RAMADHAN BANDAR BARU BANGI PULA DIROBOHKAN SEHARI SEBELUM RAMADHAN!!

SATU lagi insiden menyayat hati bagi umat Islam sehari sebelum umat Islam seluruh dunia menyambut bulan penuh barakah Ramadhan al-Mubarak. Majlis Perbandaran Kajang melalui pegawai-pegawai penguatkuasanya yang menerima arahan dari pemimpin DAP Selangor bagi membantutkan usaha-usaha umat Islam mencari rezeki di bulan mulia ini.

Gambar berkenaan diambil berdekatan dengan Kampung Sungai Ramal Dalam, berhadapan taman permainan Seksyen 8, Bandar Baru Bangi. Kelihatan pegawai-pegawai penguatkuasa Majlis Perbandaran Kajang yang komited dan dedikasi bertungkus lumus merobohkan bazar Ramadhan di sini. Tidak pasti apakah faktor bazar Ramadhan tidak dibenarkan di sini. Kalau diikutkan kesesakan lalulintas, Jonker Walk dan Petaling Street boleh pulak?

Apa nak jadi dengan Selangor sekarang ni?? Melayu dan umat Islam semakin terpinggir untuk mencari rezeki yang halal. Ada boneka Melayu yang sanggup melihat Melayu merempat di tanah air sendiri.....

36 comments:

  1. Tahniah rakyat Melayu/Islam Selangor yang mengundi DAP,PAS dan PKR....jangan komplain sudahlah. Pucuk dicita ulam mendatang....

    PRU14, lagi undi sebab Medlayu Selangor tak serik serik kena buli...

    ReplyDelete
  2. kah...kah...kah Selangor jadi apa lagi....yek.......jadi Sew....lan...gor lah jawabnya....kah...kah...kah......nak buka puasa nanti pi buat sendiri kat rumah....Jimat...nanti duit tu boleh sedekah kat DUN PAS bandar baru bangi untuk buat jalan kat kelantan....hahahahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. selangor kan banyak gereja. dulu pun ramai pi sana. berbuka kat sanalah. ooiiii.sedap ma. makan minum freeeeeeee.....

      Delete
    2. Jangan lupa berbuka dgn holy water untuk meningkatkan ketaqwaan kepada Allah Trinity korang.

      Delete
    3. Y chakap pasal trinity ? Becuz we chinese more christian than indians ? We Chinese dont have Manners because as pigs we eat own shits...

      Delete
  3. kah kah kah... ini semua fitnah kata YDP MPKJ. Kami tak tutup... Kami arah pindah. kui kui kui.... apa ni tolo takde ke PAS Bangi ?.

    ReplyDelete
  4. khe khe khe ....undi PAS dapata kjaan ISLAM ala fuckatan yg menindas umat Islam..........adun PAS wat pe kat sana? gentel egg jer ke?..mana suara yg nak mmbela umat Islam / melayu....mana suara yg kemain lagi keras mngutok BN/UMNO bila KM Melaka cuma mengusik sikit kwsn perniagaann pemakan babi di Melaka???..kalo hak pemakan babi ko bela...apkah org Melayu/Islam xde hak ke?

    ReplyDelete
  5. Bangkit melayu...tentang habis habisan puak Kafir ni

    ReplyDelete
  6. lantak pilah sendiri pilih sendiri mau ingat la

    ReplyDelete
  7. skang ni melayu menumpang dinegeri cina, patutlah melayu tak leh buat sesuka hati, cina boleh buat sesuka hati.

    cina dengan barua cina kamu memang cilaka!!!

    ReplyDelete
  8. mungkin tujuannya utk mengalakkan isteri memasak sendiri utk menyediakan juadah berbuka puasa,dan menjimatkan kos harian.Lebih bersikap sederhana.Pekerja2 goverment akan di benar keluar seawal jam 3 petang.Pekerja swasta masak ler.Beli produk keluaran orang islam shj.Tujuannya utk keuntungan keluaran produk dan perniaga2 cina semata2.Tiada sikap perkongsian kekayaan di antara kaum.Sikap tamak sebegini yg mengutamakan pada satu kaum shj.Anne war tu tolak tepi la sebab,dia tu gila nk jadi PM.Parti2 gabungan lain main hangguk shj,sbb dah masyukkk.Bajet 2013 negeri selangor sebanyak Rm 1.6 billion,habis selama 5 bulan shj dan memohon peruntukan tambahan Rm 700 juta,lulus hnya Rm 500 juta.Defisit negeri meningkat tinggi.

    ReplyDelete
  9. melayi/islam ada berani pegi demo,orang tua-tua sering berkata kalau hati dah suka semua elok belaka tiada cacat celanya.walau kaki dah naik atas kepala tetap senyum suka.

    ReplyDelete
  10. Hambik la penangan Kerajaan PR.. lu pilih, lu tanggung sendiri la...holahhh... Syabas betei,,syabas..Sekalung tahniah buat juak2 PR di Kajang n Selangor..muahaahahaha...

    ReplyDelete
  11. Aku duduk area MPKJ nie undi BN masa PRU13, kecewa BN kalah, memang MPKJ nie taik, pengotor, cina DAP mcm tu la....nak sgt ubah lantak la melayu, aku rasa ustaz Pas beria2 nk Pas menang sbb bila bulan Ramadhan diaorg bole cari mkn dgn tazkirah, x tau la berapa diaorg dpt setiap kali tazkirah tarawikh

    ReplyDelete
  12. bila dah join kapir dap, sedikit demi sedikit zat babi mula mengalir menyelinap dalam urat darah pemimpin melayu islam pas dan pkr. akhirnya akan menurut apa sahaja arahan dap walaupun isu sensitif terhadap umat islam. apalah nak jadi dgn pemimpin islam pas, lebih bodoh dari keldai nampaknya dibangangkan oleh dap. apapun, itulah yg pengundi2 majoriti di selangor nak. ambik kau dan selamat berpuasa.

    ReplyDelete
  13. Tuan tanah: ko jgn jadi batu api...

    ReplyDelete
  14. Dah xde rezeki nak wat camner....

    ReplyDelete
  15. Pkr dan Pas zalim kepada bangsa sendiri. Dap kafir harbi memang cari peluang untuk menindas.Tapi ade hikmahnye juge iaitu pilihanraya pileh lah puak puak ni.Padan muka.Pergi la minta tolong dengan pemimpin pemimpin Pas dap dan pkr dan jangan ganggu orang orang lain.

    ReplyDelete
  16. MANA ADUN PAS BANDAR BARU BANGI...? TIDUQ DGN BINI KA? ATAU KUMPUL DUIT SEDEKAH DARI ORANG RAMAI BUAT TAZKIRAHHH...

    ReplyDelete
  17. Selangor adalah contoh corak pemerintahan sekiranya pakatan memerintah Malaysia. PAS hanya jadi tukang sorak. Silap. Tukang takbir. Hudud dan Islam bukan agenda kerajaan.

    ReplyDelete
  18. takeberrrr..

    ini semua berkat dakwah pas kepada dap... semuanya tergadai... hancusss.. kalimah Allah pas sanggup jual apa lah sangat dgn bazar ramadhan.. murtad pun pas kata tak penting bro..

    ularmak2 dan juak2 pas jadi tunggul kayu atau lebih senang dah jadi tokong cina.. mata ada tapi tak nampak, otak dah jadi batu, telinga dah pekak.. hari2 cina dap sedekah bagi duit dgn buah..
    tugas ularmak dah diambil alih oleh cina2 dap.. sekarang ularmak2 dap sedang memporak perandakan syiar islam di selangor sambil disambut takebeerrr oleh ular2mak pas yg dah jadi tunggul..

    yg kaya raya penceramah2 pas, masuk kiri kanan atas bawah sakau duit derma jihad...

    pas semakin songsang

    ReplyDelete
  19. ajak la anwar Ibrahim dan husam masam buat demo lepas tu keluar fatwa kalau mati shahid.tak berani sebab dap abang besar.

    ReplyDelete
  20. Melayu sgor ingat undi PAS dan PKR meka untung..BN zalim..Nah ambik kau..padan muko kau orang beballlllll. Caya sangat dgn Raja liwat..ah da terliwat..pas 15 kerusi, pkr 15 kerusi , Dap hanya 14, tp Dap lebih power..heheheh mampos lah lu semua..

    ReplyDelete
  21. LAHABAU SAID:

    Hangpa pangkah la lagi! hangpa pangkah laa lagi! hangpaa pangkah laa PKR lagi! hangpaaaa pangkaaaaaahhh laaa lagiiii !

    ReplyDelete
  22. Tahniah kpd penyokong dan juak2 pr.Habislah korang...

    ReplyDelete
  23. tiada apa yg nak diperkatakan lagi.....kerajaan pakatan anak haram dikuasai dapigs & khalid gagap hanya seorg mb yg telah dicucuk lubang hidungnya! so bila kepentingan umat islam diganggu tiada apa yg bolh dilakukan oleh mb gagap! ucapan kpd rakyat selangor yg mengundi pakatan anak haram, PADAN MUKA KOME!

    ReplyDelete
  24. Entah lah, tang mana yg di kata kebajikan, merakyatkan ekonomi Selangor dan lain lain lagi.

    ReplyDelete
  25. Aku orang Bandar Baru Bangi seksyen 3. Kawasan yang korang kata bazar Ramadhan yang tutup tu adalah kawasan downtown Reko Sentral. Malam-malam setiap malam aktiviti jual jual baju macam kat dowbtown2 lain. Bazar Ramadhan yang jual makanan masih banyak akan dimulakan di Seksyen 3 tambahan sebelah Proton, Di jalan 6 (sekarang seksyen 16), dekat shell macam biasa, dan dekat seksyen 7, dejat JPJ. aku tak dengar pulak bazar ramadhan kat situ tutup. member aku berniaga kat situ lagi bermula besok. ni senarai peniaga peniaganya

    http://www.mpkj.gov.my/documents/10124/6504df9d-53a4-4e4b-8b57-97a9a22b7fdc

    yang ditutup tu downtown. sebab malam2 situ ada karaoke, ditutup sebab hormat bulan Ramadhan. Nak fitnah pun biarlah jadi anak jati bangi dulu, main hentam kromo je pastu yang bangang bangang semua kat sini percaya atas nama MELAYU, puih!

    ReplyDelete
  26. Saya dah senaraikan 10 bazaar ramadhan terbaik berdasarkan rating populariti di internet. Link kat bawah:

    http://hazemanhuzir.blogspot.com/2013/07/bazaar-ramadhan-terbaik-di-lembah-klang.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bazar Ramadhan adalah hasil nukilan Iblis bagi merosakkan umat muhammad yg berpuasa..

      Delete
    2. Setuju. Pasar Ramadhan tempat banyaknya gugor fadhilat puasa ummat muhammad...

      Memamg bazar ramadhan jadi kechintaan Iblis....

      Delete
    3. anon 1:13....yg meniaga kt bazar ramadhan tu semua org islam sbb tu kamu org kafir sakit hati sngt smpi mengatakn bazar tu nukilan iblis sbb takut duit mengalir pd org islam tdk kpd peniaga kafir...dn sbb tu juga dap arahkn bazar ramadhan ni ditutup utk menutup rezeki org melayu islam...

      Delete
  27. Macam mana melayu nak maju, fitnah keliling ja anynomous atas2 ni..cai2 umno x pakai otak..kah2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmng x akan ada melayu yg akan maju selagi ada manusia spt kamu dibumi ni...cai2 pr yg x de otak..

      Delete
  28. Sebenarnya tempat tu mmg hari2 org meniaga.. Bkn bulan puasa saja.

    ReplyDelete
  29. Saya bersyukur dapat laluan tak jem di sek 7 B.B Bangi. Bayangkan kalau ada bazar di situ. Buka kat kereta sebab segelintir nak berniaga tanpa lesen.

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...