Konco-konco ku

Friday, July 26, 2013

AKHIRNYA BLOGGER SEX ALVIN & VIVIAN DILEPASKAN DENGAN IKAT JAMIN HANYA RM30,000!!!

RASA pedih pulak hati ni. Rasa terbakar, panas berapi pula apabila menatap tajuk berita yang dikeluarkan mengatakan yang pasangan gila sex Cinabeng, Alvin & Vivian telah dilepaskan dengan ikat jamin dengan nilai RM30,000 dengan dua orang penjamin atas cas RM10,000 bagi setiap 3 pertuduhan yang didakwa atas mereka.

Sedih apabila sekali lagi bangsa Cinabeng ini sekali lagi terlepas. Geram apabila sekali lagi penguatkuasaan dan undang-undang bagaikan sudah tidak memihak lagi kepada kepentingan agama Islam. Umpamanya agama Islam ini adalah untuk dijadikan bahan gurauan dan permainan bagi bangsa asing ini. Apa lagi peruntukan undang-undang yang masih tinggal??

Pasangan Cinabeng ini dilepaskan dengan ikat jamin RM30,000 bagi setiap seorang bersama empat syarat yang wajib dipatuhi seperti; serahkan passport, dilarang upload gambar mereka, dilarang menggunakan alat komunikasi, dan melaporkan diri di balai polis berhampiran pada setiap awal bulan. Itu sahaja hukuman 'BERAT' yang mereka terima setelah menghina bulan ramadhan, agama Islam dan umat Islam.

Adakah setakat ini sahaja hukuman yang layak diberikan kepada si penghina agama Islam? Kecewa? Orang Melayu & Islam tidak perlu kecewa kerana inilah realiti yang harus kita hadapi. Inilah sebenarnya situasi di Malaysia yang semakin hari kita lihat semakin merudum ketegasan penguatkuasaan undang-undang yang diperuntukkan. 

Aku pun dah tak tau nak kata apa lagi. Hanya setakat ini sahajalah yang mampu penguatkuasa undang-undang yang majoritinya berbangsa Melayu mampu lakukan. Hanya begini sahaja hukuman yang 'SELAYAKNYA' diberikan kepada Cinabeng. Adakah kuasa Melayu semakin lemah??

Fikirkan.

BOIKOT BARANG CINA-BUY CHINESE LAST-ASAL BUKAN CINABENG

7 comments:

  1. mgkin ada tangan2 ghaib yg lepaskan mereka.. ce tanye Patail Setan tkpun Nazri tkpun AhJibGor..

    Frust.. nnt akan ada lg spesis babi ni hina Islam..sbb sudah tahu apa hukumannya.. emm

    Sedih2..

    ReplyDelete
  2. Inilah akibatnya apabila Tanah Melayu diperintah oleh 'lim kit siang' dan 'karpal singh'.Ah jib dan nazri tu tak jauh bezanya dengan lim dan singh dari segi liberal dan ideologi sebenarnya...

    Silap2 lepas ni nazri panggil sundal cina dua ekor ni ke parlimen macam namewee dulu untuk diberi bantuan geran buat filem ke apa..agak2 apa filem sundal 2 ekor ni nak bikin?

    ReplyDelete
  3. sekarang korang tau nilainya kemananan??

    hanya sekadar RM30000 ...

    ReplyDelete
  4. Tahniah kerajaan BN...pas ni puak2 cinabeng & kelinga bulih teruskan agenda menghina Islam dan Melayu, tak perlu takut kerana pemimpin BN akan bantu dan sokong anda...sial

    ReplyDelete
  5. RM 10, 000.00 je bg setiap kes...boleh buat selalu.... MALAYSIA OH MALAYSIA.... dgn ini aku KELUAR DARI MENYOKONG UMNO....PEMERINTAH TAK DE TELOQ....SIA-SIA SOKONG...AKU FREE SKRG SEMUA KITA KASI LANGGAR...JANJI ADA WANG...

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu baru ikat jamin, bukan hukuman sebenar, kes ini akan terus berjalan, keputusan memberikan jaminan ini adalah keputusan sepenuhnya hakim,..apa kene mengena dgn Umno?

      Delete
  6. Yang lepaskan kedua pelacur ni pon HAKIM ORANG ISLAM !!!

    Rendahnya mertabat Islam sekarang di Malaysia...issue pelacur pon tak dapat nak sattlekan.

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...