Konco-konco ku

Saturday, January 26, 2013

RAFIZI BENGANG!! HASHIM JASIN GUNA AP UNTUK KEPENTINGAN SENDIRI!!

Pesuruhjaya PAS Perlis, Hashim Jasin akhirnya mengaku yang kereta Porsche Cayman bernombor pendaftaran WWF3000 adalah miliknya. Perkara ini dah disahkan sendiri oleh beliau berdasarkan kenyataan yang dikeluarkan baru-baru ini.

Tapi yang aku pelik dalam kenyataannya, Hashim Jasin mengaku yang kereta mewah itu bukan miliknya malah milik anaknya yang juga seorang ahli perniagaan. Itu bukanlah hal yang aku nak tekankan kat sini.

Benda yang paling aku nak tekankan adalah penggunaan AP untuk memiliki kereta mewah. Pasal AP ni rasanya dulu Rafizi Lembu Ramli dok sibuk mengutuk dan mengecam pemimpin UMNO kononnya mereka banyak menggunakan AP untuk kepentingan peribadi manakal rakyat hidup melarat dengan membeli kereta mahal.

Rafizi Lembu Ramli sibuk mempromosikan satu tagline ciptaannya iaitu "Turunkan Harga Kereta". Kononnya diceritakan yang rakyat hidup tertekan dengan harga kereta yang tinggi. Pemimpin UMNO sekali lagi dipersalahkan kerana dapat beli kereta import dan mewah dengan ada nya AP.

Tapi Rafizi Lembu Ramli lupa yang setiap wakil rakyat dapat AP. Tak kisah wakil rakyat dari Barisan Nasional atau Pakatan Rakyat. Kenapa hanya salahkan sebelah pihak sahaja, sedangkan pemimpin pakatan sendiri pun guna AP nak beli kereta mewah. Kenapa nak salahkan BN kalau rakyat hidup melarat kalau rakyat malas nak bekerja.

Aku pun rakyat biasa. Tak ada kepentingan politik dalam mana-mana pihak. Tapi syukur Alhamdulillah hidup aku sederhana senang sebab berusaha untuk capai apa yang aku nak. Yang penting rajin bekerja, jangan sibuk nak berdemo, berhimpun sampai lupa nak kerja cari rezeki lebih buat keluarga.

Jangan salahkan kerajaan. Salahkan diri sendiri yang malas berusaha. Puak pakatan yang meroyan pulak, jangan tuding jari terus kat kerajaan. Tengok pemimpin sendiri yang sanggup menggunakan, menuduh orang lain demi kepentingan sendiri. 

Fikirkan.

6 comments:

  1. Nama siapa dalam AP dianggap dia punya lah tu..dolak dalik pun tak ada gunanya. Harga pun bukan mahal sangat.. dalam rm100,000 sahaja. Setuju sangat dengan apa yang JB cakap diatas
    p/s: Beruntung jadi YB..dapat AP impot kereta. Sesetengah rakyat kadang kadang terpaksa berikat perut hanya untuk memiliki sebuah kancil. Ansuran bulanan pun selalu miss..

    ReplyDelete
  2. Syukurlah Ustaz, ok lah kat geran kereta porshe tu ada nama Ustaz, Korang ada?, hahaha. Ustaz nak pesan sikit lah, bila g ceramah tu, bawak2lah kereta ni ya, pakat dengan YB2 PAS yang ada kereta mewah tu bawak sekali, boleh dpt ramai pengunjung, anjur program autoshow laa. Tajuk "Kereta-kereta YB PAS", perghh mabless.... biar UMNO/BN jeles abiss... diorg mana boleh tengok kita senang...

    ReplyDelete
  3. Ustaz PAS selera besar juga... :)

    ReplyDelete
  4. studen study oversea pun dapat 1 AP.. apa nak heran.. yg jadi masalah dia bila org berniaga AP... dapat beratus/beribu AP seorang macam yang Mahathir dok kata kroni rafidah aziz dapat tu dulu... ada beza tu... yg kereta tu nama dia sebab AP tu nama dia.. tapi kena la tengok sapa ayng bayar kan....

    ReplyDelete
  5. Bak kata uai(ust azhar idrus)"jahatnye sesebuah kerajaan tu sebab jahatnye rakyatnye sendiri"

    ReplyDelete
  6. perhhhh besar selera USTAD2 PAS ni yeah. macam ni yang kata takde NAFSU tu?

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...