Konco-konco ku

Sunday, September 1, 2013

KERAJAAN SELANGOR JANGAN HANYA PANDAI SALAHKAN ORANG LAIN PASAL ISU AIR!!


Kenapa sungai tercemar dengan tumpahan dan buangan sisa minyak ke sungai sehingga menyebabkan 1 juta pengguna terjejas? 

Dimana peranan yang dimainkan oleh kerajaan selangor yang bertanggungjawab terhadap pemeliharaan sungai sebagai sumber air mentah utama ini. 

Elizabeth wong perlu jelaskan kepada rakyat selangor. Jangan hanya pandai menuding jari kepada syarikat pembekal air dan pihak loji rawatan. Mereka tak boleh proses air kalau sungai tercemar teruk. 

Sikap menuding jari kepada orang lain untuk menutup kelemahan sendiri adalah sikap yang amat tidak bertanggungjawab. Malah ada sumber mengatakan pihak yang mencemarkan sungai adalah kontraktor utama kutipan sampah di negeri selangor yang ada hubungan terus dengan kerajaan negeri. 

Kejadian ketika umat islam sedang banyak aktiviti rumah terbuka dan kenduri kawin seolah olah boleh memberikan satu significan kepada kejadian pembuangan sisa minyak bertujuan untuk menyerang syabas. 

Mari kita fikirkan bersama.

6 comments:

  1. byk masalah lah SYABAS ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. wei BAHALOL, yang kasi tumpah diesel dalam sungai tu bukan SYABAS la BAHALOL.. lain kali kalau tak tau hujung pangkal lebih baik duduk diam dari beri komen BODOH...paham ke BAHALOL????!!!!

      Delete
    2. Ini lagi Satu BEBAL...1 punca je ke air untuk 4 rumah pam air Syabas kat Selangor ni?..Apa jadi dengan pusat/tasik tadahan yang lain?..Sg Kat Rawang tu memang dari dulu tak pernah elok..penuh dengan sampah sarap taik babi ladang ternakan? apa jadi dengan semenyih dam,ulu yam semuanya?...KERING KONTANG? APA KEMARAU SANGAT kat Selangor sampai kene bergantung kat satu punca air iaitu sungai batang berjuntai/rawang?

      Ndas MU GOBLOK!..kamu tak tau apa sebenar YANG BERLAKU tapi mengaku pandai..ENDAS SE EMBAH MU!!

      Delete
    3. Sebenarnya "DISEL TUMPAH" ni samada wayang PKR atau Syabas, waulallahuallam.....

      Delete
    4. Yang jadi masalah tu bukan hanya pada sungai je tapi dah masuk ke loji. Ko paham ke istilah loji?? Kalau tumpahan diesel tak masuk ke loji lagi, boleh la pihak syabas tutup aliran sungai tercemar ke rumah pam tu. KO PAHAM tak BEBAL nak mampus yang BAHALOL???

      Mane dia pejuang alam sekitar Eli bogel yang kononnya hebat perjuangkan alam sekitar kat Selangor dulu tu?? dah jadi exco tak reti2 nak pelihara sungai kat rawang tu ke??? BODOH BIN BAHALOL punye anon September 1, 2013 at 9:04 PM...!!!!!

      Delete
  2. Ni suma salah UMNO..

    elizabethwong ‏@elizabethwong 30 Aug
    Vehicular diesel waste from 1 company caused 4 intake points is SSP1 SSP2 SSP3 RantauPjg at BestariJaya to shut down this morning.#fb

    elizabethwong ‏@elizabethwong 30 Aug
    By afternoon, the company was shut down and sealed. DOE, LUAS, SPAN etc collected enough evidence 4 prosecution. 15 hrs used to cleanup #fb

    Wei BAHALOL, bukak mata la BAHALOL...!!!!

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...