Konco-konco ku

Friday, August 30, 2013

KEDAI NASI KANDAR PENANG MERIAHKAN FILEM #TANDAPUTERA !!!

DALAM kemeriahan filem Tanda Putera yang sedang hangat di pawagam-pawagam seluruh negara, ada restoran di Penang yang mengambil peluang dalam kemasyhuran filem sejarah tersebut.

Dahsyat juga penangan nama Tanda Putera di Penang walaupun Ketua Menterinya Joseph Lim Guan Eng mengharamkan penayangan filem sejarah tersebut di Pulau Mutiara tersebut.

Nampaknya masih ramai lagi Melayu yang menyokong filem dan mahu melihat sendiri sejarah lampau terutama pembunuhan Melayu oleh Cina DAP satu masa dahulu.

Setakat ini tiada sebarang ketegangan kaum yang tercetus seperti yang digembar-gemburkan oleh Cinabeng chauvanis. 

Mungkin Guan Eng takut nak tayang di Penang kerana tak nak rakyat tahu yang bapanya Kit Siang pernah kencing macam anjing pada tiang bendera Malaysia.

10 comments:

  1. Bodoh Punya Jawa.

    Suhaimi Baba (laki ke, pompuan ke tak tahu lagi).

    Si Baba dah kata adegan kencing itu hanya fiction saja. Apa yang you kata? Tak reti bm ke? Patut pun nama Jawa. Indon mari punya lah. Dapat ic kat Sabah dari project mamak ya.

    Bagang Bagang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg ko melalut apa pasal. Ko balaci DAP ker smpi nk pertahankan adegan kencing. Itu fakta lah lol. Ko cr dlm arkib. Bodoh x boleh diajar

      Delete
    2. ko lagi bengap maximum, penjilat jubur tak berbasuh.

      Delete
  2. anon pertama kat atas tu BALACI DAP la tu. tu yang mengelupor macam monyet tu. tak syak lagi.

    ReplyDelete
  3. Nak halau semua cina dari P.Pinang, bermula dgn langkah ini...mari Boikot Semua Barangan Cina. Bila mereka jatuh muflis, mereka akan hijrah keluar negara kerana org melayu tak nak beli barangan cina lagi. P.Pinang akan kurang puak cinabeng. Lepas tu, melayu ambil alih segalanya. Mari join FB ini utk perjuangan ke arah itu skrg juga !!! https://www.facebook.com/BoikotBaranganCinaDAP?ref=br_tf

    ReplyDelete
  4. Rantaian ekonomi sebenarnya nampak mudah saja kenapa selama ini kaum cina menguasai ekonomi negara. Bermula pengeluaran barangan dari kilang cina kepada pemborong cina dan kemudian dihantar kepada peniaga cina dan akhirnya kepada pembeli melayu. Kita boleh lihat secara tak langsung, duit orang melayu yang menyumbang kekayaan kepada peniaga cina, pemborong cina dan kepada tokey kilang cina. Mereka boleh terus hidup mewah selamanya hasil duit orang melayu selama mana orang melayu masih terus membeli barangan mereka. Untuk lingkupkan bisnes mereka, orang melayu hanya perlu membeli dan menyokong produk melayu, dan rantaian duit orang melayu kepada kaum cina akan terputus. Bila sudah terputus, peniaga cina akan jatuh muflis, pemborong cina akan tembak menembak sesama sendiri dan tokey kilang cina akan bunuh diri. Nampak mudah saja kan? Hanya kita membeli dan menyokong barangan melayu selamanya. Ekonomi cinabeng akan hancur.

    ReplyDelete
  5. Kenapa ekonomi org melayu/bumiputera tak pernah mencapai 30% sasaran seperti dalam DEB selama ini walau lebih 40 tahun dilancarkan? Ini ialah kerana orang melayu kurang menceburi bidang peruncitan, iaitu membuka kedai2 runcit, mini-market, supermarket dan hypermarket. Tak dapat dinafikan kita ada banyak juga SMI @ industri kecil melayu/bumiputera keluarkan barangan melayu, tapi banyak juga tak mampu bertahan kerana sektor peruncitan melayu yang lemah kerana banyak selama ini dikawal oleh kaum cina. Di peringkat permulaan kempen boikot barangan cina ini, kita cuba tumpukan dulu kepada sektor peruncitan yang menjual barangan keperluan asas dapur, makanan dan harian, kerana sektor inilah yang paling selalu kita mencari barangannya untuk dibeli. Sektor2 lain kita akan tembusi pula kemudian. Yg nak ditekankan sekarang ialah, memonopolikan sektor jualan barangan runcit @ harian ini secara berleluasa. Jika melayu sudah mengawal sektor penjualan runcit, insyaAllah kilang2 SMI industri produk melayu/bumiputra akan mampu berjaya. Kita akan hanya mengambil dan menjual barangan keluaran melayu sahaja setelah itu, sedangkan sekarang ini kita dapati kedai2 cina sukar untuk menerima barangan syarikat melayu untuk dijual di kedai mereka.

    ReplyDelete
  6. Kedai runcit, walau pun kecil, adalah IBU kepada rantaian ekonomi yg penting di mana kedai runcit adalah satu tempat pertemuan semua produk2 muslim yg dikeluarkan oleh pengilang2 muslim!! Oleh itu, perbanyakanlah kedai runcit melayu yg menjual produk muslim. Kita boleh lihat ekonomi cinabeng akan mula menjunam jatuh selepas itu..

    ReplyDelete
  7. Ramai dari kita terleka, pandang rendah pada kedai Melayu. Tapi alhamdulillah kita sudah mula sedar. Jangan kisah sangat kalau kedai Melayu kurang variety tapi pastinya produk Melayu. Pengguna dapat produk yang halal dan suci, pekedai semakin bersemangat, pengeluar semakin inovatif untuk keluarkan produk baru dan berkualiti. Masing2 perlu mainkan peranan untuk tingkatkan usaha, sanggup berkorban sedikit untung dan penjimatan demi bangsa dan agama.

    ReplyDelete
  8. Isteri Najib Yang Bebal Atau Pegawai Khasnya Yang Sengal

    Bukan isterinya yang suka masuk campur tetapi pegawai khas beliau yang menggunakan beliau kerana pegawai khas tersebut lihat peluang untuk buat duit melalui senarai calon pru13.Pegawai khas ini juga mengumpul askar maya yang diketuai oleh pemilik portal utara, bloger no1 malaysia, bloger yang berpangkat datuk, bloger yang guna nama sendiri, bloger kaki terbang dan puluhan saudaramara bloger kari basi dan saudaramara bloger rohbani.
    http://thebebalian.blogspot.com/2013/08/isteri-najib-yang-bebal-atau-pegawai.html

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...