Konco-konco ku

Saturday, August 3, 2013

ANTARA REALITI & FANTASI: NAZRI AZIZ TIDAK AKAN PERTAHANKAN NAMEWEE SEKALI LAGI!!

AGAK terlewat untuk bercakap tentang isu Namewee yang mengamuk tak tentu pasal hingga membabitkan banyak pihak khususnya kerajaan Malaysia yang ditadbir oleh menteri-menteri BN. Baru-baru ini producer kontroversi penghina Melayu dan Islam, Namewee telah memuatnaik satu rakaman video memaki hamun sekali lagi kerajaan Malaysia kerana dikatakan tidak berpuas hati dengan penarikan tayangan filem Kampung Baru Cinabeng atau 'The New Village'.

Lebih mengejutkan hari ini apabila menteri yang selama ini menyebelahi beliau tiba-tiba berangin semacam dengan budak Cinabeng sekor ni. Kenyataan Menteri Nazri Aziz boleh kalian nilai sendiri di bawah:

PADANG RENGAS 3 Ogos - Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Mohamed Nazri Aziz membidas penyanyi rap, Wee Meng Chee atau Namewee kerana memaki-hamun pelbagai pihak berhubung penangguhan filem The New Village dalam video yang dimuat naik ke laman YouTube Khamis lalu. 
Dengan nada tegas, beliau mengingatkan Namewee bahawa dia tinggal di sebuah negara berbilang kaum yang penuh dengan sensitiviti yang perlu dihormati. 
"Saya pun hendak hentam dia habis-habisan. Dia budak yang tidak tahu sejarah, budak yang bodoh, berhingus dan tidak faham tentang sejarah negara kita. Hidup dalam sebuah negara berbilang kaum, kita harus mengambil kira sensitiviti dalam negara. 
"Dia kena ingat, polis dan angkatan tentera telah membela negara kita. Jangan esok kalau apa-apa berlaku kepada dia, polis tidak mahu ambil tindakan, dia marah pula," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Majlis Penyampaian Program Ihsan Ramadan dan Aidilfitri Peringkat Parlimen Padang Rengas di sini hari ini. 
Namewee dalam video terbarunya berjudul 017 Double Standard dan berdurasi selama lima minit 23 saat, mempersoalkan tindakan kerajaan menggantung tayangan filem The New Village untuk dinilai oleh Lembaga Penapisan Filem (LPF). 
Mohamed Nazri juga berkata, beliau tidak akan mempertahankan Namewee lagi selepas ini sekiranya lelaki tersebut sudah melampau. 
"Kita manusia, mesti tahu menghormati pandangan dan sensitiviti orang. Apa untung kamu buat macam itu, nanti penumbuk naik ke muka cari polis juga," ujarnya. - UTUSAN ONLINE
Apa masalah sakit otak budak Cinabeng sekor ni pun tak tau tapi yang pasti dia betul-betul meroyan dan cuba menegakkan benang yang basah apabila filem yang boleh dikategorikan sebagai filem yang memutar belit fakta terpaksa ditangguhkan penyiarannya ekoran aduan orang awam yang dilihat mengangkat komunis sebagai hero kemerdekaan tanahair.

Nazri Aziz siap sound tepat tu kalau PENUMBUK NAIK KE MUKA cari polis juga. Rasa kelakar apabila menteri yang selama ini kita anggap sekutu Namewee mengeluarkan ayat-ayat samseng beliau. 

Tak nak judge terlalu awal sebab kenyataan baru keluar hari ini. Mana tau esok lusa boleh bertukar kembali.

Yang penting aku AMAT SETUJU apabila masih ada menteri Melayu yang seberani ini. Semoga Nazri Aziz mendapat hidayah membela orang Melayu dan Islam selepas ini. Jangan dimanjakan lagi si bangsat Namewee ini.

Ada yang tak tengok lagi kata-kata cacian budak tak tau sejarah dan bodoh ni?? Meh kita kongsi:



9 comments:

  1. Bole pichaya ka budak nazri ni...jangan pakat dgn namawee udah le yob..kat belakang bisik kat namawe lu chibai tengok wa main semua olang...

    ReplyDelete
  2. sudah terhantuk baru terdongak...key ler tu he he.

    ReplyDelete
  3. Hati melayu da terluka...payah sembuh..kalau kita pergi parliment pakai mcm Namawee sure pak guard terajang kita..Tp Namawee di benarkan kan dgn pskiaian Hip Hop..Orang Politik ckp lain buat Lain..ya makna nya tidak..tidak makna Ya..usah la nazri..tgn Tun M pun kau pernah gigit..era Pak Lak@ Samdol

    ReplyDelete
  4. La ni hang cakap Babiwee boddow, tak lama lagi minta maap le tew. Siap bagi geran lagi buat filim "Nasi Kangkang".

    ReplyDelete
  5. Maafla dah terlambat. Dah lunyai kepala orang Melayu dipijak, dah puas maruah kita dicabar-cabar, dah macam-macam diejek-lawakkan orang Melayu.....baru nak bertindak......tak payahlah. Benda dah jadi semua orang dah tahu.....nasi dah pun jadi bubur.....kata Tun Mahathir, Melayu mudah lupa.....dah terhantuk baru nak terngadah.

    ReplyDelete
  6. dah nak dekat pertandingan dlm UMNO.....kena la ambik hati org melayu.....kan org melayu ni "MUDAH LUPA"....

    ReplyDelete
  7. Oooi lidah Nazri ni bertulang ke tidak..,kalau bertulang boleh lah kita terima, Jika tak bertulang, Awas itu cakap cakap org Politik..Ya itu tidak, Tidak itu Ya..Namawee akan beri undi untuk si Nazri..oooop Tun M suka ke makluk ini, dulu era paklah wah kutuk Tun M sedap mulut aja..

    ReplyDelete
  8. untunglah org melayu...hahaha...org melayu ckp jer..tindakkan takda..hahaha..kasi tunjuk 1 kali apa itu parang terbang...
    kat NAMAWEEBABI t..pelakon2 yg support pun sama jgk adlin shauki farid kamil adiba nor dan seangkatan dengnnya yg sopport
    FILEM cina babi. NI...LUASKAN KUAsa mu MELAYU..

    ReplyDelete
  9. Anak anak darjah 6 bolehlah Kau kelantong.SAY NO 4 him Next PAU.

    ReplyDelete

comment please.....