Konco-konco ku

Tuesday, August 20, 2013

LAMBAKAN KONDOM TERPAKAI PUNCA BANJIR KILAT DI SEKINCHAN!! MANA CELENG NG SUEE LIM??

SEMALAM, 19 Ogos 2013 setelah hujan lebat tidak berhenti sejak daripada pagi hinggalah ke petang, Pekan Sekinchan telah mengalami satu malapetaka paling dahsyat dalam sejarahnya. Banjir kilat yang tidak pernah terjadi, akhirnya terjadi juga hanya dengan sehari hujan sahaja.

Habis semua aktiviti penduduk setempat tidak dapat dijalankan. Perniagaan lumpuh. Pengunjung juga tidak berani masuk ke kawasan Pekan Sekinchan. Orang ramai yang berada di dalam pekan pula tidak dapat keluar dan hanya dapat melihat kereta mereka sedikit demi sedikit dinaiki air dengan hujan yang semakin lebat.

Dimana ADUN Sekinchan masa ini?? Ya! Dia bukan ada di Sekinchan. Rumah dia juga bukan di Sekinchan. Maka dia tidak pernah nak tahu atau tidak pernah peduli pun apa yang terjadi di Sekinchan.

Tidak menghairankan apabila berlaku bencana seperti ini. Beliau akan datang pada hari ini. Melawat kedai-kedai yang dinaiki air. Mengarahkan Unit Amal PAS untuk membersihkan unit-unit kedai yang dinaiki air yang mana taukehnya semua berbangsa Cina. Petugas Unit Amal PAS hanya sebagai anjing yang mencuci bangkai di dalam kedai Cina. Mungkin itulah kerja paling mulia yang pernah dilakukan oleh pemuda PAS selain dari berdemo menterbalikkan kereta polis di Kuala Lumpur.

Apakah inisiatif ADUN Sekinchan yang bercakap berdekah-dekah semasa di dalam dewan? Konon mahu membantu rakyat dengan manifesto, "Cina di dahulukan, Melayu di anjingkan". Adakah hanya sekadar hadir memberi kunjungan hormat atau membayar kerugian yang dialami oleh peniaga Cina Sekinchan? Sedangkan petugas Unit Amal PAS hanya di berikan upah air sirap dan mihun goreng.

Teringat pula laporan akhbar Sinar Harian yang mengatakan, YB Sekinchan ini telah membuat longkang baru sekitar Pekan Sekinchan bagi mengelakkan banjir terus berlaku. Seperti laporan akhbar Sinar Harian (lihat di SINI) bertarikh 30 Mac 2013 iaitu sebelum pilihanraya ke-13 yang lepas, Celeng Sekinchan ini telah meluluskan satu projek melalui Ahli Majlisnya yang juga orang kuat Melayu DAP untuk membina saliran dan longkang bagi mengelakkan banjir.

Yang pasti projek itu telah berjalan namun hasilnya tidak diketahui kerana dikatakan hanyalah separuh jalan akibat dari bajet telah dipotong menjelang PRU13 yang lepas. Rasanya tidak kurang dari puluhan ribu untuk menjalankan kerja pembinaan longkang dan saliran banjir ini namun kenapa masih boleh terjadi banjir di Pekan Sekinchan? Adakah projek ini juga projek gajah putih semata-mata mahu mendapatkan duit pilihanraya?

Tak tahu lagi apa yang penduduk Sekinchan harapkan kepada ADUN nya ini. Dah lah makan gaji buta. Masalah rakyat tak pernah hendak dibantu. Masalah kroni sendiri yang kering poket beriya diberi projek yang penting ada percent untuk Ng Suee Lim. Ini lah otak Cinabeng.

4 comments:

  1. BENCINYA bila umat Islam/Melayu biarkan diri mereka diLAYAN spt. ANJING oleh CINA DAPBANGKAIBABI! Apahal puak PAS ni - tak ada MARUAH lansung!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahlul PAS memang BAHALOL pun....sanggup khianat kepada bangsa nya sendiri asal UMNO jatuh....

      Delete
  2. PAS mmg sedia rela dilacorkan spt anjing dn pelacor kpd DAP dan kafir sial ini.

    Apa kita mau kata.. HAdi bongok sndiri yg peluk Lim Sial di depan org2 PAS.

    ReplyDelete
  3. Satu petang tu aku makan kat medan selera depan market Sekinchan, punyalah meluat aku tenguk macai-macai PAS yang sanggup dikulikan oleh pemimpin DAP. Semuanya "Yes Sir" -- sanggup diperintah untuk buat apa sahaja.

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...