Konco-konco ku

Saturday, August 17, 2013

AZHAR DERUS SALAHKAN TV3 SIAR '2 FAST 2 FURIOUS' KERANA MELANGGAR ORANG!!

HEBOH di media-media sosial tentang kemalangan yang melibatkan seorang pendakwah seks bebas, Zahar Derus dan dua beranak di Kuala Terengganu.

Lepas ni Zahar Derus boleh lah salahkan TV3 dan BN sebab tayangkan cerita lumba kereta '2 Fast, 2 Furious' baru-baru ini. Akibat terpengaruh dengan cerita lumba kereta inilah yang meyebabkan Zahar Derus hilang pertimbangan dengan membawa kereta VW Golf GTI bernombor pendaftara WMX 1929 lalu melanggar kereta Proton Saga yang hendak masuk simpang.

Petikan yang diambil dari sebuah forum yang turut membincangkan tentang kemalangan yang hampir meragut nyawa dua beranak di dalam kereta Saga. Hamba Allah ini turut mengesahkan yang Zahar Derus memandu kereta VW Golf GTI nya dengan kelajuan 220-260 km/jam. Gila laju.

Jadi tidak hairanlah kalau cerita lama terbongkar kembali yang mana satu masa dulu Zahar Derus pernah mengakibatkan kemalangan ngeri akibat cuba mengelak dari berlanggar dengan kereta Zahar Derus namun terbabas. Tak percaya tanya sendiri orang Paka, Terengganu.

Ceramah bukan main kena hidup bersederhana. Habis kalau pandu kereta tu tak boleh nak bersederhana ke bawa?? Orang gila. Inilah duit hasil dari ceramah politik fitnahnya. Tak berkat.

Teruk juga mangsa yang dilanggar oleh Zahar Derus. ICU katanya.



15 comments:

  1. lepas ni kalau masih tak sedar diri lagi tak tahu le......

    ReplyDelete
  2. kaloau kena kat dia sendiri, dia kiata Allah na uji dia dan dia jadi mangsa sabotaj UMNO, Kerajaan BN......kalau kena kat orang [khasnya orang UMNO], dia kata tu bala Allah bagi, kerana guna wang haram dan salahguna wang rakyat. Maka berpusu-pusulah taiko-taiko PAS dari satu pentas ke satu pentas mencanagkan fatwa Zahar Derus ini......

    ReplyDelete
  3. Itu la... angkuh dan sombong bila berceramah. Walaupun nada yang lembut, buat org ketawa..buat apa... Suruh dia berjanji dalam Rumah Allah...bhw dia tak kan menfitnah ataupun memecahbelah umat Muhammad SAW yang berada di Malaysia ketika berceramah. Ceramah Ust Zahar ni x pernah pun menyatu umat Muhammad SAW... tapi memecahbelah adalah. Biar umat Nabi Muhammad SAW bercakaran sama sendiri...tapi dia hidup dengan rezeki ceramah MEMECAHBELAH PENYATUAN UMMAH dikalangan UMAT MUHAMMAD SAW...

    ReplyDelete
  4. "Bukan salah aku natang...salah jalang boddow"

    ReplyDelete
  5. pasal dok suka maki hamun orang lain kot...!!!

    ReplyDelete
  6. bawa isteri baru bawa kerita mesti laju kalau lambat jadi bowdoooo

    ReplyDelete
  7. Kalau dah Ulamak sepatutnye memandu secara berhemah, bila dah terlibat dgn kemalangan itu kira sudah tidak memandu cara berhemah le... Tapi Ustad mesti ada alasan yg macam2 kot...

    ReplyDelete
  8. Tangkap si puak PAS ini kalau dia pandu laju dan menyebabkan KECEDERAAN pd. pemandu lain! Kalau betul, ustaz boleh perangai GANAS mcm SAMSENG ni?!

    Namun saya amat risau betul dgn kejadian malang yang makin menimpa 4 pegawai-pegawai agama dari JAKIM yg. terbunuh dgn. langgar-lari oleh lori balak di bulan puasa, termasuk Allahyarham Tim. Pengarah JAKIM S'wak dan Mufti Perlis kita yg. baru dirompak dgn - ganas dgn. pedang Samurai - semua ini di S'wak.

    Saya rasa perlu KDN kena menyiasat adakah pegawai agama kita (yg. TULEN!) sengaja disasarkan. S'wak mahu ditawan puak Kristian Zionis DAPigs/PKR, termasuk dgn mengKRISTIANkan seramai Bumiputera miskin di pendalaman dan menggunakan agama Kristian utk mendpt sokongan kpd- DAPigs/PKR. Jadi setiap pegawai tinggi agama JPA sekarang mesti ada pengawal iringan/keselamatan polis utk. tugasan rasmi dan di rumah mereka.

    Fahaman evangelis Kristian Zionis, ialah doktrin gabungan Kristian Protestant palsu dan pengganas Yahudi Zionis, SENJATA politik merbahaya yang mempergunakan agama, oleh penjajah Barat-Israel melalui CIA-US/MI6-UK/Peranchis/Jerman/Israel-Mossad/EU-NATO (di Malaysia melalui sekutu mereka, DAP/PKR). Fahaman ini dipergunakan untuk menjatuhkan Islam/umatnya, dan menjajah Palestin selamanya untuk memecahbelahkan PUSAT Islam di Timur Tengah, iaitu Mekah di masa hadapan dan seluruh negara-negara Islam yang kaya minyak-gas/sumber asli lain/tanah subur (untuk pertanian syarikat global GM US-Mosanto yang diharamkan di EU sebab boleh menyebabkan penyakit kanser dll). Bahkan Vatican juga telah dikuasai puak Kristian Zionis ini.

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (dulu saya MAKCIK Tempurung; tapi saya asyik mimpi kembali ke RUMPUN akar, keenakan masakan KAMPUNG Melayu kita, nasi sambal belacan dgn ikan masin, dan ulam petai/jering!)

    ReplyDelete
  9. ostat taik kucing busuk.

    ReplyDelete
  10. Sebab tue la Pakatan Haramjadoo tolak AES, mentaliti rempit, sebbaik ader saksi leh tunding jari, kalau xder? Dgn AES semua org tak berani bawak kereta cam haramjadoo, bak kata kiah propa "jage-jage di jalanraya, ade yang memeghati"

    ReplyDelete
  11. ini semua umno punya angkara, suroh iswara beluk ke simpang!

    ReplyDelete
  12. aku harap kes ni disiasat. Kalau sah ustaz ni bersalah, hebahkan sbb dia ni public figure. Biar orang tahu kesalahan dia (dan perangai sebenar?). Stkt ustz isap rokok tu blh maaf (hukum tanggung sendiri la). Tp kalau benar dia bawak smpai 200 km/j, tu melampau!

    ReplyDelete
  13. Artikel yang bagus, dalam masa yang sama kita kena ingat pasal Azeez Rahim ni , beliau tak layak jadi Pengerusi Tabung Haji . Kita tak nak kuasa di salah guna sewenang-wenang . Tabung Haji dah banyak skandal sebelum ni , Azeez pun cerita masa jadi CEO kat Tabung Haji pun tak habis lagi . Jangan biarkan duit rakyat pendeposit Tabung Haji disakau , ini lah jadi nya kalau orang tak layak dijadikan Pengerusi Tabung Haji , Azeez Rahim wajib berundur jadi Pengerusi Tabung Haji , mohon pautkan link http://no2azeezrahim.blogspot.com/ untuk pembongkaran cerita azeez rahim.

    ReplyDelete
  14. Ostad ni nak cepat balik rumah jumpa bini muda dia.bini dia dah beri signal lampu dah hijau, dah bolih jalan,yg ostad ini asyik dok ingat lampu hijau kat rumah,dia tak perasaan yg lampu trafik light masih merah lagi,itu yg dia terus jalan dan apa lagi berdentum le.

    ReplyDelete
  15. Kenapa kerajaan lantik Azeez Mamak Rahim sebagai Pengerusi Tabung Haji ?

    Rukun Islam kelima kepada semua umat Islam di seluruh negara. Menunaikan Haj di tanah suci. Sekarang dengan perlantikan Azeez, siapa ada duit boleh menunaikan Haj, siapa yang tidak dapat bayar duit poket tidak akan dapat pergi.

    TABUNG HAJI AKAN JADI EKSKLUSIF SEPERTI KEDAI ROLEX ATAU FERRARI. Rakyat biasa akan mula tolak Tabung Haji dan terpaksa menggunakan kemudahan yang lain untuk menunaikan Haji di tanah suci.

    Kuota untuk Tabung Haji akan di pegang oleh Azeez Rahim supaya anak beranak, seluruh UMNO yang dia berhutang kepada boleh di lepaskan dengan memberi PERCUMA kepada mereka menunaikan Haj di tanah suci. Kesucian Agama kita sudah tercemar dengan perlantikan perompak ini sebagai pengerusinya. Bukan Presiden UMNO ini tidak tahu. Mesti dia sudah dapat laporan demi laporan penipuan ahli perniagaan Azeez ini kepada hampir semua pemimpin dalam UMNO dan di luar. Berapa ramai yang sudah terpedaya dengan dia ? Berapa ramai sudah di tipu dia ?

    Adakah pemimpin UMNO yang lain hanya akan duduk dan jadi YES MAN seperti dalam pentadbiran Mahathir dan Pak Lah ? Adakah kesucian Haji sudah tidak bermakna lagi kepada teras kepimpinan UMNO sampai melantik seorang penipu perompak sebagai Pengerusi Tabung Haji di terima sebulat suara oleh mereka ?

    Jangan sampai UMNO jadi pembangkang selepas Pilihanraya UMUM ke 14.

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...