Konco-konco ku

Tuesday, September 17, 2013

KOMUNITI CINA MINTA PERDANA MENTERI BERSIKAP ADIL!! ADILKAH CINA SEKARANG??

DALAM satu akhbar berbahasa Inggeris hari ini pemimpin komuniti Cina di Malaysia meminta supaya Najib Razak selaku Perdana Menteri Malaysia bersikap adil kepada semua bangsa termasuk Cina. Ini berikutan pemberian dana besar-besar kepada kaum Bumiputera yang dilancarkan oleh Najib pada Sabtu lalu di UiTM Shah Alam dalam Majlis Pemerkasaan Ekonomi Bumiputera.

Ada betulnya juga... Najib haruslah adil kepada semua kaum kerana beliau merupakan PM kepada semua kaum di Malaysia. Najib sepatutnya memikirkan juga kehendak kaum lain selain Bumiputera TETAPI bukan hanya fikirkan kehendak kaum Cina sahaja.

Mereka bercakap soal ADIL!! Rasa nak tercabut usus besar dengan medula oblongata aku bila baca statement mereka. Apa erti ADIL pada mereka ek???

Tidak cukup adilkah Najib memberi bermacam-macam peruntukan yang mencecah billion ringgit kepada komuniti Cina? Tidak cukup lagikah segala macam apa yang diberi oleh kerajaan pimpinan Najib kepada komuniti Cina? Peluang bagaimana lagi yang komuniti Cina mahukan selepas ekonomi negara di dalam genggaman mereka? Apa lagi yang masih Cina mahukan???

Bercakap soal adil, Najib rasanya boleh sahaja nak memberi keadilan kepada semua kaum. Sebelum-sebelum ini juga Najib dilihat terlalu adil dengan lebih mementingkan kaum lain berbanding kaum Melayu sendiri. Apa lagi adil yang Cina mahukan???

Komuniti Cina sekarang ini boleh ke bersikap adil dengan Melayu dan juga kerajaan Melayu? Boleh ke Cina ini semua beri sokongan penuh kepada kerajaan pimpinan Najib? Jawapannya sudah tentu tidak jika berdasarkan keputusan PRU13 yang menunjukkan sokongan orang Cina kepada Barisan Nasional merosot hampir 98%!!! Cina TOLAK kerajaan pimpinan Najib Razak. Ini fakta!!

Jadi, apa definisi ADIL yang komuniti Cina laungkan sangat ini? Adakah hanya mengharapkan Najib berlaku adil kepada mereka sedangkan mereka terang-terang menolak kerajaan Barisan Nasional??

Terangkanlah. Tidak kira komuniti Cina ini datang dari parti MCA, GERAKAN, DAP, mahupun parti-parti picisan jelaskanlah kepada Najib, apa makna ADIL bagi mereka??

9 comments:

  1. Dulu pm tak adil asyik bela cina je sekarang baru lah adil dan seadil nya...pm terbaik...jangan peduli BOIKOT tetap boikot

    ReplyDelete
  2. Cina kui..dah terlambat.....adil pada definasi cinabeng adlah apa apa saja pemberian diwajibkan lebih untuk puak dan kaum mereka TANPA mereka memberi sokongan....

    Kaum Cina kini sudah terlambat dan aku cadankan mereka siap berkemas kemas untuk berhijrah kenegara yang lebih memihak kepada mereka.....Tanah MelaYU BUKA UNTUK cINA BENG, CINAKUI DAN CINA SIAL

    ReplyDelete
  3. ramai di kalangan meka tak tau berbahasa melayu..tanya phak hospital, pihak polis, meka yg kerap berepan dgn puak ini...

    ReplyDelete
  4. Dah bagi makan besar meja bulat, dah kenyang makan sana makan sini, last2 undi pembangkang....... adil kah namanya tu. Memang Cina jenis bangsa yang tak mengenang budi langsung.

    ReplyDelete
  5. Adil????? kami penat bercucuk tanam menyokong BN, dan kami berhak mendapat apa yang kami sokong.....kami bangsa melayu bumiputra......dan inilah adil untuk kami menikmati hasil cucuk tanam kami......sekian....

    ReplyDelete
  6. Bodoh betul cina ni... mintalah keadilan daripada Pak Nuar lu.

    ReplyDelete
  7. Mana ada PM tak adil ma. Lagi pun sendiri mau ingat, ini Tanah Melayu ma.

    ReplyDelete
  8. Berjuta juta beri kepada sekolah jenis kebangsaan CINA last pangkah Dapig.Apa lagi cinabeng mahu.?

    ReplyDelete
  9. Cina tetap Cina,tak guna buat baik,yang penting perkasakan hak bumiputera termasuk Sabah dan Serawak.

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...