Konco-konco ku

Friday, June 21, 2013

KHALID WUJUD SURUHANJAYA SEBAB TAK YAKIN KEPUTUSAN PRU SELANGOR!!

APA lagi lah si Khalid Gagap ni nak lagi? Dah menang besar kat negeri Selangor pun masih nak wujudkan Suruhanjaya bagi menyiasat kemenangan sendiri di Selangor. Apa guan dah menang tapi masih nak mempertikaikan kemenangan? Kenapa? Pakatan menang sebab ada pengundi hantu ke?

BN tak pernah bising pun pasal kemenangan pakatan di 3 buah negeri (Penang, Selangor, Kelantan), ni pakatan sibuk pulak nak pertikaikan negeri-negeri yang dimenenangi BN. Apa kisahnya?

Peraturan apa yang BN langgar sampai Khalid boleh kata kemenangan BN tidak sah. Kalau kemenangan BN tidak sah, ini juga bermakna yang kemenangan pakatan di 3 buah negeri juga tidak sah. Jadi pilihanraya perlulah dilakukan semula untuk semua 222 kerusi parlimen, bukannya hanya 30 kerusi parlimen yang dituntut pakatan.

Akibat dari kekalahan kerana tak dapat menguasai negara, maka puak pakatan ni dok gila meroyan macam laki hilang bini. Desakan demi desakan, himpunan demi himpunan diadakan kerana kononnya berlaku blackout semasa pengiraan undi. Tetapi yang peliknya, apabila disuruh tunjukkan bukti yang memang berlaku blackout, tak ada seorang pun yang nak bersuara.

Yang mereka tau hanyalah berhimpun dengan memakai baju hitam konon berlaku blackout. Kata Husam yang turut tidak puas hati dengan kekalahan pakatan di Putrajaya, siapa yang terkorban dalam himpunan akan datang ini akan tergolongan dalam mati syahid. Betul ke ulama' PAS? Boleh ke kira macam tu?

Apa-apa pun Selangor dah dikuasai oleh pakatan dengan 44 kerusi DUN berbalas 12 kerusi DUN yang dimenangi Barisan Nasional yang mana juga 12 orang ADUN itu adalah calon-calon dari UMNO. Kalau agak-agak masih tak puas hati bawak pergi mahkamah lah...

#SudahKalahKalahLah

4 comments:

  1. PUAK2 BODOH SOMBONG NI PUAS HATI KLU UMNO TAK MENANG SATU KERUSI PON!

    ReplyDelete
  2. Rakyat dah bosan hal pru. Rakyat nak segala agenda untuk kebajikan rakyat oleh kerajaan negeri dilaksanakan serta dirasai oleh rakyat.

    ReplyDelete
  3. Ha ha tengok tengok nanti, siasat punya siasat.. mereka yang menipu...BN yang layak menang di Selangor!!!!!!!

    ReplyDelete
  4. ini semua karut kalau tak puas hati kenapa masa bantahan tidak lakuan kenapa sudah habis bantahan mahu tubuh suruhanjaya bawa lah kemahkamah untuk apa suruhanjaya untuk menutup kekalutan dalam pentabiran khalid muking banyak kerusi pr yg dimenang itu dicuriga terutama kerusi azmin dan team nya itu yg khalid mahu tubuh suruhanjaya supaya azmin dan team nya hancur bukan kerana kerusi bn tapi kerusi diselangor.

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...