Konco-konco ku

Tuesday, May 7, 2013

UBAH!! UBAH PENGUASAAN POLITIK MELAYU KEPADA CINA!!

SELEPAS berakhirnya PRU13 pada 05 Mei 2013 yang lalu, akhirnya segala agenda tersembunyi telah berjaya dirungkai, telah berjaya diperlihatkan kepada seluruh rakyat Malaysia. Namun sayang, segalanya telah terlewat apabila anak-anak muda, pengundi-pengundi luar telah berpusu-pusu pulang ke kampung-kampung halaman mereka dengan niat untuk berubah. Berubah daripada penguasaan politik orang Melayu kepada politik orang Cina. UBAH!! INI KALI LAH!!

Kali ini kita benar-benar dapat lihat yang kaum Cina memang telah sepakat antara mereka untuk UBAH!! Kaum Cina kali ini dilihat turun beramai-ramai ke pusat-pusat mengundi dengan harapan untuk UBAH!! Ya! Ubah kerusi-kerusi yang pernah dimenangi oleh Barisan Nasional yang ditunjangi oleh UMNO kepada Pakatan Rakyat yang ditunjangi oleh DAP.

Mungkin ada yang berkata apa salahnya berubah demi kebaikan. Tolak rasuah, tolak kroni, tolak penyelewengan, tolak calon yang tak bersih. Terima kasih rakyat Selangor khususnya yang telah pulang dari jauh sejauh Sabah dan Sarawak semata-mata mahu mengundi Pakatan Rakyat. UBAH!! INI KALI LAH!!

Sedar atau tidak, jumlah kerusi yang dimenangi oleh DAP melebihi dari kerusi Melayu PAS?? Sedar atau tidak yang sebenarnya kuasa politik orang Melayu sedang dihakiskan sedikit demi sedikit oleh kaum Cina ini yang begitu bersemangat untuk UBAH!! Malaysia kepada Republic of Malaysia seperti jiran kita Singapura?

Apa kuasa yang masih ada pada kaum Melayu selepas kuasa ekonomi masih berada dalam tangan Cina? Fikirkanlah lah wahai bangsa Melayu, mereka semua kaum Cina sudah betul-betul bersatu untuk UBAH!! Malaysia seperti kampung halaman mereka dengan menjadikan bangsa Melayu penduduk asal Tanah Melayu ini sebagai bangsa kelas kedua atau lebih kasarnya adalah bangsa KULI!!

Tapi tak boleh nak salahkan kaum Cina ni 100% sebab yang merosakkan segala perancangan untuk kemenangan BN di Selangor adalah dari seekor BADAK dari selatan Selangor sendiri. Setelah bekerja selama 5 tahun dengan mengenalpasti calon-calon 'winnable' namun segalanya punah ranah apabila calon yang ditampilkan oleh seekor BADAK ini tidak mendapat kemenangan yang diharapkan.

Dalam kepimpinan Selangor sendiri tiadakah anak Selangor jati yang layak untuk dijadikan sebagai panglima? Kenapa perlu mendengar kata si badut yang lebih mementingkan kuasa dan harta dari kebajikan rakyat ini? Apa semua anak Selangor yang berada dalam kepimpinan UMNO Selangor ni semua BODOH-BODOH belaka ke? Atau memang dah gelap mata apabila dihidangkan dengan segala janji-janji manis?

Menyesal kemudian memang dah tak berguna. Apabila calon CONFIRM kalah dipertandingkan, memang sudah dijangka sebelum PRU lagi Selangor masih dan akan terus menjadi milik Pakatan Rakyat. Kesian, kerana nila setitik rosak satu Selangor. Mungkin ini yang diharapkan oleh pemimpin Selangor yang merupakan anak jati luar Selangor. Biar Selangor tergadai asal negeri sendiri selamat kerana ada harapan berkhidmat pula dinegeri kelahiran selepas kegagalan dalam menentukan calon yakin menang beliau.

Mungkin inilah yang diharapkan oleh si BADAK ini. UBAH!! Biar Selangor tergadai asal negeri lain selamat di bawah Barisan Nasional. INI KALI LAH!!

11 comments:

  1. Tahniah kepada BN yang masih menjulang Malaysia kepersada kejayaan. Pada hematnya kesederan perlu ada untuk BN membaiki kedudukannya. Salah satu kelemahan Kerajaan sebelum PRU13 dahulu adalah melewat2kan tindakan undang2 terhadap Penderhaka negara, gerombolan pelampau dan pengamal kumpulan penentang kerajaan melalui jalanan, berleluasa memburukankan Malaysia diluar negara, membongkar rahsia bank akaun pengamal politik yang songsang, dll yang membabitkan undang2 negara dan Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu kita. Memandangkan ini adalah sentiment Rakyat yang boleh meruntuhkan Negara, kerajaan perlu menubuhkan Mahkamah Perlembagaan Negara untuk membendung gejala hal-hal politik yang songsang. Tidak ada gunanya kita ada Istana Kehakiman jika hal-hal politik songsang tidak boleh diatasi. Sekarang rakyat amat tidak sabar2 menunggu keputusan Kerajaan dan mengenakan tindakan mahkamat kepada pesalah laku kejadian Pencorobohan diSabah itu. AG kenalah membuat saluran cepat, pantas dan ber'utama'(priority).

    ReplyDelete
  2. saya orang malaysia, saya sangat tak suka namewee, saya pun sangat tak suka orang yang sentiasa sebut "cina", "melayu", "india" antara rakyat sebab orang macam ni adalah racist sebenarnya.

    saya juga tau forum ni pro-kerajaan, tapi sebagai rakyat malaysia, apa-apa yang kita fikir and buat mesti dari sudut generasi kelak dan masa depan negara, tapi bukan sehanya dari sudut parti politik sahaja.

    saya bukan dari mana-mana parti politik, hanya seorang rakyat yang sangat cintai malaysia tapi bukan cintai parti politik, harap semua orang juga sama dengan saya, salam sejahtera.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nih cybertrooper dap...celaka

      Delete
    2. 13th GE IS THE MOST RACIST ELECTION EVER!!!
      SHAME ON YOU CHINESE......

      Delete
  3. Sebagai orang melayu, Kita kena fikirkan corak pemerintahan sebagaimana harus ditinggalkan kepada anak cucu kita dikemudian hari.

    Mereka harus disedarkan peranan orang tua yang memerdekakan serta menaikan nama Malaysia dan mengenali siapa LIM KIT Siang dan DAP..serta apakah punca rusuhan kaum 13mei berlaku.

    Wahai kaum melayu ingatlah bahawa pabila Cina memerintah:-

    a. Akan adakah lagi kaota bumiputra untuk membeli rumah.
    b. Akan ujudkah lagi sekolah berasama penuh, MRSM dan UITM yang disasarkan kepada golongan bumiputra.
    c. Akan ujudkah lagi pemberian biasiswa kecil persekutuan ataupun Yayasan disetiap negeri bagi anak melayu.
    d. Tengok sahaja contoh dibawah PR di Selangor tanah untuk dibina MRSM dirampas oleh kerajaan negeri..duit zakat pun mau disapu..adakah kerajaan sebegini yang dimaukan.
    e. Adakah benar pemerintahan berlandaskan syariah islam dan hukum hudud boleh dilaksanakan oleh melayu PAS sekiranya mereka bersama dengan cina DAP..ataupun hanyalah mainan bibir sahaja.

    Saya bercakap bukannya bermakna saya racis tetapi buka lah minda dan lapangkan pemikiran..ini lah hakikat sebenarnya..lihat sahaja apa yang terjadi kepada melayu peribumi di Singapura..dan lihat sahaja apa yang berlaku kepada melayu dikawasan pulau di penang..so fikirkan lah adalah ini kah corak pemerintahan yang kita maukan ditinggalan kepada anak cucu kita dikemudian hari..

    Wahai kaum ku yang seagama dan sebangsa..masih belum terlambat untuk kita berusaha untuk membentuk kesepaduan dibawah satu rumpun..BERSATU LAH WAHAI BANGSA KU..buang rasa hasad dengki dan tamakkan kuasa..mari lah kita bersatu demi masa depan anak cucu, negara, bangsa dan agama.

    ReplyDelete
  4. AKU ADALAH SALAH SEORANG POLLING AGENT DAN AKU DAPAT MELIHAT MEMANG PENGUNDI CINA ALL OUT PADA HARI PENGUNDIAN...TAK PERNAH AKU LIHAT SUASANA SEBEGINI SEWAKTU PRU YG LEPAS KERANA KAWASAN PERUMAHAN AKU ADALAH 95% CINA, MELAYU HANYA 3% DAN INDIA 2 %....TEPAT JANGKAAN AKU PUSAT DAERAH MENGUNDI TEMPAT DIMENANGI OLEH PEMBANGKANG...AGENDA UTAMA MEREKA ADALAH UNTUK MENJATUHKAN BN! INSAF LAH WAHAI BANGSA KU SEKALIAN....5 ATAU 10 TAHUN JGN TERKEJUT SEKIRA CINA MENJADI DOMINAN! SELEPAS ITU JGN DITANGISI LAGI HAK-HAK KEISTIMEWAAN ORANG/BUMIPUTERA AKAN LENYAP SPT DINIKMATI OLEH WARGA JOHOR SEKARANG!

    ReplyDelete
  5. Inilah akibatnya bila orang Melayu banyak membuat pertimbangan dan keputusan berasaskan sentimen yang dibakar oleh PKR. Pada PKR mereka tahu mereka akan dapat sokongan Melayu dengan berpura-pura berpakat dengan PAS dan sokongan Cina dengan berpakat dengan DAP. Mereka menyemarakkan api perkauman dikalangan kaum India.
    Bila dilihat pada keputusan PRU kelmarin, ternyata permainan dan niat kotor PKR membakar diri sendiri dan DAP yang untung besar. Walaupun PAS mendapat tambahan kerusi di Selangor tetapi kerusi Parlimen PAS berkurangan. DAP menambah kerusi di Selanor dan Parlimen. PKR rugi di kedua-dua DUN dan Selangor.

    ReplyDelete
  6. Sedar la wahai Melayu Islam sejati, utk melayu pakatan, tolong le sedor diri, jgn ingat kononnya dah moden & liberal....! Sedorlah diri berbaik-baik2 dengan bangsa yg makan banyak babi, dah tentulah perangai hati busuknya sama macam babi. Hati busuk kaum cina laknatullah tahap binatang & takkan berubah sampai kiamat.

    ReplyDelete
  7. Benarkah ujud penipuan dalam pengundia? Jawapannya tidak sama sekali. Pengalaman sebagai sebagai seorang poling agen yang sudah kerap ianya tidak ujud.
    1. Bukan semua pegawai SPR yang bertugas menyokong BN.
    2. Setiap arahan dipantau oleh wakil agen dalam tempat mengundi.
    3. Semua tindakan dan keputusan disahkan oleh wakil calon di tempat mengundi.
    4. Semua bantahan diterima dan dibuat keputusan semua wakil calon.
    5. Perjalanan pengundian berjalan sistemetik dan telus.
    6. Sebarang penipuan(jika bangla) mengundi serta merta boleh dikenal pasti.

    Mengatakan ujud penipuan hanya untuk memperlekehkan kewibawaan SPR. Kalau betul boleh menipu takan DAP boleh menang besar.

    ReplyDelete
  8. Melayu tak usahlah tunjuk toleransi sangat kunun, baik sangat kunun, sedangkan matlamat dap konsisten iaitu supaya kuasa Kerajaan Melayu di UBAH kepada kuasa cina. Mereka hanya perlu hancurkan Melayu Bersatu UMNO yg tegas tidak bersekongkol.

    ReplyDelete
  9. PADA AWALNYA PKR DAN PAS CUMA BERMAIN2 DGN DAP UTK MEMAINKAN BN. AKHIRNYA SEMUA TERUK DIMAINKAN OLIH KAUM CINA. YG PALING TERUK DIMAINKAN IALAH DS NAJIB. DLM AKU JANJI BANYAK BAB2 YG HARUS DIPENUHI. APABILA PENGUNDI TIDAK MEMENUHI ( AKU JANJI MEREKA, MAKA KONTRAK AKU JANJI TERMANSUH. DS NAJIB HALA SEMUA BANTUAN, SOKONGAN DAN KEMAJUAN KEPADA MEREKA2 YG TELAH MENYUMBANG KEPADA KEMENANGAN BN DLM PRU 13 SAHAJA. JIKA TIDAK MALAYSIA AKAN MENJADI "NEW CHINA OF SEA"

    ReplyDelete

comment please.....