Konco-konco ku

Sunday, May 19, 2013

RASIS!! NGEH KOO HAM MERENDAHKAN INSTITUSI RAJA MELAYU!!

"MCA terlampau merendahkan diri/tunduk kpd UMNO,sekarang terlampau merendahkan diri/tunduk kpd Sultan? MCA tak boleh buat pendirian sendiri?Bagaimana hendak mewakili rakyat? "

Adakah dengan status dari akaun twitter milik pemimpin RASIS DAP ini masih kurang mendapat perhatian orang Melayu khususnya dengan agenda DAP yang sudah terang-terang mahu menghapuskan institusi Raja Melayu di Malaysia? Adakah orang Melayu masih buta dalam hal seserius ini?

Memandangkan Menteri KDN yang baru kali ini bukan lagi Menteri Amaran seperti sebelum ini, aku mohon jasa baik Menteri KDN dan juga PDRM supaya mendakwa pemimpin RASIS seperti ini dihadapkan ke muka pengadilan. Berikan pengajaran yang secukupnya kepada Ngeh Koo Ham ini agar menjadi teladan kepada semua pemimpin RASIS mereka dalam DAP.

Jika dulu kita masih diam kerana tiada tindakan yang berani dibuat oleh pihak kerajaan, kali ini biar dia yang rasa dahulu makna kerajaan Melayu di Malaysia.

p/s: Pada hari Selasa (21/05/13), Nadi Rakyat Selangor bersama beberapa NGO sekitar Kuala Selangor akan membuat laporan polis berkenaan perhimpunan haram yang dianjurkan oleh pembangkang serta laporan polis tentang artikel ataupun status yang berunsur RASIS bertempat di IbuPejabat Polis Daerah Kuala Selangor jam 10.00 pagi. Mohon sebaran.

3 comments:

  1. kalau berlaku tragedi spt 13 mei dahulu, orang yang aku paling ingin pancung kepalanya ialah cina2 pendatang bangsat spt dinamakan di atas yg tak sedar diuntung duduk aman damai di bumi tanah melayu. kalau rasa nak kena penggal kepala, galakkanlah dan perbanyakkan lagi komen2 dalam twitter @ fb yang menghina bangsa melayu dan raja2 melayu. tengkok ngeh ni dah bertukar besi ke, tak lut pedang datuk aku?

    ReplyDelete
  2. Kalau begitulah, dia besar kemungkinan tidak menghormati sultan tempat dia tinggal. Patut adakan undang undang macam Thailand mana mana pihak yang menghina raja mereka akan terus dikenakan tindakan undang undang. Sebab di Malaysia tak ada undang undang itu maka cacing pun naik kemata.

    ReplyDelete
  3. moga ada tindakan yang lebih tegas selepas ini. Kita ingin lihat suara-suara sumbang tak lagi kedengaran menghina hak Melayu dan Kesultanan Melayu..

    ReplyDelete

comment please.....