Konco-konco ku

Saturday, May 25, 2013

ADAKAH ADAM ADLI BENAR-BENAR TIDAK HADIR HIMPUNAN BLACKOUT 505??

ADAKAH ini gambar Adam Adli yang mana selepas dilepaskan dari Balai Polis Jinjang atas kenyataannya di bawah akta hasutan berkata kepada 'peminat'nya yang beliau tidak akan menyertai lagi perhimpunan yang dianjurkan oleh pakatan haram. Cuma bertanya sebelum membuat tuduhan. Tak salah rasanya. Apa-apa pun masih lagi menunggu tindakan dari pihak berwajib PDRM.

Ini pula gambar yang berjaya dirakam oleh abang besar Parpu Kari siang tadi yang berlangsung di AmCorp Mall. Gambar sakan Khalid 'Syiah' Ismath berjaya dirakam dalam himpunan blackout tersebut. Malah ratusan rakyat yang berjaya diperbodohkan oleh Anwar juga turut sama berhimpun atas alasan SPR tipu pilihanraya.

Kadang-kadang aku sendiri pelik. Apabila setiap rakyat sedang sibuk memikirkan untuk menaikkan taraf kehidupan masing-masing kepada yang lebih baik, mereka-mereka yang berhimpun ini seperti tiada komitmen terhadap keluarga dan anak bini masing-masing untuk menjadikan kehidupan mereka lebih senang dari sebelum ini. Atau adakah mereka sendiri sudah tidak kisah dengan kehidupan masing-masing asalkan pakatan berjaya merampas Malaysia dan lebih selesa dibawah pemerintahan DAP Laknatullah.

Berfikir sejenak alangkah senang dan gembiranya hidup para pendemonstrasi ini yang saban waktu hanya keluar ke jalanan untuk berhimpun tanpa memikirkan bagaimana untuk mencari pendapat yang lebih elok dan halal. Umpamanya mereka ini tidak punyai komitmen untuk berjaya dalam hidup. Umpamanya mereka ini sudah boleh hidup senang tanpa memikirkan masalah lain. 

Berbaloikah bagi mereka ini? Berapa gaji yang mereka dapat untuk sekali hadir himpunan seperti ini? Jika kehidupan boleh jadi sesenang ini, aku lebih rela berhenti kerja dan hanya mengikut kemana telunjuk Kit Siang. Tetapi mungkin aku akan berfikir pula seribu kali. Jika beginilah hidup yang aku pilih, jadi apa matlamat yang aku nak capai dalam hidup? Adakah mereka-mereka ini tidak pernah berfikir dan hanya mengikut sahaja segala tohmahan dan adu domba yang dicipta oleh DAP dan Anwar? 

Sedih lihat bangsa sendiri yang berjaya diperbodohkan oleh Cina Kafir ni. Sedih apabila masing-masing sudah dikatakan pandai dan intelektual hanya apabila bergelar mahasiswa di IPT. Segala nasihat orang tua dan yang lebih berpengalaman diketepikan semata-mata mahu mengejar kuasa dan harta. Fikirkanlah.

10 comments:

  1. Semenjak Anwar Ibrahim dihalau dari PutraJaya dan untunk menutup malu dan kemaluan dia dan keluarga maka diajak rakyat kononnya berREFORMASI dan di mana lagi kalau tak di jalanan. Inilah Kelayakan Dia, kemahiran dia maka inilah Takdir atas dia. Menteri Jalanan.

    Apa yang dia susah? Duit banyak berkepok2 sepuluh keturunan pun tak habis makan. Tapi duit lain MARUAH lain..ya inilah cara untuk menyelamatkan sisa sisa maruah yang ada. Dengan sebab itu rakyat terutamanya orang Melayu mesti diporak perandakan dan terlibat sama dengan masalah Akhlaq dia.

    Tidak dia tak salah, dia suci, yang salah SEMUAnya UMNO belaka. Dan hinggalah malam ini, ORang Melayu berpecah belah, anak2 muda KUrANG AJAR, Cina Cina Naik tok Chang, yang paling panjang senyum meleret adalah DAPings. Orang Mengantuk disorongkan bantal, kecil tapak tangan niru mereka tadahkan akan sokongan Anwar dan PAS pada 'perjuangan demokrasi ala mereka'...

    Inilah dia, betapa Durjananya Anwar Ibrahim...siapa nak percaya tulisan ini? Anwar suci...yang jahat orang lain saja. Pemuja dan penyokong ramai, duit banyak, badan sihat tak jadi apa2 pun pada dia, dia masih kebal dosa.

    ReplyDelete
  2. alamak aiii....jangan himpunan nie jadi Black Metal Udah le....hi..hi... ada yang bawak kepala kambing tak.....

    ReplyDelete
  3. Aku rasa masanye dah sampai utk tangkap beruk2 ni. Ngacau sana sini je.

    ReplyDelete
  4. inilah kepandaian orng2 melayu bgelar mahasiswa...ada ilmu tp xde akai...ilmu dan akal selok2nya seiringan...pepatah kata :ikut cakap enggang,makan buah belolok..dngar cakap anuar..terjun masuk lubok....kahkahkah..hanyut la kamu wahai bangsa ku..

    ReplyDelete
  5. DAP nak memerintah, orang begini diperbodohkannya. Kalau DAP memerintah, DAP akan kata mereka ini memang bodoh & juga akan dibenci kerana mereka ini melayu & Islam.

    ReplyDelete
  6. monyet2 ketulahan yg kena sumpah berpenyakitan sepanjang hayat yg bertopengkan manusia.

    ReplyDelete
  7. Banyak keburukan dari kebaikan. Moralnya ialah tidak Islamik.

    ReplyDelete
  8. KESIAN NUAR BERAHI MAKIN KAYA PASAL BUAT DEMO PENYOKONGNYA JADI BODOH SAMPAI KETUA..

    ReplyDelete
  9. Kenapa KANAK-KANAK yang menjadi MANGSA....?

    Mungkin kanak-kanak berkenaan yang akan menjadi buluh betung yang akan digunakan untuk membuat meriam masa sambutan Aidil Fitri......

    Melentur buluh biarlah dari Rebungnya.....

    ReplyDelete
  10. SEMUA DAN RAMAI ORANG BIJAK PANDAI PKR DAH LAMA TINGGALKAN ANUWAR YAG TINGGAL KINI SIAPA ? LIHAT LAH ! NILAI LAH !....

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...