Konco-konco ku

Thursday, May 30, 2013

KPM MOHON AMBIL PERHATIAN SEGERA!! GURU CINA SEMAKIN RASIS!!

KISAH gempar yang berlegar 2-3 hari kebelakangan ini berkenaan seorang guru berbangsa Cina yang mengajar di Sekolah Menengah Kebangsaan Gelang Patah berjaya menarik minat pengguna media sosial. Pelbagai cerita disampaikan sehinggakan sekolah ini dilihat sebagai salah sebuah sekolah yang durjana.

Bukan salah sekolah kerana punyai guru RASIS seperti Poh Kim Thye yang mana mulutnya memang tak lepas dari menghina "Melayu BABI, Melayu BANGANG, Melayu SIAL, Melayu BODOH" hampir setiap hari semenjak mengajar di sekolah yang mana majoritinya adalah pelajar Melayu. Sikap double standard guru ini juga dipertikaikan oleh si pengadu dengan mengabaikan tanggungjawabnya terhadap pelajar berbangsa Melayu dan India, malah pelajar Cina diberi layanan yang cukup istimewa.

Tapi sampai bila Kementerian Pelajaran nak diamkan perkara ini? Mohon jangan ditukar ke sekolah mana-mana kerana selagi Poh Kim Thye ni berkhidmat dengan Kementerian Pelajaran dan terus dibenarkan mengajar selagi itulah sikap RASIS nya tidak akan hilang. Beri amaran dan buang dengan serta merta. Kita mahukan perpaduan kaum bukannya guru RASIS seperti Poh Kim Thye ni.

Jika dulu ada seorang guru MELAYU yang cuma memarahi dan mendenda seorang pelajar CINA, habis dicanangnya seperti guru tersebut terlampau rasis sedangkan beliau hanyalah menjalankan tanggungjawabnya untuk memberi pengajaran akibat pelajar CINA itu tidak membuat kerja sekolah. Tetapi ini lain pula kesnya. Laporang polis juga telah dibuat. Mohon jangan terus disenyapkan perkara serius ini.


10 comments:

  1. kalau ada muka cikgu ni lagi baguss...

    ReplyDelete
  2. siarkan muka cik gu haram jadah tu senang nak ajar di cara budi bahasa.

    ReplyDelete
  3. OK Melayus, time to creatye havoc. Kasi publisiti besar besaran dan kita kejar dia samapai kelubang cacing dan sampai dia masuk TV minta ampun dan maaf, namun tiada maaf bagi mu...

    Siarkan gambarnya dan sebar-sebarkan sebagai mana guru Melayu suatu ketika dahulu dihina dan dicaci...

    Siapa yang ada infomation, tolong bagi kengkawan OK

    ReplyDelete
  4. siarkan gambarnya, kita edar di fb, twitter...kasi mampos, rakamkan videonya sekali

    ReplyDelete
  5. Percayalah kes ini akan disenyapkan begitu saja oleh pihak2 berkuasa termasuk polis dan kementerian pendidikan.Macamlah tak biasa kan,sebab yg kena hina dan jadi mangsa hanyalah Melayu haprak,lainlah kalau cina yg dihormati dan digeruni oleh kerajaan.Silap2 najib pun turun padang untuk memastkan tindakan tegas diambil.Tak caya kita tunggu dan lihat..

    ReplyDelete
  6. Kalau KPM / umno gagal btindak segera, akan hilang lah kepercayaan rakyat kpd kepemimpinan negara. NGO spt perkasa n jati adalah lbh relevan dlm mperjuangkan maruah melayu. Harap perkasa n jati bergabung mjadi parti politik baru yg mperjuangkan maruah n kepentingan melayu. InsyaAllah ramai ahli umno akan mberi sokongan kpd parti politik baru perkasa + jati.

    ReplyDelete
  7. kalau ikut kes ini, maknanya:

    SATU CIKGU CINA MAMPU GONCANG SEKOLAH MAJORITI GURU MELAYU DI SEKOLAH KERAJAAN.

    TETAPI SATU GURU MELAYU TAK AKAN BERANI GONCANG SEKOLAH CINA TEMPAT DIA MENGAJAR DI SEKOLAH CINA!

    NAJIB MASIH PERLU UNDI CINA? JIKA YA, TUTUP JE KES NIH..

    gen2felda

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul.setuju sgt.ada lima org cikgu cina di sekolah sy..jumlah cgu sekola tu 100 org.dua ok.lg tiga..mmg mcm cilaka.sorg baru pencen..aman skit.tggl lg dua.sguh huru hara.plg haprak yg muda tu.br transfer tiga thn di situ tp adoyai..sgtlah kuat ngadu.asyik nk klas dpn..yg pbtdbir mlayu bangang ni plak..layannnn...tp guru guru mlayu ...aduan anda tidak dilayan...mmg mcm celaka kannn...

      Delete
  8. admin tolong dapatkan gambar cina sialan tu..pihak berwajib tolong ambil tindakan tegas pada cina agar jadi iktibar pada sialan2 lain..wujudkan isa kembali..ini tanah melayu.. melayu lebih berkuasa bukan dihina..gugur kerakyatan..

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...