Konco-konco ku

Monday, August 6, 2012

LUAHAN RASA CINA MUALAF JIKA UMNO/BN KALAH PRU!!!


Abdullah Yew ·
Universiti Teknologi Malaysia

Orang Melayu jangan jadi bodoh. Hanya parti yang memenangi kerusi terbanyak adalah tulang belakang di dalam sesuatu pakatan. Dalam konteks ini orang bukan Islam adalah tulang belakang PR, kerana DAP dan wakil PKR yang bukan Islam adalah mejoriti di dalam PR. UMNO memenagi 80 kerusi daripada 130 dalam parlimen BN dan meraka adalah majoriti.

PAS hanya digunakan untuk memecah undi UMNO, tidak lebih daripada itu. Kemenangan PR bermakna, berakhirlah kepimpinan Islam di Malaysia. Maka dengan itu, gugurlah syahadah kepada orang yang menjatuhkan kepimpinan Islam yang ada.

Ada banyak hadith yang mendalilkan isu ini. Malah NAbi SAW, mengarahkan kita umat Islam, untuk menetap bersama orang2 Islam yang lain tanpa mengira seburuk mana maksiat yang dilakukan oleh komuniti Islam itu. Dan sekiranya tiada langsung komuniti Islam, maka, NAbi SAW mengarahkan kita supaya lari untuk tinggal di gunung2 (Tafsir Akhir Zaman-Ibn Khathir).

Kerajaan sekarang telah banyak memperjuangkan Syariat Islam, malah ulama2 di dunia Islam, menyatakan persetujuan tentang banyak hal pembangunan yang di lakukan oleh kerajaan yang sedia ada. Biasiswa, kewangan Islam dan lain-lain. SAtu soalan sahaja yang kita kena tanya diri kita. sepanjang kita mendengar ceramah agama ustaz2 pro-PAS, ada berapa kali mereka becakap tentang pembangunan? jauh sekali untuk mereka bercakap tentang Islamic Finance. Ini adalah kerana mereka tidak berilmu melainkan terbawak-bawak pemikiran khawarij yang kita sedia tahu tempat dan asal usul puak Khawarij iaitu di Mesir (Sejak zaman Uthman lagi).

Saya ulangi sekali lagi, sekiranya kemenangan PR menyebabkan kuasa majoriti Islam hilang, maka gugurlah syahadah pengundi-pengundi yang bersekongkol dengan mereka.

Nik Aziz, Azhar Idrus, takutlah pada Allah! bukan begini caranya kita memperbaiki perkara yang tak elok yang dilakukan oleh UMNO. carilah titik pertemuan dan saling nasihat menasihati.

16 comments:

  1. Subhanallah! Ringkas tetapi sangat mendalam. Semoga Allah menyelamatkan umat Islam di Malaysia.

    ReplyDelete
  2. Jgn lupa, yg melwn umno xsemuanya DAP or wakil rakyat PKR yg bkn Islam dan kebykan nya di lawan oleh PAS dan wakil rakyat PKR yg Islam, jd klu semua umno kalah, maka automatik yg menang majoriti ttp umat islam.. Cuba fkr kan sedalam2 nya.. DAP dan wakil rakyat PKR yg bkn Islam biasa nya d ltk d kwsn yg MCA dan MIC bertanding.. Tetapi ada jg case nya d mana kwsn yg bertanding itu adalah wakil rakyat MIC tetapi d lwn oleh wakil rakyat PKR yg beragama Islam, seperti d Parlimen Telok Kemang. Jd mcm mana boleh kt klu pakatan menang, akn berakhir nya kepimpinan Islam? Klu BN membahagi2 kan kwsn nya dgn majoriti wakil rakyat islam, maka PR jg membahagi kan kwsn mengikut kaedah nya jg, sdh pasti yg beragama Islam lebih rmi. Jgn jdkan statik PRU yg lps sebagai pengukur, kerana, pd PRU yg lps rmi umat Islam masih belum sedar kepentingan utk berubah ke kepimpinan corak baru.. Cuba fkrkan, klu semua majoriti 80 kwsn yg UMNO menang dulu jatuh kpd PAS ataupun PKR yg beragama Islam pasti sama jg kan keadaan nya, kepimpinan tertegak. Cuba fkr kan lgi lebih mendlm...

    ReplyDelete
    Replies
    1. & barang diingat....dlm biaDAPigs calon2 Melayu utk mewakili mereka sudah ada utk diletakkan di kaw2 Melayu.....langkah awal

      & barang diingat juga Cina2 kafir harbi yg mempergunakan Islam yg diletakkan di dalam kem PAS.....bila mereka akan jd wakil itu tak penting, yg penting cengkaman sudah wujud & itu juga langkah awal

      & utk PKR....itu tak perlu difikirkan.....berapa byk RAHSIA Penasihat PKR yg mengetuai PR & berangan nak jd PM dipegang oleh biaDAPigs???...senang cerita tgk Karpal Singh sudah....dulu kata "dia" LIWAT...sekarang????

      Cuba fikirkan dgn lebih mendalam...wallhualam

      Delete
  3. Pemikir setia

    Yang memberi pandangan itu adalah saudara baharu..
    Bukan UMNO Bukan PAS..

    Adakah anda x ada sikit pun rasa malu dan insaf?

    ReplyDelete
  4. Subhanallah, mari kita sebar kan kepada kawan-kawan, tak kira UMNO atau PAS.

    ReplyDelete
  5. sekarang pun melayu islam dlm pakatan tunduk kpd dap mcm mana nak katakn kalau nanti pegang kuasa (nauzubillah) melayu islam masih boleh menegakkn islam? sedarlah skit anda sedang dipermainkan...sejarah pap akn berulang kembali...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ikut aku,cina tetap cina,india tetap keling,dalam MCA,MIC atau DAP mereka wajib kita ragui keberadaanya,bila bila sahaja mereka akan bersatu,kita muslim harus tetap bersatu,pasal yang menentang UMNO pun orang melayu,yang menetang PAS juga melayu.orang melayu ragu dengan dap,kenapa tidak ragu ngan MIC atau MCA.kalau kajian kita dari segi agama semua non muslim harus kita ragui juga,dalam laut dapat diduga,hati orang siapa tahu,

      Delete
  6. Maaf...org UMNO sejak dari dulu lagi memang sentiasa meragui MIC dan MCA. Cuma keadaan memaksa UMNO berkerjasama dgn mereka utk memastikan Melayu (Islam) tetap menerajui negara ini bagi memastikan Syiar Islam itu terus berkembang....fikir2 kan lah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. lepas sahur lah,.penubuhan suatu agensi independen yang dianggotai ulama ulamak non partisan yang senantiasa buat ceramah agama n diselipkan mesej poltik masa depan bagi umat muslim pada skala yang lebih besar,memghakis adanya poltik sempit yang tidak telus dan system kroni, melibatan kaum itelektual dan ulamak muda yang masih bersih secara ahklaq dan moral,menaja seminar berpolitik secara islam secara kontinue utk menimngkatkan minda politik mayrakat melayu.

      Delete
  7. Dah lama aku ikuti komen-komen Abdullah Yew ni dalam ruangan komennya di portal Sinar Harian, beliau secara konsisten menempelak puak-puak PR ni dengan nada sinis tetapi begitu mendalam maksudnya. Alhamdullilah kerana Allah membukakan hatinya menerima Islam dan dapat membezakan mana satu yang hak dan mana satu yang batil. Tahniah Abdullah....

    ReplyDelete
  8. ala ape nk heran...kerajaan selangor skrg nie pn bkn kerajaan melayu islam pn...cube tgk kerusi adun kerajaan selangor dlm dewan...lbh ramai non muslim dari muslim (adun dap + adun pkr non muslim)...mb jadi boneka je...kalo korg perasan la...

    ReplyDelete
  9. For pemikir setia..
    agak2 u bleh faham tak ape yg saudara abdullah nak sampaikan? Kalau masih tak berapa faham,maka u kena teruskn brfikir guna akal yg Allah dah bagi.
    ringkasnye mcm ni laa..umno wlupun berkompromi dgn mca n mic dlm pntdbiran,tp jelas dr dlu lg yg umno tetap brkuasa dominan dlm Bn.maka krn kuasa dominan itulah mnunjukkn bhawa antara 4 fasal utama prlembagaan yg myentuh ttg islam sbg agama prsekutuan,hak istimewa bumiputra,bm sbg bhasa rasmi n kdudukn raja..tetap trjaga n trpelihara..tnpa ada pmintaan bkn2 dr mca n mic utk mggubalnya. So cube pmikir setia bandingkn pula dgn kuasa dominan dap dlm pktn,brape byk prlakuan dap yg cube melangkau keempat fasal tu? Sehinggakan bila dap mnentang hudud n macam trauma dgn istilah negara islam pun pas n pkr boleh senyap jer..Masih tak dpt bfikir?

    Itu baru contoh2 yg sikit..sdg byk lg cntoh yg mnunjukkn kuasa dominan dap yg racist n anti islam serta pkr yg liberal yg megah dgn demokrasi tulinnya menidakkan peranan pas sbg parti islam.msih trlupa dgn insiden dr.hasan ali dipecat pas,hnya krn dia bjuang menegakkn syiar islam?
    ape jd dgn pimpinan atasan pas sndiri ble mnukarkan terma negara islam pd negara brkebajikan hnya semate2 nk ambil hti dap n pkr? Apa jd dgn pas ble hilang stand berteraskan agama hnya kerana nak kn kuasa putrajaya?
    boleh yakin ke kalau menang pilihanraya nnti,pas akan bkuasa dominan dlm kuasa pakatan kalau dr awl lagi dah tunduk je bile disergah oleh dapn pkr? Nak trgadai ke 4 fasal di atas tu?

    One more thing...nak ke azan tak boleh berkumandang di bumi mlysia bile pakatan bkuasa nnti? Nak ke kebebasan utk mnjalankan aktiviti dakwah n agama islam disekat nnti? Nak ke tulisan jawi dihapuskan?nak ke bahasa mandarin jadi bahasa rasmi negara? Nak ke kebebasan seksualiti brleluasa di negara?

    Fikirlah..senaif2 umno dan nmpak mcm tak alim dlm ilmu agama serta kurang praktis sbg islam yg syumul, tapi..Slme 55 tahun mmerintah, umno ttp menjaga 4 fasal di atas..meskipun dalam kepayahan n jerih utk mnjaga keharmonian plbagai bgsa n getir mngekalkan toleransi majmuk, namun itulah perjuangan bterusan utk keamanan bersama di negara trcinta ini...sehingga org melayu dan melayu di mlysia tetap terjaga hak n kdudukan..mlhn bebas utk melakukan ibadat mahupun dakwah, bebas bekerja mncari rezeki, bebas melangkah ke mana saje..n yg pling tak tahan bile adanye bebas bersuara hingga paper harakah,keadilan daily, sinar harian n bloggers pakatan bebas memaki menghina memfitnahn mengeji kerajaan..

    Pakatan dah menang 5 negeri dlm plihnraya lepas, klntan brtapak kuasa pas berpuluh tahun..tp msih lg nk claim SPR tak bersih..x nmpak lg ke betapa hati dah rakus utk bkuasa penuh,sedang hakikat keupayaan n kemampuan mntadbir adalah lemah..hingga negeri yg ada tak terbela..tak terjaga..walau brape juta wang dipeuntukkan oleh pusat,tp tetap tak prnah brsyukur..sebaliknya kerajaan Bn tetap hina di pandangan..walau berapa byk masjid yg dibina,tpi umno tetap hina di hti pakatan...

    Sebelum terlambat..jgnlah baru nk myesal klu negara dah jadi mcm iraq,libya,yaman n lain2 negara islam..bila rkyat di sana mula myesal mnjatuhkan pmimpin lame..kerana keadaan jadi lebih teruk n hina bile mndapat kepimpinan baru..yg mnjadi boneka barat..

    ALLAHUAKBAR...MOGA MALAYSIA AKAN TERUS DIPELIHARA ALLAH DARI FITNAH N KEJAHATAN MANUSIA YG HIPOKRIT...

    ReplyDelete
  10. Terbaru gerakan hendak mengkrisitian kan Sabah.
    disebabkan rasa cemburu kaum2 di sana di mana penerimaan GELARAN MELAYU meluas diterima oleh bumiputtera Muslim di sabah.

    ReplyDelete
  11. Tambahan dr sy..

    Pilihlah pemerintahan dgn prtimbangkan plbagai aspek..pro n kontra serta fkir jauh kedepan.

    memang tak dinafikan..dlm Bn adalah terdiri dpd manusia same kejadian mcm kita, dlm umno juga manusia..maka sudah tntu tak prnah terlepas dr kesilapan n kenaifan..namun jgn sebab nila setitik,dirosakkan terus susu sebelanga..jgn juga kerana lembu punya taik,kambing dapat nama..jgnlah juga kerana nyamuk seekor,kelambu dibakar...jgnlah kerana ikan menyusut, sungai dituba..jgnlah kerana serangga seekor, sayur diracun..
    dan jgnlah kerana bocor setitik, rumah dirobohkan...

    Kesalahan yg individu lakukan,maka individu itulah yg prlu dprtggungjwbkn..buknnye meltakkan kslhn pd kesmua ahli umno mahupun BN..hingga ape sje pmbaharuan yg BN lakukan dipndg rendah..perlu difhmkn bhwa bukn semua dlm kjaan itu kaki kroni, pgamal rasuah n menyeleweng kuasa. Mlhn dasar kjaan telah jelas, setiap yg brsalah prlu tanggung sndri pd ape yg telah dibuat..buktinye berapa ramai juga ahli umno n ahli dlm kompnen BN yg prnah ditangkap serta dijatuhkn hukuman dlm plbagai kes..tak prnh pula PM atau TPM membela mereka apatah lagi utk menanggung sgl kos mhkamah pesalah itu..kerana sndiri buat,sndiri tanggunglah...Keadaan ini sajedajelas mmbuktikn bezanya cara BN menangani isu seperti itu dgn carapakatan yg sering dilihat pantang diusik,pasti satu pakatan akan membela ahli mereka wlupun telah terang2 brsalah..
    cuba bygkn klau pakatan yg mmerintah negara 1 hari nnti..tak mustahil tak akn ada suara rakyat yg akan didengar..apatah pula nk membongkar sgl salah saku mereka..sedang hkikatnya mereka juga mnusia yg tak akan mustahil juga boleh tersasar bila wang n kuasa di tgn..

    Seharusnya pmbangkang brfungsi sbg check n balance..yg benar ttp benar..yg slh ttp salah..jgn kerana dengki n dendam myebabkan rkyat n pmbgunan negara jd mangsa..jgn krn tamakkan kuasa hingga ape saje yg kjaan buat, semuanya tak betul..percayalah..kalau tadbir urus negara cuma 50% ke bawah, tak mungkin malaysia kini boleh jadi antara negara islam yg trbaik di dunia..n memiliki fasiliti yg boleh dinikmati brsama hingga jelas bangsa cina dilihat lebih terkehadapan dlm pguasaan ekonomi..
    cubalah bndingkn keadaan negara kita dengan negara jiran di asia tenggara..beza atau tak? Jgn dibndingkn dgn singapore yg lebih maju kerana ia tinggalan kmajuan pusat negeri selat di zaman british dlu..apatah pula negaranya sgt kecil serta jd proksi barat mahupun yahudi..

    Org melayu n org islam walau brlainan bgsa di negara ini dah lama diletakkan dlm posisi yg selesa tanpa ada sebarang sekatan. Malahan setiap dasar nmhupun anjakan tranformasi negara melalui pelbagai fasa pelan pembangunan turut dikagumi seantero dunia..kerana negara kita mmpunyai strategi n pelan yg dijadikn sebagai bench mark utk terus maju..maka itulah stand yg digunapakai oleh semua PM malaysia..dlm masa yg sama sntiasa tertakluk pd inti perlembagaan n tuntutan nilai insan sejagat...

    Maka itulah hasil pertimbangan akal yang rasional n berilmu serta emosi yg stabil n bersih..menruskn kelangsungan insan yg berakal, berilmu n pakar dlm pntadbiran...tanpa ada pyakit hati dengki,dendam n khianat yg membinasakan diri mahupun negara..maka itu jugalah spatutnya yg dicontohi oleh pakatan kalu mereka begitu eager utk mmerintah negara sbg pengganti BN..selagi pakatan sndiri belum bersatu hati n tak sejiwa dalam objektifjangka panjang..pastinya sia2 tema hari merdeka yg mereka pilih iaitu sebangsa n sejiwa..kemelut sesama mereka sndiri juga tak akan selesai bilamana mereka cuma fikirkn objektif jangka pendek iaitu menakluk putrajaya..tapi terlupa sejauhmana sebenarnya mereka bersedia dlm sgenap aspek utk mnjadi pemerintah serta apakah stand mereka bila brhadapan dengan pro n kontra keadaan itu nnti.seharusnya prjalanan mereka tak akan mmpu brtahan jika hnya brpegang pd janji2 retorik yg mereka sndiri tak mmpu untuk tunaikan..ekoran dari pyakit hati yg menggunung hingga menumpulkan kmampuan akal fikiran mereka..

    ReplyDelete
  12. Subhanallah, begitu mendalamnya ulasan saudara Abdullah Yew semoga Allah memberikan hidayahNya kepada kita semua terutama bagi yang telah islam sejak dilahirkan!

    Seorang saudara baru di Kuching telah berkata kepada saya bahawa beruntungnya mereka yang telah islam sejak dilahirkan tidak sepertinya yang hanya mendapat hidayah setelah berumur lebih 50 tahun. Apabila ditanya kenapa dia memilih islam, jawapapannya, adalah kerana islam adalah akhlak. Renung-renungkanlah!

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum wbt. Terpanggil saya untuk memberi sedikit komentar. Pada pandangan saya yang dangkal... masyarakat Melayu di Malaysia hari ini ibarat tersepit dan berada di dalam dilema. Melayu sinonim dengan Islam, dan ia disebut di dalam Perlembagaan Malaysia. Melayu juga sangat cintakan kepada bangsanya dan berusaha sedaya upaya mempertahankan kedaulatan Raja-raja dan bangsa Melayu itu sendiri...

    Fenomena hari ini ialah, politik Malaysia tidak mengadun kedua-dua ramuan (Islam + Melayu) dengan betul, yakni diingini oleh masyarakat. Masyarakat Melayu inginkan ketuanan bangsa mereka kekal di bumi ini, dan pada masa yang sama mereka juga inginkan Islam diletakkan di tempat yang tinggi oleh pemerintah. Melatakkan Islam di tempat yang tinggi di sini membawa maksud, ia menjadi sumber rujukan utama negara. Jika pemerintah sendiri dilihat tidak mengikut lunas Islam umpamanya tidak menutup aurat, berlaku pembaziran dan rasuah berleluasa, mengasingkan agama dan politik, mengiktiraf pusat judi hanya kerana ia memberi keuntungan kepada negara, dan banyak lagi.. maka dia harus diperbetulkan supaya senantiasa berada di jalan Allah. Kita sesama Melayu tidak harus menuding jari sesama sendiri menunjukkan kesalahan orang. Cuba renungkan dulu kesilapan sendiri sebelum berbincang dan perbetulkan setiap yang salah. InsyaAllah selamat.

    Saya tidak menyebelahi mana-mana pihak, sama ada UMNO atau PAS, mahupun PKR. Calon yang terbaik dan mampu bekerja untuk Islam dan Negara, itulah pilihan saya. Saya merasakan, jika Islam & Politik digabung dan diadun dengan sempurna mengikut kaedah yang ditunjukkan oleh Rasulullah SAW, pasti kita tidak gusar akan tuntutan non-muslim. Ayuh kita bersatu, dan kembali kepada kaedah Islam yang sebenar-benarnya. Letakkan Islam di hadapan sebelum bercakap mengenai Melayu. Pengenalan bangsa di sisi Allah tiada maknanya kecuali agamanya yang sempurna. Jadi elok kita perbetulkan minda supa menjadikan Islam nombor 1 dan Melay nombor 2.

    Wallahua'lam, segala yang baik datang dariNya dan yang cela itu datang dari kelemahan diri saya. Terima kasih.

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...