Konco-konco ku

Monday, August 13, 2012

WOO!! PAS TERLALU RIAK DALAM BERIBADAH!! SURAU MASJID UMNO PUNYA KE??




Tindakan ahli parti PAS yang mengadakan solat di kaki lima Precint 15, menyebabkan beberapa penduduk tampil meluahkan rasa kekesalan mereka akibat tindakan PAS yang dilihat mahu menunjuk-nunjuk kepada masyarakat sekitar Putrajaya.Seorang penduduk yang ditemui kru Putrajaya-Online Rashid Manaf 36, mempersoalkan tindakan ahli PAS yang bersolat di kali lima sedangkan terdapat banyak surau serta masjid-masjid di sekitar Putrajaya.

"Solat secara berjemaah memang sesuatu yang dituntut oleh agama, namun tindakan PAS bersolat di hadapan premis perniagaan di Precint 15 ini sebenarnya telah menganggu urusan penduduk, kerana khemah yang dibina telah menghalang laluan pejalan-pejalan kaki".

"Adakah Majlis Perbadanan Putrajaya membenarkan mereka membina khemah di laluan tersebut, kerana tindakan itu sebenarnya menghalang laluan pejalan kaki, malah setahu saya markas mereka (PAS) di tingkat dua terdapat ruang yang luas untuk mengerjakan solat" katanya.

Suria 22 tahun, pekerja kedai serbaneka dalam reaksinya berkata "kenapa mereka solat di kaki lima, setahu saya banyak surau dan masjid yang ada di Putrajaya. Malah jarak dari sini tidak sampai 5 minit perjalananan, perbuatan mereka ini seolah-olah mahu menunjuk-nunjuk, sedangkan dalam Islam kita tidak digalakkan riak dengan setiap ibadah yang kita lakukan".

Precint 15, Putrajaya yang menempatkan beberapa premis perniagaan serta pejabat-pejabat syarikat swasta itu merupakan lokasi tumpuan warga sekitar Putrajaya setiap kali cuti hujung minggu kerana di kawasan tersebut terdapat premis seperti Mydin, Domino's Pizza serta beberapa restoran lain.

Pemerhatian kru Putrajaya-Online mendapati markas PAS di tingkat 2 terdapat ruang yang cukup luas mengadakan solat secara berjemaah manakala terdapat sebuah surau lain berdekatan markas mereka, iaitu Surau Ar-Rahman yang terletak di Precint 16 yang mana hanya memakan masa 5 minit perjalanan.

SUMBER PUTRAJAYA ONLINE

posted from Bloggeroid

7 comments:

  1. jangan riak ..... aku heran dengan orang2 yang dalam parti hijau bulatan putih ni. dahlah terang2 bersekongkol dengan peliwat, kafir yg menolak islam. memang jahanam punya orang. semoga diberi hidayah dan kembali ke jalan Islam yang benar, bukan PAS.

    ReplyDelete
  2. KALO NIAT KERANA ALLAH...BETUL LAH TU....AKAN TETAPI...KALO TERLINTAS NIAT KERANA PARTI PAS...HABES...MELINGKOP SEMUA...JADI HAMPEH SEMATA-MATA....WALLAHUA'LAM

    ReplyDelete
  3. Kami di Toyohashi Japan bersungguh sungguh kutip derma utk membeli bangunan bagi dijadikan masjid (refer here http://www.facebook.com/ToyohashiMasjidDonationCampaign?ref=hl ) utk solat dengan selesa tapi mereka Malaysia terbalik lebih selesa bersolat di jalan raya. Semoga Allah ampunkan dosa kita semua ameen

    ReplyDelete
  4. walking here with a smile. take care.. have a nice day ~ =)

    Regards,
    http://www.lonelyreload.com (A Growing Teenager Diary) ..

    ReplyDelete
  5. ...buat ibadat solat tu jangan sampai jadi 'RIAK'...pahala hangus jadi debu je....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meme meko-mo ni, Ore Bule kecek hijau taksub leh masuk syorgo. Dgn syarat amalan keno tunjok22, kito Isle, ore lain x Isle. Jadilah ore berime krn Isle tu payong je. ISLE LUM TENTU JAMIN SYURGA, pasal mak bapok kite ISLE slum ni. Ore Indio, Cino dah pakat goyak Shahdat , pelak pun pelaklah janji demo takbir, baco hadis sikit, Quaran sikit..lepos ni jumpa nik aziz, royak nak masuk syorga...Ituuu yg mu duk tubik burit tu buke syurga koh..bangelah..dok kalot syorga belum tentu masuk...carilah yg leh masukkkk

      Delete
  6. ALLAH lebih tahu siapa dikalangan umat2 nya yang Isle, x payah nak tunjuk2 sangat beb.

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...