Konco-konco ku

Wednesday, August 29, 2012

HABISLAH BN KALI NI!! JOM TURUN HARGA KERETA!!

Turun harga kereta telah menjadi satu lagi manifesto dalam mendapatkan undi rakyat Malaysia. Pakatan terutama dari PKR seperti sudah tiada lagi janji yang lebih relevan untuk dibuat. Mana tidaknya, adalah lebih baik jika buat kempen turunkan harga semua benda kat Malaysia ni. Rasanya JB pun akan undi pakatan PRU13 akan datang.

Dasar otak sempit kategori kambing. Nak tanya kereta mana yang dikatakan mahal sangat tu sampai nak turunkan harga kereta? Harga kereta nasional seperti Proton dan Perodua rasanya sudah cukup sesuai buat masa ini kerana ianya adalah kereta mampu milik bagi rakyat Malaysia.

Mana yang terlebih kemampuan boleh lah beli kereta import. Tujuan utama kereta import dinaikkan harga adalah bagi mengurangkan pembelian kereta import berbanding kereta tempatan. Malaysia nak tolong orang Malaysia sendiri dalam industri kereta yang semakin pesat membangun. Salah ke?

Atau puak pakatan ada share dalam mana-mana saham luar negara dalam industri kereta ni? Al-maklumlah harta Anwar di luar negara atau Israel terlalu banyak hingga tidak boleh dipindahkan ke Malaysia. Fikirkan.

6 comments:

  1. Depa golongan kapitalis kiasu chauvinist yang suruh fuckatan turunkan harga kereta agar Proton, Perodua,Naza, Inokom milik bumiputera lingkup.

    ReplyDelete
  2. pakatan menang, keta bmw singgit dpt 2. parkir atas bumbung umah anwar atau dlm bilik umah dia...hampeh...kuat sgt menipunya!!!

    ReplyDelete
  3. diorang nak turunkan harga sebab geng depa je pakai kete import orang lain pakai kete Malaysia, cuba tengok bila dapat kuasa, depa beli keta apa, kete luar negara, dah tak memandang kete Malaysia.

    ReplyDelete
  4. cuba lihat setakat ketua pembangkang pun anwar dan sekutunya berbangga dengan kereta impot,apa dia peduli dengan kereta malaysia,kalau semasa anwar jadi menteri kewangan dulu pun cukai jalan antara yg tertinggi pernah tercatat dimalaysia harap jangan mudah terpedaya,

    JANJI TIDAK MESTI DITEPATI.MENIFESTO BUKAN SATU PERJANJIAN.

    ReplyDelete
  5. Pemimpin umno yg haprak tu sume pakai proton ke anjing2 melayu pencacai bodoh+penulis blog bodo sekalian??harga mahal kualiti sampah sbgai pencacai yg bodoh dan melayu umporno yg hina mungkin takde masalah utk kalian2 brkorban menggunakan kenderaan untuk mengkayakan pemimpin2 melayu bodo haprak umno..

    ReplyDelete
  6. korang ni bodoh bangang... cuba korang bandingkan harga kereta luar dengan malaysia jauh perbezaannya.. sebuah kete kia forte coupe di australia berharga aud24000, kalau kat malaysia rm118000. kalau convert pun kat malaysia lagi mahal. sepatutnya x perlu convert nilai. lain kali buka internet tu cari la ilmu sikit.

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...