Konco-konco ku

Sunday, November 11, 2012

PEMIMPIN KERAJAAN PAKATAN SELANGOR DIBERI ELAUN HIBURAN HAMPIR RM80,000 SEBULAN!!

KERAP kedengaran yang mendakwa pemimpin BN mempergunakan duit rakyat untuk bersuka ria. Dan kerap juga terdengar yang pemimpin BN itu dan ini kuat rasuah dan boros menghabiskan duit rakyat. Padahal apa yang berlaku hari ini?

Laporan media ada menyebut yang gaji exco paling mahal di Malaysia adalah exco dari Selangor yang boleh mencecah RM70,000 hingga RM80,000 sebulan. Kerajaan Selangor turut boleh menuntut elaun hiburan yang lain seperti elaun bermain golf, RM7,000 sebulan dan elaun percutian tahunan yang boleh mencecah sehingga RM40,000 untuk sekali tuntutan.

JB pun tak sangka gaji YB pakatan lebih mahal dari gaji yang diberikan oleh kerajaan persekutuan yang mereka dakwa tinggi dan menggunakan duit rakyat dengan sesuka hati. Itu tak termasuk lagi dengan pemberian projek negeri secara direct-nego kepada kroni mereka sahaja dan mereka hanya mengambil komisen yang diberikan oleh kontraktor berkenaan.

Pendedahan yang dibuat oleh Dr. Hasan Ali membuatkan aku semakin loya dan muak dengan permainan pakatan Selangor yang langsung tidak memikirkan tentang rakyat. Negeri berkebajikan konon. Berkebajikan kepada rakyat atau kroni?

Dengar-dengar Dr. Hasan Ali akan mendedahkan nama-nama kroni kerajaan negeri pakatan Selangor yang selalu dapat projek direct-nego dari exco Selangor. Kita tunggu dan lihat.

1 comment:

  1. Semua pemimpin dari Pakatan Rasuah sudah makan banyak rasuah..!

    ReplyDelete

comment please.....