Konco-konco ku

Tuesday, April 9, 2013

TIGA PEMIMPIN DAP JOHOR LETAK JAWATAN KERANA CAMPURTANGAN KIT SIANG!!!


Tiga pemimpin kanan DAP Johor meletak jawatan sebagai ahli jawatankuasa pilihan raya parti negeri dipercayai kerana membantah campur tangan Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan anaknya, Lim Guan Eng dalam pemilihan calon di negeri ini.

Tiga pemimpin terlibat ialah Pengerusi DAP Johor, Dr. Boo Cheng Hau, Timbalan dan Setiausahanya, Norman Fernandez dan Tan Chen Choon.

Norman ketika dihubungi Utusan Malaysia bagaimanapun enggan mengulas spekulasi itu.

"Tiada komen," katanya sebelum memutuskan talian.

Usaha untuk mendapatkan komen daripada Cheng Hau juga gagal apabila panggilan ke telefon beliau tidak berjawab dan khidmat pesanan ringkas (SMS) yang dihantar juga tidak dibalas.

Perkembangan terbaru itu mengesahkan tentang perbalahan antara DAP dan PKR yang dilihat semakin meruncing berikutan perebutan kerusi Parlimen Gelang Patah yang akhirnya menjadi milik Kit Siang dan Jui Meng yang berhasrat menduduki kerusi itu hampa dan dikatakan 'merajuk'.

Kedua-dua parti itu juga dikatakan bertelagah tentang calon di kerusi Parlimen Segamat dan Dewan Undangan Negeri (DUN) Tangkak dan Johor Jaya, sambil pucuk pimpinan PKR Johor memberi amaran mereka tidak akan berkompromi lagi dalam isu pembahagian kerusi.

Semalam, Kit Siang menegaskan Parlimen Bakri dan Kulai kekal milik DAP selepas ada ura-ura mengatakan Jui Meng cuba bertanding di Bakri apabila hasratnya untuk menjadi calon di Gelang Patah tidak kesampaian.

3 comments:

  1. mak saya kata, Malaysia ni Allah pelihara...orang kafir x boleh ambil...mulut mak saya masin

    ReplyDelete
  2. mak awak betul...tp..mak awak ada kata Allah pelihara utk islam? xde?

    awk & mak awak beragama melayu atau beragama islam?

    ReplyDelete
    Replies
    1. AnonymousApril 10, 2013 at 12:04 PM awak plak beragama PAS ke beragama Islam

      Delete

comment please.....