Konco-konco ku

Wednesday, April 10, 2013

PAS MENGKAFIRKAN AHLI UMNO!! AHLI UMNO SOLAT TAK DAPAT PAHALA!!


Dengan nama Allah yang Maha Pengasih dan Penyayang. 

قُلْ كُلٌّ يَعْمَلُ عَلَى شَاكِلَتِهِ فَرَبُّكُم اَعْلَمُ بِمَنْ هُوَاَهْدَى سَبِيْلاً 

“Katakanlah (hai Muhammad) : Biarlah setiap orang berbuat menurut keadaannya masing-masing, karena Tuhanmu lebih mengetahui siapa yang lebih lurus (jalan yang ditempuhnya).” (Al-Isra’ : 84) 

فَلاَ تُزَكُّوا أنْفُسَكُم هُوَ أعْلَمُ بِمَن اثَّـقَى 

“….janganlah kamu merasa sudah bersih, Dia (Allah) lebih mengetahui siapa yang bertaqwa.” (An-Najm : 32) 

Pernah suatu ketika dahulu individu yang digelarkan sebagai Ustaz Budak ini mengangkat Nik Aziz sebagai Nabi selepas Nabi Muhammad S.A.W. Apabila berada dihadapan para pengikut PAS yang taksub, maka lancarlah mulut dari golongan Ustaz PAS ini menghina, mencaci maki serta memfitnah umat Islam yang ada dalam parti UMNO dengan pelbagai gelaran sehinggakan berkata "orang Islam dalam UMNO, solat nya tidak akan dapat PAHALA."

Siapa individu ini yang boleh memberi jaminan yang orang Islam yang tidak mengikut parti PAS tidak akan dapat pahal walau solatnya cukup?

Agak terkilan dan sudah terlalu jauh tersasar dari norma-norma seorang mukmin sejati. Tidak semua manusia itu dilahirkan semulajadi menjadi seorang ulama'. Tidak semua manusia itu dilahirkan semulajadi menjadi seorang penjahat. Dan bukan salah umat Islam itu sendiri jika mereka berideologikan politik yang bertentangan dengan PAS.

Cukup yakinkah ahli-ahli PAS ini yang mereka akan menjadi penghuni SYURGA? Cukup yakinkah mereka walaupun menjatuhkan sebuah kerajaan Islam sedia ada, mati mereka dalam gugur syahid?

Aku pun belajar agama. Aku pun menuntut dari ustaz. Aku juga lepasan sekolah agama tinggi. 

Bukan aku nak membangga atau apa, cuma kecewa masih ada lagi manusia yang menggelarkan diri mereka pejuang Islam dan penentang kezaliman sedangkan diri sendiri mengangkat pemimpin mereka sebagai nabi dan Imam Mahadi. Siapakah dari golongan mereka ini?

Nilai dan fikirkanlah sendiri siapa sebenarnya PAS!!


Lihat video di bawah


3 comments:

  1. Fuis dia satu dah terbakar.

    ReplyDelete
  2. itulah ceramah kerja orang pas,ngutuk orang sana sini..apa hak dorg ngaatakan orng yang nyokong umno solat xdapat pahala???jangan kerana politik sanggup ngutuk orang yang sama 1 bangsa dan agama..

    ReplyDelete
  3. jawa...jawa...berita xbetul gak ko jadikan modal

    weslah...ojo koyo ngono...

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...