Konco-konco ku

Tuesday, April 23, 2013

MISTERI!! RIBUAN PENYOKONG ANWAR 'GHAIB' DI SABAK BERNAM!!


SEMALAM bertempat di Padang Taman Air Manis, Sabak Bernam, Anwar Ibrahim telah hadir bagi menjayakan program yang dianjurkan oleh Dr. Aziz Basi, calon PKR Parlimen Sabak Bernam dengan program 'Sepetang Bersama Anwar Ibrahim'.

Kehadiran agak memberangsangkan pada mulanya dengan pengunjung-pengunjung dari luar daerah yang hadir bagi menyambut Anwar yang dianggarkan lebih kurang 200 orang. Kira ramai la tu bagi sebuah kawasan terpencil yang rata-rata penduduk asal Sabak Bernam adalah penyokong tegar Barisan Nasional.

Setelah bas jelajah PKR dan Anwar tiba, pengunjung yang ada di kerusi semakin lama semakin hilang tak tahu kemana. Pengunjung yang datang dari 200 orang, selepas ketibaan Anwar menjadikan bilangannya hanya sekitar seratus orang. Pelik!!! Mana pergi pengunjung tu semua? Dah makan, kenyang, boleh pulak balik.

Satu kupon harga RM20!! Apa?? Makan kuih 2-3 ketul, minum air teh/kopi panas harga semua tu RM20?? Gila ke ape ni?? Agak-agak lah kalau nak berniaga pun. Tak kan makan kuih yang harga kat tepi jalan tak sampai seringgit kena bayar sampai RM20.

Rupanya inilah penyebab para pengunjung ghaib secara tiba-tiba. Belum sempat nak menjamu selera, para petugas Unit Amal PAS dah siap hulur kupon sambil meminta dibayar RM20 per kupon. Nasib baiklah yang datang semua dari luar kawasan Sabak Bernam, tengok semua kaya-kaya dengan kereta besar-besar jadi tak ada masalah kot nak DERMA rm20 kat Anwar.

Kalau orang kampung, mau kena maki dulu budak-budak unit Anjing tu sebelum hulur duit.....

3 comments:

  1. Duit BR1M yg najib bagi, di kibas oleh pkr/pas.

    ReplyDelete
  2. Petanda aljubs yg akan menghaibkan dirinya sendiri.

    ReplyDelete
  3. Aku ada kat sana..makan free jer....pesal korang nak kena bayar?..pelik betul la..

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...