Konco-konco ku

Saturday, April 13, 2013

PENYOKONG PR MARAH!! ANWAR LETAK CALON KRONI!!

TIAP hari ada je berita pasal parti politik pembangang ni.  Tiap hari ada je yang keluar parti kerana dikatakan parti yang mereka ikut sekarang sudah tidak relevan dan banyak tersesat dari landasan perjuangan yang sebenar. Tiap hari pasti ada muka baru yang cuba diketengahkan oleh Anwar sebagai 'War-Lord' dalam pakatan haram ni.

Itulah cerita setiap hari yang rakyat Malaysia sudah jemu dan muak dengan permainan politik Anwar yang lebih mementingkan kroninya dari rakyat. Pasal isu calon ni pun satu hal. Walaupun sudah ada wakil rakyat yang memang anak tempatan dan bagus buat kerja, tapi disebabkan bukan salah seorang dari kroni Anwar maka akan ditolaknya mentah-mentah.

Itulah yang berlaku di Balik Pulau apabila Anwar mengumumkan calon baru dari luar iaitu Muhammad Bakhtiar bin Wan Chik, beberapa penyokong pakatan haram bertempik dan mengadakan demonstrasi murahan bagi membantah tindakan Anwar yang sekaligus mengenepikan calon sedia ada iaitu Yusmadi Yusof.

Seramai lebih kurang 70 orang penyokong pakatan yang inginkan Yusmadi Yusuf kekal keluar ke jalanan bagi membantah pencalonan yang dicadangkan Anwar. Ternyata rakyat terutama penyokong pakatan sendiri tidak setuju dengan calon baru tersebut yang tidak pernah melawat kampung mereka malah tidak pernah kenal siapa calon tersebut.

Nak buat macam mana, sampai sekarang pun mereka semakin galak mempertikaikan keputusan Anwar yang meletakkan calon kroni sesuka hati. Terima jela ye. Dah memang Ketua Peliwat korang memang perangai macam tu.

No comments:

Post a Comment

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...