Konco-konco ku

Thursday, April 25, 2013

LESEN RUMAH URUT DILULUSKAN DAN DIURUSKAN OLEH PEJABAT DAP SEKINCHAN!!

BERITA HANGAT!! Seorang sahabat ada menemui aku baru-baru ini tentang perihal suasana di kawasan Sekinchan yang mana ADUN nya sebelum ini adalah Ng Suee Lim @ Celeng Sekinchan dari parti DAP. Sahabat ini berceritalah dari mula sampai habis apa yang berlaku di Sekinchan sejak negeri Selangor ini diambil alih oleh puak rejim pakatan.

Seperti biasa apa yang diceritakan sama sahaja seperti ditempat-tempat lain sekitar Selangor yang tak lekang dari kemeriahan pusat urut, pusat judi, pusat pelacuran. Jika sejak dari 2008 - 2009 rumah urut hanya popular dibandar-bandar besar seperti Petaling Jaya, Klang, Ampang dan Subang kini perniagaan rumah urut ini semakin menular ke kawasan-kawasan pekan kecil seperti di Sekinchan ini.

Semenjak Ahli Majlis Daerah Sabak Bernam diwakili oleh ahli politik pakatan pembangang, dianggarkan lebih dari 30 buah pusat urut dengan menyediakan pelbagai perkhidmatan telah dibuka. Ng Suee Lim melalui proksinya yang menjadi Ahli Majlis adalah individu yang bertanggungjawab dalam meluluskan dan menguruskan rumah-rumah urut disekitar Sekinchan dan juga Sungai Besar.

Perniagaan yang sepatutnya hanya boleh beroperasi sehingga jam 12.00 tengah malam kini diberikan jangka berniaga sehingga jam 3.00 pagi khusus hanya untuk rumah urut, pusat karaoke & pub. Segala urusan untuk lesen dan juga permit diuruskan oleh Pejabat DAP Sekinchan dengan restu dari PAS. Sehingga kini, PAS tidak mengeluarkan komen tentang penambahan pusat urut yang semakin meningkat dari tahun ke tahun.

Penduduk di sini khususnya Melayu yang mahukan penjelasan dari Ng Suee Lim juga kerap kali kecewa kerana mereka tidak berjaya menemui penyandang ADUN ini dikawasan kerana sering ada program ceramah fitnah pakatan diluar kawasan. Tiada bantuan yang diterima, apatah lagi aduan tentang masalah rakyat.

4 comments:

  1. anwar like sbb boleh langgan cinadoll.. topa ali like sbb boleh langgan pelacur urut...

    ReplyDelete
  2. Tak tahu kau menganut agama apa? berdasarkan pembacaan n video saja, kau sanggup tuduh org lain yg berlainan parti , dgn tuduhan yg amat berat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmmmm... same as bloggers pro PR gak kan? hanya berdasarkan gambar, video, kertas etc.. 2x5, 5x2

      Delete
  3. exco yb iskandar adun chempaka lak sebelum jadi yb sibuk protes tentang billboard (goggle kalau tak caya). bila dah ada kuasa, ahli majlis sibuk buat projek billboard. pergi le ampang dgn pandan penuh dgn billboard terutama kat mrr2. pusat urut takyah cerita le kat pandan indah tu. bersepah. gay punya pun ada. (sebab tu rafizi amik pandan).. hahahaha

    ReplyDelete

comment please.....