Konco-konco ku

Tuesday, April 16, 2013

PAKATAN SELANGOR TERKEDU ZUL NORDIN BERTANDING LAWAN KHALID GEREJA!!

PERCATURAN yang cukup dahsyat pada PRU13 kali ini apabila hampir 49% calon yang diumumkan oleh DS Najib, Pengerusi BN Selangor pagi tadi adalah muka-muka baru. Tidak kira calon dari parti komponen malah yang agak mengejutkan adalah calon bagi Parlimen Shah Alam, Zulkifli Nordin bekas peguam Anwar Ibrahim satu ketika dulu akan menentang rakan karib Anwar sekarang, Khalid Gereja.

Ada mulut-mulut longkang pakatan yang mengatakan calon katak lompat tidak patut diundi kerana lari dari Kulim ke Shah Alam. Nak tanya sikit kat puak haram jadah ni....

Lim Kit Sial dari Ipoh Timur ke Gelang Patah, Khalid Gagap dari Ijok ke Pelabuhan Klang, itu tak lari kawasan? Itu sebab DAP dan PKR Johor bertelagah sehingga hari ini Chua Jui Meng merajuk membawa diri. Khalid Gagap pun mengakui yang beliau lari ke Pelabuhan Klang kerana pengundi di Ijok sudah tidak suka pada dia. Zul Nordin tak lari, tapi diberi peluang oleh DS Najib untuk merampas kembali Shah Alam dari penjajahan PAS dengan meyakinkan kembali pengundi Melayu yang seramai 68% dari lebih kurang 95,000 orang pengundi dalam Parlimen Shah Alam.

Kalau nak ikut merajuk, Chua Jui Meng kat Johor dah merajuk dengan Lim Kit Sial kerana ada cita-cita mahu merampas kuasanya di Johor. Kat Shah Alam tak berlaku kerana Datuk Ahmad Nawawi, Ketua Bahagian Shah Alam juga ada kerusinya sendiri iaitu di DUN Batu Tiga. Jadi tiada masalah pada BN untuk mengekalkan momentum dan sokongan rakyat kepada BN.

Biarkan puak haramjadah pakatan ni bercakap. Tuhan akan tunjukkan pihak mana yang berada pada landasan yang benar.

8 comments:

  1. memang tepat pemilihan zul nordin..
    zul nordin adalah manusia paling lantang menentang penjualan kalimah Allah demi sekeping undi cina dan kristian yg.diperjuangkan khalid samad..

    buku bertemu ruas!!!

    gen2felda

    ReplyDelete
  2. Sokong ZulNordin.. lenyapkan KalidGereja dari bumi ShahAlam selama2nya

    ReplyDelete
  3. Kali ni khalid masak.

    ReplyDelete
  4. Semuga Allah SWT memenangkan pejuang ISLAM sebenar ini dari adik Shahril Samad yg Khawarij, Komunis dan Kristen sejak dari zaman Univ di UK lagi..............

    Siapa yg tak kenal beliau ni???

    ReplyDelete
  5. peguam muda kelulusan universiti victoria Wellington NZ ini amat dikagumi kawan dan lawan...amat lantang dlm bab2 mempertahankan akidah...akan menggempur mereka yg cuba memesongkan minda orang melayu...perjuangannya sealiran dgn Dr Hassan Ali yg amat tak disenangi puak Anwarinas dalam Pas...Shah Alam Insyallah akan memilihmu!

    ReplyDelete
  6. Shah Alam kalau nak jadi sebuah kota Islam termoden di dunia sebagaimana yang kita impikan...kenalah pilih datuk Zulkifli Noordin ni...mudah-mudahan dgn izin Allah!

    ReplyDelete
  7. ada hikmahnya Tuk Zul dibawa ke Shah Alam Selangor...meneruskan perjuangan menegakkan Agama Allah...Allahuakbar!

    ReplyDelete
  8. kami penduduk Shah Alam mengalu2kan kedatangan Zulkifli Noordin ke Parlimen Shah Alam...teruskan perjuanganmn menolak segala kebatilan!...InsyaAllah!

    ReplyDelete

comment please.....