Konco-konco ku

Saturday, April 6, 2013

ARTIS KECEWA!! BOB LOKMAN, ABBY ABADI KEMPUNAN JADI CALON!!

AISHAH, seorang artis era 80an bakal mengejutkan Malaysia dengan pencalonan beliau dalam PRU13 ini dengan bertanding di Jempol atas tiket PAS. Perkara ini sedikit pun tak mengejutkan para pengikut politik tanah air kerana memang diketahui sejak penglibatan beberapa orang artis ini memang inilah niat mereka semua. Ingin bertanding dan menjadi wakil rakyat.

Dimana Bob Lokman? Abby Abadi? Hairie Othman? Nampaknya mereka dipinggirkan lagi. Sedangkan 4 pegawai tinggi tentera berjaya mendapat tempat menjadi calon pilihanraya, mereka yang sedikit lebih lama dari pegawai tentera ini tidak langsung mendapat tempat.

Tak salahkan pemimpin PAS sebab mereka memang ketandusan calon yang boleh menang. Semua yang berwibawa dan betul-betul mengikut syariat Islam telah meninggalkan PAS dan menyokong BN. Tak percaya? Tengoklah siapa sahaja yang tinggal dalam PAS. Semua anjing-anjing Anwar yang hanya mengikut arahan Anwar apabila dikerahkan.

Teringat kata-kata Wardina Saffiyah (penyokong PAS). "Kalau nak berpolitik teruskanlah tapi jangan melibatkan agama dalam politik." Seperti juga Akil Hayy yang dahulunya pengutuk tegar UMNO yang kini dilihat sudah semakin sepi kerana kerap ditinggalkan kepimpinan PAS. Akil Hayy juga tidak setuju dengan beberapa orang artis yang berhijrah kepada yang lebih Islam dan seterusnya menjadi badut politik di Malaysia.

Aku tak ada nak kata apa lah. Tahniah dan syabas diucapkan kepada Aishah yang berjaya meyakinkan kepimpinan PAS untuk menjadikan dirinya salah seorang calon. Takziah juga kepada artis-artis lain yang menjadi penyokong PAS namun telah jauh terpesong dari matlamat asal penghijrahan.

7 comments:

  1. cikgu mala tak tercalon ke lama tak dengar berita cikgu mala agak-agaknya cikgu mala tengah buat apa sekarang ni ek

    ReplyDelete
  2. Wardina tu penyokong tegar PR. Semasa bukit antarabangsa runtuh dulu, dia tengah dalam pantang baru lahirkan anak terpaksa panjat bukit sambil dibantu oleh petugas bencana UMNO, tapi dia tak nampak tu semua..yang nampak adalah kebencian pada UMNO yang diprogramkan dalam otaknya sebagai perasuah dan pengkianat negara.

    Gitulah segelintir artis ametur kita, kalu tak mabuk beer, tak mabuk lampu disko, mabuk dengan hayalan candu Anuwarbrahi pulak. Tapi yang dah veteran dan otai nampaknya mampu memggunakan rasional dan faham peranan mereka dalam budaya dan seni Melayu.

    ReplyDelete
  3. lepas ni banyak artis masuk bn balik sebab kecewa x jadi calon,,kah,,kah,,

    ReplyDelete
  4. Kalau PAS dah tak nak
    Abby Tak Abadi
    Bob Longkang
    Hairy Man

    Agak-agak siapa hendak mereka?
    Mereka harus join Parti Kedikan Rakyat.

    ReplyDelete
  5. PAS pun tahu tu artis sudah tarak laku lagi. penghijrahan mereka ada sebab..dan sedikit rasa kecewa dan terkilan. kepada Aishah.. selamat berjuang.. nak dengar aishah nyanyikan 'janji manismu'

    ReplyDelete
  6. Leman maharajaxlawak mana....sian buat pn tak lawak.
    Baik jadi amir ada gak job walaupon tak lawak gak.

    ReplyDelete
  7. Berhijrah demi kebaikan - masuk PAS, tak salah

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...