Konco-konco ku

Friday, April 19, 2013

DAP GANTI PAS!! GRAND DESIGN DAP AKHIRNYA DILULUSKAN OLEH PAS SENDIRI!!

CALON DAP bakal menggunakan lambang PAS dalam pilihanrayanya kali ini kerana dikatakan ROS telah membatalkan penubuhan parti DAP pada 17 April lalu sekaligus tidak membenarkan parti rasis itu menggunakan lambang roket yang telah mereka gunakan sejak penubuhan mereka.

Hairan apabila hanya majalah-majalah fitnah pakatan yang mengeluarkan kenyataan mengatakan ROS tidak membenarkan lambang roket digunakan oleh calon parti rasis ini. Mula-mual keluar di Rocket Kini lalu disambut oleh Keadilan Daily dan seterusnya berpusar pula di Harakah. Jika benar berita yang disampaikan, kenapa tidak keluarkan sekali surat dari ROS yang tidak membenarkan penggunaan lambang roket semasa pilihanraya seperti yang pernah dilakukan dulu bila segala surat fitnah terhadap Shahrizat keluar? Mana bukti yang mengatakan ROS menghalang dalam menggunakan lambang tersebut?

Inilah sebenarnya yang merisaukan kita Melayu dan umat Islam. Sedikit demi sedikit PAS membuka ruang kepada DAP untuk benar-benar menjadikan kepimpinan PAS serta ribuan ahlinya sebagai kambing dan anjing kepada parti rasis ini. Pelik! Kenapa DAP bersungguh-sungguh mahu menggunakan lambang bulan sedangkan lambang mata dajal juga sesuai untuk mereka. Ternyata lambang bulan PAS yang kononnya mencerminkan Islam telah dicemari oleh parti bangsat rasis ini. Masih belum sedar?

Persoalan demi persoalan timbul apabila DAP masih bertegas mahu menggunakan lambang PAS untuk pilihanraya kali ini. Atas semangat tahaluf siyasi yang disemai oleh parti konon Islam ini, maka lambang yang dikatakan suci dan berunsur Islam digunakan oleh kaum dan agama lain. Bukan hendak mengeluarkan ayat rasis tetapi itulah hakikat yang perlu ditelan oleh para pentaksub PAS yang sudah dibutakan dengan janji menuju Putrajaya.

Lagi satu sebab yang lebih menguatkan parti rasis DAP mahu menggunakan lambang bulan adalah kerana pencalonan Lim Kit Siang di Gelang Patah. Bagi menarik pengundi-pengundi Melayu Islam di sana, Lim Kit Siang terpaksa menggunakan sementara lambang tersebut bagi menunjukkan yang DAP bukanlah anti Islam. Mohon jangan terpedaya. Lupakah kita siapa yang pernah menghalau kita dari Kuala Lumpur semasa 13 Mei 1969? Sejarah mungkin berulang. Dan tarikh pilihanraya amat hampir dengan tarikh berdarah tersebut. Adakah akan terjadi semula sejarah hitam tersebut? Sama-sama kita nantikan.

11 comments:

  1. Kan dah ada ungkapan...

    1 undi PAS = 1 undi DAP..

    ReplyDelete
  2. melayu mudah lupa,,,13 mei,,,dap halau orang melayu keluar dari malaysia.....melayu pas,,,melayu bodoh tahap gaban.....tunggu lah pas kena halau dengan dap nanti

    ReplyDelete
  3. 'Lobai2' DAPig tuh nnt akan ber'baiah' jugak ke mcm calon2 PASial ? Iyelah PAS takut yb2 mrk lompat parti jadi di ikat dgn 'baiah' mmperjudikan ikatan perkahwinan (rendah betol maruah anak isteri org PAS neh)....apa PAS xtakutkan 'lobai2' DAPig itu akan melompat parti seandainya menang nnt??????

    ReplyDelete
  4. Haiyaaa....Tuan haji Lim kit siang...suda bole potong lancau maa !

    ReplyDelete
  5. Bertakbir besar penyokong penyokong PAS, namun yang peliknya mentakbirkan calun calun Cina DAP!

    ReplyDelete
  6. 1 undi pas = 1 undi dap (karpal = l angkah mayat saya dulu)

    ReplyDelete
  7. 1 undi pas = 1 undi dap (karpal = l angkah mayat saya dulu)

    ReplyDelete
  8. Parti rasis? Setahu saya umno yg selalu melaungkan hidup melayu. Tapi rakyat kelantan 98% melayu di sekat utk dapat royalti. Kononya bukan kaw kelantan. Terengganu yg kaya dgn minyak, tapi cukai pintu pun kena bayar lagi..air pun tak boleh bagi percuma. Tapi menteri n esko kaya raya. Kali ni bn pulak offer nak bagi aie petcuma kt selangor.dulu kata membazir laa, negeri akanbangkrap laa.. menteri besar kelanta dh 20 tahun. Tapi tak lak banglo berjuta.. sekrg nii, kuliah agama disurau selangor ada di mana mana. Barulah tahu islam tu sangat luas. jgnlah memperbodohkan diri sendiri dan org lain. dTak tahulah kalau manusia tak boleh lihat secara rasional.

    ReplyDelete
  9. Apa nak hairan dgn pinjam logo kalau kalimah Allah pun boleh guna.

    ReplyDelete
  10. taktik keji licik pencacai pr, sentiasa cuba spin isu kelain. oi anon April 20, 2013 at 9:29 AM, isu royalti takde kaitan dengan perkauman, apa kejadah ko petik isu tu. kelantan tak layak sebab dari segi teknikal memang tak layak, ko putar spin macam mana pun takkan dapat sebab minyak tu bukan dalam perairan kelantan.

    kuliah agama dari dulu lagi berlambak, tak pernah disekat. tapi jangan pula jadi bodoh menyamakan ceramah politik dengan kuliah agama. badrulamin tu dulu selalu je masuk tv rtm bagi kuliah agama, tapi skrg ni kantoi pulak dgn bini orang apa cerita? siap kata konon anwar tu imam mahdi wow macam ni punya ulama pun ada? zaman sekarang ni pakai serban ketayap belum tentu baik.

    taktik DAP pakai lambang PAS ni sama lah macam taktik Lim Kuan yew pakai songkok masuk masjid. tinggal lagi lim kit siang belum pakai serban je, tapi baru pinjam logo puak2 pentaksub dah bersorak2 seolah2 lim kit siang masuk islam. hahahahaha pengiraan CEC pun boleh bagi alasan salah kira sebab nak ambik ati melayu2 bodo, ni kan pulak pinjam logo je. hati DAP tetap topekong.

    Islam itu ad-deen, PAS itu parti saja.

    baru2 ni dok pencacai PR dok kecoh konon2 DAP tak mungkin menjadikan agama kristian sebagai agama rasmi. nampak taktik nak mengalihkan isu. isu sebenar ialah penyebaran dakyah kristian dan contoh terbaik adalah penggunaan kalimah Allah dalam bible bahasa melayu. tu baru langkah pertama. orang DAP takkan buat kerja dakyah ni terang2 sebab nanti melayu2 yg bodoh akan celik mata, jadi dia buat la taktik2 konon2 baik. alah macam tak biasa je deal dengan apek puji2 ko supaya ko beli barang kat kedai dia.

    naif amat puak2 PR ni. mcm sheep.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yer..betul saudara..saya sokong!!!.Islam adalah agama untuk semua. PAS cumalah parti orang2 Islam totok danbacul sebaculnya..dan bangga menjadi si kitol moden. Tak pun menjadi lembu2 DAP yang lagi bodoh dari lembu sebenar...

      Delete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...