Konco-konco ku

Saturday, December 8, 2012

NAK DAPAT UNDI BUKAN SUSAH!! ROBOH KUIL, SALAHKAN UMNO!!

Sebelum 2008, anak-anak haram pembangkang ni asyik hentam kerajaan Selangor setiap kali ada kuil perlu dipindahkan atau diroboh keraan menduduki tanah kerajaan atau kepunyaan tertentu.

Padahal setiap kali kuil nak diroboh, kerajaan BN sudah berunding dan capai persefahaman untuk pindahkan kuil ke tempat lebih sesuai. Sering kali, pihak kuil ini buat degil masing-masing dan mungkiri janji bila sampai masa nak dirobohkan kuil.

Tak sampai empat tahun mereka memerintah, tak juga lebih baik keadaannnya. Malah exco kaum India yang berugama Kristian, Dr Xavier Jeyakuar lebih kasar dan tidak langsung cuba untuk cari persefahaman. Main roboh saja ...

Semalam, satu demontrasi diadakan oleh MIC berubung dengan perobohhan kuil Hindu Sepang. Dalam demo yang dihadiri oleh 300 orang dan diketuai oleh Ketua Pemuda MIC T Mohan serta dihadiri oleh ramai pemimpin masyarakat India. Mereka membantah perobohan kuil Hindu dan menuntut Dr Xavier meletak jawatan.

Kata mereka, PR telah menipu rakyat konon tidak akan roboh kuil tapi kini sudah 7 buah kuil dirobohkan oleh majlis tempatan.

Pemerhati menganggap perobohan kuil itu sebagai ugutan pihak kerajaan Selangor kepada kaum India supaya menyokong PR.

Sumber: http://www.selangordaily.com/?p=6564

No comments:

Post a Comment

comment please.....