Konco-konco ku

Monday, December 31, 2012

'LEFTENAN ADNAN MODEN' BAKAL MENENTANG UMNO TEGAKKAN RASUAH NIK AZIZ!!

NAMPAKNYA PAS kini sudah ada hero baru. Jika dulu pelakon ini melakonkan watak wira semasa penentangan Jepun, kini dia berangan-angan nak jadi hero sekali lagi di alam realiti dengan menentang UMNO sebagai wadah perjuangan terbarunya.

Bukan nak memperkecilkan niat murni bekas pelakon Leftenan Adnan ni tetapi sedarlah dan tengoklah dahulu asal usul dan tempat bermula mencari makan. Siapa yang menolong jika bukan kerajaan UMNO. Siapa yang memberi keselesaan dan keharmonian negara jika bukan UMNO??

Dalam ceramah terbarunya di Tasek Gelugor, Pulau Pinang baru-baru ini, dia telah mengumumkan yang beliau akan muncul sebagai 'Leftenan Adnan Moden' dengan matlamat untuk menentang UMNO dan menjatuhkan kerajaan yang sedia ada. Demi mengangkat nama Tok Guru dan Islam PAS, dia sanggup menggigit tangan bekas tuannya sendiri. Inilah yang dinamankan binatang tak sedar dek untung!

Tak salahkan sebilangan artis yang nak jadi hero. Boleh berceramah dipentas politik. Tak ada siapa nak marah. Tetapi kalau nak berceramah tu toleh lah kiri dan kanan. Ingat balik dari ceruk mana kita datang? Dari tangan siapa yang memberi peluang?

Jangan bila lakonan dah tamat dan tak guna lagi, dia jadi mangsa akan dibuang terus dari PAS. Fikirkanlah.

5 comments:

  1. biarlah yg 'rosak' dan 'buta mata hati' masuk Pas..sbb ia boleh jadi 'alat' utk lagi cepat Pas hancur..hero2 dalam Pas semua dah keluar dan dah ditendamg keluar oleh Pas..diganti dgn yang cacai2..elok lah tu...,,ibarat kapal yg penuh dgn tikus yg dok mengorek2 lubang..akhirnya kapal karam...kesian Pas..kesian artis2 sebegini...artis yg hebat2..sentiasa 'nampak yg relaliti di sebalik kejadian'..

    ReplyDelete
  2. kahkahkah...Umno ke yang beri rezeki kepada manusia? Bukan Allah ke yang beri rezeki....kesian, inilah jadinya bila bertuhankan manusia....

    ReplyDelete
  3. jgn la malalut sgt anon 11.57am...memg betul rezki tu dtng nya dri Allah SWT..guna lan ilmu mantik cikit..sbagimana TGNA slalu guna ayat2 terselindung dan perlukan kpd pmikiran akal...skrng pun artis tu byak lg rezkinya..1 mlm beceramah dapt lan RM2500.00.xnafikan...tp adakah halal rezkinya kalau rezki yg diperolihinya dri sumber yg xlengkang mefitnah.apa hukum pd parti yg mengupahnya bercakap benda2 yg laro'..org yg berdendam hati nya xubah mcm perangai syaitonirrojjim....apaaa barangggg........!

    ReplyDelete
  4. Salaam

    Allah memakmurkan, sejahterakan, memberkati dan melimpahkan kurniaNya kepada bumi Malaysia MELALUI kepimpinan kerajaan UMNO

    Alhamdulillah

    -guru tadika KEMAS-

    ReplyDelete
  5. Anon 1157....kamu ketawakan diri sendiri ke? Orang Islam mesti tahu rezeki datangnya dari ALLAH swt. Sebab tu kita heran kenapa engkorang melalak kat Umno bila engkorang tak kaya, tak senang...tak ada royalti, tak dapat memerintah. Semua tu rezeki kan? Siapa yang bertuhankan manusia atau kebendaan? Orang yang bersyukur dengan segala bentuk kesenangan yang ada ATAU YANG ASYIK MELALAK akan kekurangan pada diri sendiri?

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...