Konco-konco ku

Tuesday, December 25, 2012

DEMI PUTRAJAYA GUAN ENG SANGGUP TIUP API PERBALAHAN ANTARA AGAMA!!

BIJAK betul Guan Eng bermain dengan api persengketaan. Jika dahulu kita lihat Tanah Melayu bermandi darah dengan pergaduhan antara kaum yang dicetuskan oleh Lim Kit Siang & Lee Kuan Yew, kini sekali lagi dinasti Lim mahu memulakan rusuhan tetapi antara agama pula dengan memainkan isu sensitif penggunaan kalimah Allah kepada Kristian.

Inilah cita-cita proksi Yahudi yang terus bermaharajalela di Tanah Melayu. Tidak akan aman dan tenang selagi bangsa Melayu menjadi pemerintah tertinggi Malaysia. Tidak akan senang selagi agama Islam menjadi agama rasmi Malaysia. Tidak akan senang selagi Raja Melayu menjadi pemerintah teragong Malaysia.

Selagi boleh dan mampu, melalui jentera dan balacinya iaitu PAS dan PKR yang kini menunggu arahan, DAP akan terus bermain isu yang menjurus kepada pergaduhan rakyat untuk mengembalikan 13 Mei seperti zaman bapanya, tahun 1969.

Hairan apabila hanya Lim Guan Eng sahaja yang bercakap berkenaan penggunaan kalimah Allah yang sepatutnya menjadi hak eksklusif Muslim. Kerana mahu menarik undi Bumiputra Sabah Sarawak bersempena dengan Hari Natal, maka terus Guan Eng bermain isu yang sungguh sensitif terhadap penganut agama Islam dan Kristian ini.

Sedangkan Paderi Australia sendiri mengakui yang kalimah Allah adalah hanya untuk umat Islam tapi Paderi Malaysia, Guan Eng terus bermain isu ini semata-mata demi undi. Yang menjadi lebih pelik adalah sikap ulama' yang ada dalam PAS yang konon memperjuangkan Islam tapi sehingga kini tiada sebarang seruan atau kenyataan yang dirakam. Tolong bersuara wahai Nik Aziz & Hadi Awang!

2 comments:

  1. Ulama PAS tak ada telor, peliag pun kecut, bila berhadapan isu seperti ini. Dalam satu selimut pun DAP tanpa segan silu kentut kuat tapi PAS hanya tutup hidung tanpa bantahan walaupun bau kentut sisa BABI itu teramat busuk yang boleh memuntahkan tapi PAS tutup hidung dan buat2 tidur. Apa punya puak ulama haram jadah ni, boleh harapke untuk membela umat islam dalam malaysia ni.

    ReplyDelete
  2. Dulu pada tahun 1969, Lim Kit Siang (Kepala Bangsat) menjadi dalang peristiawaberdarah May 1969, sekarang setelah hampir 45 tahun anak si Kepala Bangsat pulak yg bernama Lim Guan Eng ( Anak Bangsat) pula berjinak-jinak menyentuh isu sensitif. Si Kepala Bangsat dan Anak Bangsat tak pernah cuba memahami hidup bertoleransi dan berbaik sangka antara kaum. Due ekor bangsat anak beranak ni seboleh boleh mahu persengketaan dan perpecahan berlaku antara kaum.

    ReplyDelete

comment please.....