Konco-konco ku

Sunday, December 23, 2012

NAJIB TAKUT UMUM NAMA CALON ATAU ANWAR YANG HILANG TELUR NAK PILIH CALON??

BAHANG pilihanraya 13 kembali dirasai selepas DS Najib Razak baru-baru ini telah bersoloroh dalam media bahawa PRU-13 akan diadakan dalam bulan Februari atau sebelum Tahun Baru Cina atau mana-mana tarikh yang dianggarkan sesuai.

Puak pakatan terus berdolak dalih berkenaan dengan calon yang ingin dibawanya. Maka untuk menutup malu sendiri, Anwar dan sekutunya DAP telah mengarahkan cybertroopers pakatan supaya mencabar Najib untuk mengumumkan nama calon BN secepat mungkin.

Sorry Anwar dan DAP, Najib tak sebodoh Nik Aziz yang terus ditipu walau akar umbi PAS tidak menyokong kepimpinan pusat PAS. Najib lebih bijak dari Nik Aziz dengan membawa nama-nama calon BN ke SPRM terlebih dahulu supaya calon yang dibawanya betul-betul 'winnable-candidate'.

Secara tak langsung, Anwar dan DAP sudah mula terkencing dalam seluar. Jika Najib akan hantar nama ke SPRM sudah tentu calon yang dibawa oleh Anwar dan DAP perlu dihantar ke SPRM juga untuk pembersihan. Ada berani ke Anwar dan DAP??

Sudah tentu semua calon yang akan dibawa Anwar dan DAP akan tersangkut dan tidak boleh jadi calon kerana kebanyakan mereka memang ada harta yang melampau walau baru memerintah 4tahun. Kita ambil contoh mudah; Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Mak Lampir yang dahulu hanya ada kereta Myvi sebuah, kini setelah bergelar Yang Berhormat kenderaan yang ada telah bertambah sebanyak 4 buah kenderaan mewah. Ada berani ke??

Jelas yang sebenarnya bukan Najib yang takut nak adakan pilihanraya. Sebenarnya Anwar dan DAP yang tak ada telur nak hantar nama kat SPRM. Nama calon dari BN telah siap untuk didedahkan namun hanya tunggu puak pakatan yang sehingga kini masih belum mencalonkan calon-calon yang layak.

5 comments:

  1. Murtad adalah hak pribadi seseorang

    ReplyDelete
  2. Murtad adalah hak individu seseorang, jika dilarang sama dengan menjajah orang itu padahal penjajahan dimuka bumi ini telah dihapus, setiap orang bebas menentukan pilihannya. demokrasi, berarti bebas menentukan pendapat janhgan di jajah karena sudah tidak zamannya lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ternyata anda bukan seorang Muslim. Murtad adalah hukum di dalam Islam. Sekiranya anda berpegang kepada kebebasan dalam demokrasi maka anda pasti tahu bahawa kebebasan dalam demokrasi juga mempunyai had. Sebuah negara demokrasi sekalipun mempunyai undang-undang yang perlu dipatuhi. Sebagai contoh, walaupun anda mempunyai hak menggunakan jalanraya kerana telah membayar cukai jalan, anda masih dikehendaki berhenti apabila lampu isyarat berwarna merah. Atau sekiranya anda memandu di Amerika, anda perlu memandu di sebelah kanan jalan tersebut kerana ia adalah hukum.

      Begitu juga dalam beragama. Sekiranya Kristian tidak membenarkan paderinya berkahwin maka mereka tidak boleh berkahwin.

      Jadi, sekiranya anda seorang Muslim, Kristian, Hindu, Buddist maka hanyatilah agama tersebut. Jangan beragama pada nama sahaja. Sekiranya anda BUKAN seorang Muslim tetapi tidak sesuai beragama Islam, maka anda tidak dipaksa untuk menganuti Tetapi, sekiranya anda telah Islam maka anda akan dihukum kerana murtad.

      Malaysia telah TERLALU bertolak ansur terhadap rakyatnya. Prinsip Rukunegara yang pertama sahaja telah menyatakan:
      1. Kepercayaan kepada Tuhan.

      Ini bermakna, sekiranya anda tidak percaya kepada Tuhan maka anda tidak layak menjadi rakyat Malaysia tetapi pernahkah undang-undang mengambil tindakan kepada mereka yang Atheis?

      Oleh itu, sekiranya anda Muslim yang ingin murtad, lakukannya diluarnegara dengan menukar kerakyatan anda kerana selagi anda seorang rakyat negara ini dan beragama Islam, anda serta ibubapa anda telah bersetuju untuk mematuhi undang-undang Malaysia dan hukum Islam.

      Baca "Bila lelaki berkain batik" di Tendang Terajang.

      Delete
  3. Pengemar Bontot telur sudah masuk dalam jubor orang yg dia BONTOT...lalalala

    ReplyDelete
  4. Salam.

    Maaf PAB berkata2 :

    1. PAB wajib tegur anon 11:38 & 11:41. Jgn suka hati ucap hal murtad ikut aqli tanpa merujuk kpd ALQURAN & HADIS.

    2. Hal murtad melibatkan akidah. Bukan hak manusia yg boleh diguna sesuka hati.

    3. Harap itu bukan niat anda. Jika ia ucapkan kalumah syahadah atau kami akan memerangi kamu sehingga je lubang cacing

    Wassalam

    ReplyDelete

comment please.....