Konco-konco ku

Tuesday, September 11, 2012

DAP UMPAMA GAGAK YANG SUKA MENJADI BATU API


Gagak dipercayai sebagai salah satu burung paling pandai di dunia yang membuat para ahli takjub dengan kemampuan mereka dalam memecahkan masalah rumit. Tapi gagak yang satu ini rupanya lebih suka menciptakan ‘masalah’ daripada memecahkannya.

Sebagai Rakyat Malaysia, Jom Bersatu Hati..Tak Yah Gaduh2

Dalam klip video YouTube berdurasi 2 minit 49 saat ini, terlihat seekor gagak mengintimidasi dua ekor kucing dengan terbang dari atap ke atap sambil mematuki ekor mereka.

Terganggu dengan aksi sang gagak, salah satu kucing yang berwarna hitam memilih berpindah tempat dengan melompat ke atap sebelah. Namun, maksud hati untuk menghindar, ia malah mendarat tepat didepan kucing lainnya yang membuat perkelahian sengit diantara keduanya, dan sang gagak pun dengan santai melihat perkelahian kedua kucing ini sambil sesekali memprovokasi dengan mematuk ekor keduanya.


JB: Gagak ni kita boleh umpamakan sebagai DAP yang suka melihat pergaduhan orang Melayu. Kalau tak bergaduh, maka DAP akan menggunakan PKR supaya melaga-lagakan PAS dan UMNO agar perpaduan bangsa Melayu hancur. 

No comments:

Post a Comment

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...