Konco-konco ku

Friday, September 28, 2012

@ANWARIBRAHIM BAGAI CACING KEPANASAN DENGAR BAJET 2013 @NAJIBRAZAK


Pada petang tadi berlangsungnya bajet2013 yang disampaikan oleh DS Najib Tun Razak dan bajet pada kali ini nampaknya jelas menunjukkan keperihatinan kerajaan Barisan Nasional pada masaalah Rakyat nampak gayanya bertambah pening la Al-juburi nak auta Rakyat dengan bajet bayangan menipunya yang akan disampaikannya pada hari isnin ni.

Al-juburi ni betul2 tak malu kiiikiikii janji dulu satu pun susah nak buat lagi nak menipu lagipada penyokong anu...war pembohong ni jangan lah terlalu bodoh mudah ditipu Pakatan Rakyat apa masa sekolah dulu korang tak pernah dengar ker cerita tauladan tentang seorang penipu menjerit2 meminta tolong org kampung kononnya ada harimau menyerangnya apabila orang kampung datang rupa2nya pemuda itu menipunya apabila harimau betul2 datang pemuda itu menjerit meminta tolong orang kampung sangka itu satu penipuan lagi lalu matilah kaki pembohong itu dibaham harimau.itulah akibat kaki pembohong begitu jua dengan anuar ni jangan sesekali kita percaya pada dia ni belum jadi PM dah bermegah2 menghabiskan duit rakyat dengan menyewa jet sampai sekali pakai 96,0000ringgit dihabiskannya dah lah macam tu pembohong kata orang belanja kiikiikiikii betapa bodohnya orang yang percaya pada pengkhianat AGAMA,BANGSA,NEGARA ini

disini serba sedikit rangkuman bajet yang begitu memberangsangkan oleh Kerajaan Barisan Nasional mari kita lihat keperihatinan kerajaan berjanji dan menunaikan janji mereka bukan macam pembangkang berjanji tapi tidak pernah menunaikan janji termasuklah NIK AZIZ,kalau tuan2 masih ingat beliau berjanji jika Tun Mahadhir letak jawatan hari ini besuk dia kata akan letak jawatan itu lah kalau tak boleh tetapi janji jgn berjanji.


*Bonus satu bulan setengah gaji untuk penjawat awam.

*Bonus RM500 untuk pesara kerajaan.

*Belia dengan pendapatan bulanan RM3000 ke bawah akan menerima rebat RM200 untuk pembelian telefon pintar 3G.

*100 Pusat Internet 1 Malaysia akan diwujudkan di kawasan yang sesuai.

*Pencen minimum pesara kerajaan yang berkhidmat 25 tahun ke atas dinaikkan kepada RM820 sebulan.

*RM50 juta untuk mencari emas Olimpik di Rio.

*Diskaun 50% tambang KTMB bagi semua rakyat yang berpendapatan RM3000 ke bawah.

*Semua pekerja berumur 45-55 tahun akan diberikan pemeriksaan kesihatan percuma di klinik2 yang akan diluluskan Perkeso.

*Kerajaan akan bina 21000 buah rumah mesra rakyat.

*Kerajaan memperuntukkan RM100 juta untuk memulihkan 30 projek rumah terbengkalai.

*Pencarum KWSP beragama Islam dibenarkan menggunakan simpanan dari akaun 2 untuk mencukupkan simpanan Tabung Haji tidak melebihi RM3000.

*57 buah Kedai Rakyat 1 Malaysia ditambah di Sabah dan Sarawak.

*Perluasan 5 RTC dan mini RTC di seluruh negara.
.
*Pelajar dari tahun 1 sehingga tingkatan 5 akan menerima bantuan persekolahan RM100.

*Pelajar universiti dan tingkatan 1 akan menerima Baucer Buku 1 Malaysia bernilai RM250.

*Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) sebanyak RM500 diteruskan untuk isi rumah berpendapatan bawah RM3000 sebulan. BR1M juga diperluaskan kepada individu bujang berumur 21 tahun ke atas dengan pendapatan kurang RM2000 sebulan.

*Sebanyak 70 buah klinik 1 Malaysia lagi akan dibina di seluruh negara.

*Sesiapa yang membayar balik pinjaman PTPTN sepenuhnya dalam tempoh setahun mulai hari ini akan diberikan diskaun sebanyak 20%.

*Perlepasan cukai untuk anak2 yang belajar dari RM4000-6000.


2 comments:

  1. Mana tak kepanasan??? Dana luar sekarang sedang disiasat. Mana nak cari duit untuk tambang jet peribadi??? Rasa-rasanya Soros takkan nak bagi lagi....dah jadi isu besar pun...hehehe

    Pastu bajet alternatif tak ada sumber kewangan....Hanya nak belanja je.... Mana nak cari duit....entah...

    Budah tahun 1 pun boleh pikir.... Kalo tak de duit mana nak belanja....???

    ReplyDelete
  2. La ni pun dah mulai lelong barang barang buat belanja dalam PRU nanti...memang ramai yang gosok mata dan mulut melapong tengok bajet PM Najib ni. Talian hayat dah kena pantau..gawat..gawat.

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...