Konco-konco ku

Thursday, September 6, 2012

BAPA PELAJAR TUNJUK BONTOT MOHON MAAF KEPADA @NAJIBRAZAK


"Mewakili anak saya, saya memohon maaf kepada seluruh rakyat Malaysia khasnya kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor atas perlakuan anak saya itu," demikian rayuan A Rahman Abdullah, 53, bapa kepada salah seorang pelajar kolej swasta yang diambil keterangannya oleh polis berhubung kejadian menayang punggung ke atas gambar pemimpin negara pada sambutan ambang merdeka di Dataran Merdeka, Khamis lalu.

Menurut A Rahman, dia amat menyesali tindakan yang dilakukan anaknya dan masih terkejut dengan apa yang telah berlaku.

"Saya terkejut sewaktu mendapat perkhabaran ini. Setahu saya, anak saya langsung tidak terlibat dalam mana-mana parti politik serta tergolong dalam kalangan pelajar yang rajin.

"Bagaimanapun saya percaya dia terpengaruh dengan rakan-rakan sebaya atau mungkin dipergunakan pihak tertentu. Sepatutnya dia lebih menumpukan masanya pada pelajaran," katanya ketika ditemui di rumahnya, di sini, semalam.

Menurut A Rahman, pihak polis juga telah memaklumkan yang anaknya dibebaskan kira-kira jam 10 malam kelmarin.
Sehubungan itu, dia turut menasihatkan anak muda lain agar tidak mudah terpengaruh dengan rakan atau mana-mana pihak sehingga boleh menjejaskan ketenteraman awam mahupun masa depan sendiri.

"Saya berdoa agar anak saya segera insaf dan mengambil iktibar daripada kejadian tersebut," katanya.-SinarHarian

JB: Akhirnya bapa kepada pelajar kurang ajar telah meminta maaf kepada semua. Tapi bagi JB kebiadapan budak haram jadah ni tetap tidak mendapat kemaafan dari JB. Belajar tak habis lagi tapi dah pandai nak kurang ajar dengan pemimpin.

8 comments:

  1. Jangan jangan cover up tak? Kemungkinan juga si anak 'belajar' dari si ayah yang PRO pembangkang... Wallahualam~

    ReplyDelete
  2. Wallahualam..tak nak menuduh tapi yang tepat.. budak ni memang kurang ajar....

    ReplyDelete
  3. Dalam hal ini sukar nak menyalahkan ibu bapa, mereka dah beri didikan yang terbaik. Bila dah dewasa dan jauh dari perhatian ibu bapa, pengaruh luaran memberi kesan samada yang positif atau negatif. Terikut dengan kawan2 yang pro-pembangkang yang disemai budaya kotor, maka inilah jadinya. PKR dicadang menukar lambang parti dengan gambar bontot.

    ReplyDelete
  4. bapa mintak maaf atas kapasiti keluarga die...tp bdk nie patut dihukum atas kesalahan die sendiri...die dh cukup akal untuk berfikir...kalo disuruh kawen pn dh tau nk beromen...xyah nk diajar2 kn lg...hehehe

    ReplyDelete
  5. Aku tak akan maafkan yang patut minta maaf sianak gampang tu. Kalau macam tu memang siayah tak ajar anaknya menghormati orang lain atau memang mereka ni bukan dari orang yang beriman. Setahu aku orang johor ni dari kecil belajar agama disekolah. Agaknya mereka ni bukan rakyat malaysia.

    ReplyDelete
  6. da bagi kemudahan yg bagus pn masih lagi xbsyukur...memg faktor pengaruh kawan2 boleh menjadikan alasan,tapi pucuk pangkal pada diri sendiri...blaja da pandai smpai masuk u tp langsung xnk gunakan otak...padahal sebelum ni da banyak kes2 mcm ni tp lgsung xnk amek iktibar..




    ReplyDelete
  7. budak b0d0h mcm bangang....lau die jdi pm xtau laa cm ne jdinye.....wat malu bngsa johor laa!!!haram jadah!!!pt0t buang negara je...d0k kat ind0n....

    ReplyDelete
  8. budak ni macam xberakal ja,apa dia rasa kalo orang buat kat gambor bapak n mak dia??/

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...