Konco-konco ku

Tuesday, July 31, 2012

"..NEGERI KAYA TAPI KAYA JOHOR DENGAN RASUAH...." - DAYANGKU INTAN


“Saya tak sangka negeri yang terkenal sebagai sebuah negeri yang kaya-raya, pesat membangun rupa-rupanya indah khabar dari rupa,” ujar artis Dayangku Intan kepada HaraMkah.

Dayangku Intan kini berada di Johor sejak tiga minggu lalu bersama PKR negeri itu untuk menyampaikan sumbangan kepada golongan miskin di negeri itu.

Katanya, rakyat negeri itu walaupun kawasan bandar hidup mereka begitu dhaif, lebih miskin dari masyarakat Kelantan.

“Saya heran media dan pemimpin BN dok kutuk Kelantan kononnya negeri itu dikatakan miskin, rakyat susah, tetapi sepanjang tiga minggu Intan di beberapa kawasan di negeri ini, sebenarnya indah khabar dari rupa.

“Negeri kaya, kaya dengan rasuah nak buat apa, tentu tak berkat,”ujarnya.

Menurutnya, dengan pendapatan RM150 sebulan sumbangan kerajaan negeri, mana mencukupi untuk mereka menyara hidup sebulan, apa lagi dengan harga barangan keperluan semakin tinggi.

Sambungnya, berlainan Kelantan negeri miskin tetapi rakyatnya kaya raya kerana keberkatan pemimpinnya yang berlandaskan Islam disamping menjaga harta rakyat. 

11 comments:

  1. blah lh artis xlaku. cari publisiti dlm politik pulak..

    ReplyDelete
  2. ada video x??? nk tgk mcm mna cra dia smpaikan benda ni...

    ReplyDelete
  3. biasalah time-time mcm ni mulalah sebok nak nunjuk yg dia tu prihatin pd rakyat..dan yg paling penting pandai kutuk BN/UMNO..manalah tau leh jd calon wakil rakyat...

    ReplyDelete
  4. ini contoh manusia celaka yg tak kenang budi, bercakap ikut sedap mulut. sepatutnya mulut dia ni disumbat ngan sampah yg berlambak kat selangor tu. orang macam intan ni patutnya ditangkap dan dihumban ke tengah laut buat makanan jerung. entah2 jerung pun tak lalu nak makan!

    ReplyDelete
  5. dia ni gian peliaq ni...cakap merapu...

    ReplyDelete
  6. Dayang kau intan,dulu aku minat juga semasa dia jadi pelakon/penyanyi,tapi skg semua tu dah berlalu,kalau dgr suara dia pun aku nak termuntah...

    ReplyDelete
  7. KAWASAN MANA LAH DIA PERGI NI.NAK JUGA TAU ADAKAH YG DIKATAKAN ITU BENAR-BENAR ANAK JATI JOHOR,
    TIDAK KETERLALUAN JIKA DIKATAKAN DIJOHOR NI BANYAK PERKARA ANEH YG AGAK SUKAR UNTUK DIFAHAMI,CONTOHNYA KERETA LEBIH MAHAL DARI RUMAH YG DIMILIKINYA.JANGAN TERPERANJAT PULA WALAUPUN MISKIN TAPI BANYAK SIMPANAN DIBANK.

    ReplyDelete
  8. dah ketandusan penyokong, penyanyi yang sekolah tak habis dan tak laku tu pun dijadikan pencacai kempen...apa nak jadi tah?

    ReplyDelete
  9. kenyataan si dayang ni..ada fakta dan bukti sahih ke..
    merepek laa luu..

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...