Konco-konco ku

Tuesday, July 10, 2012

PANAS!! PENDEDAHAN AAKJ TENTANG KES AMUK DI PUTRAJAYA SEMALAM!!!


Negara d kejutkan sekali lagi dengan aksi tempang yang kononnya nak tunjuk mereka benar dan tindakan mereka dapat restu Ilahi.."ninja" hahaha itulah berita yang aakj terima dalam mesej blackberry atau BBM..ninja mengamuk d Putra Jaya..masa tu aakj ada d KL bersama family..

Agak terkejut dan konfius..apakah berita ini benar atau sekadar gurauan BBM sebab selalu sangat terima berita joke dari sahabat-sahabat bbm..bukan sengaja joke tapi untuk ceriakan hari kita hehe..

Rupanya benar berita itu..perghhh hati mula berdebar sebab lokasi serangan itu d Jabatan Perdana Menteri yang menempatkan beberapa Jabatan dan yang penting ada sahabat yang bekerja d situ..sahabat yang punyai anak isteri..sahabat yang masih punyai tanggungan...adehh gilaa padahal dah agak lewat aakj terima berita tu..hampir jam 6 petang...

Cepat-cepat aakj call sahabat yang kerja d sana dan bertanya hal ini..dia nampak terkejut..u know y ? gilaaa jawapan yang d beri..dari berdebar bimbang terjadi apa-apa pada beliau..naik darah pula d buatnya dengan jawapan yang d beri :

-"sorry bang..ambo tak tahu..ambo dah d rumah ni..tahu pun sebab baca internet d rumah..."

-"dari awal tahun lagi kami tidak d bekalkan dengan line internet..atau dengan kata lain..bos tak bagi ekses pada staf macam kami..ye lah kami bukan level pengarah.."

Nampak ayatnya mudah..seolah Ketua Jabatan berfikir kiranya ada internet pada semua maka tahap efisyen kerja menurun atau tak produktif..itu pandangan dia..betul ke pandangan seorang Ketua Jabatan yang mana Jabatannya antara jabatan yang penting dalam penyaluran maklumat ?

Aakj malas nak tulis jabatan mana..tapi jabatan ini adalah jabatan yang terima dan salur maklumat pada bukan saja jabatan lain tapi kepada rakyat..mana mungkin Ketua Jabatan ini menafikan kelajuan maklumat atau "real time' dalam bahasa daerah aakj...bingai ke apa Ketua Jabatan ni..padahal ketika itu saat genting..nasib baik guna pedang..kalau senapang ? perghhhh mesti ada staff yang tergolek...

Kalau kita yang d KL boleh tahu kejadian ini melalui internet siap dengan gambar..apa lagi yang ada d tempat kejadian..MEMALUKAN !!


Persoalannya..Ketua Jabatan ini ada masalah dengan bajet atau tahap pemikiran makin outdated atau beliau sengaja hadkan skop maklumat ? ada agenda apa beliau sampai jabatan yang amat penting dalam MISI SELAMATKAN NEGARA tidak d gerakkan sepenuhnya..

Apakah level kerani tak dapat menyumbang dalam pengembangan penyaluran maklumat ? pengarah je ke yang ada "fren" dalam internet yang boleh salurkan maklumat..lupakah kita pada basic berinternet atau bahasa mudah media sosial ?

Ini basicnya..fren kita dengan fren kawan kita mungkin sama mungkin berbeda dan maklumat datang dari segenap arah..fikir yang ni dah la..jangan dok fikir staff curi tulang..tak cukup saluran email kepada staf sebagai medium antara bos dan kerani..ini soal global network..ehhh aakj dok ngajar Ketua Jabatan ke ni...

Tolonglah..sebelum makin parah jabatan itu atau anda d gelak d tepi jalan atau ada nyawa melayang..move forward..!!

No comments:

Post a Comment

comment please.....