Konco-konco ku

Friday, July 20, 2012

ANAK MUDA PERLU BERUBAH DEMI POLITIK MALAYSIA


SHAH ALAM - Ulama Muda Umno, Fathul Bari Mat Jahaya berkata, anak-anak muda perlu berubah cara berpolitik dan sehubungan dengan itu, pemimpin-pemimpin politik tidak boleh meneruskan budaya salah-menyalah antara satu sama lain.

"Jika kita terus salah-menyalah antara satu sama lain, bagaimana (kita boleh) ajar orang muda cara berpolitik yang betul?

"Anak-anak muda perlu berubah cara berpolitik pada hari ini," kata Fathul Bari pada Debat Sinar Harian di bawah tajuk "PRU13: Orang Muda Pilih Siapa" di Auditorium Kompleks Kumpulan Media Karangkraf petang ini.

Fathul Bari yang menyertai Umno dua tahun yang lalu berkata, asas utama untuk menegur pemimpin bukan dalam bentuk kritikan terbuka seperti mengkeji, mencaci atau mengumpat.

Sebaliknya kata Fathul Bari, setiap parti, baik pembangkang mahupun kerajaan, memiliki cara tersendiri untuk menegur pemimpin mereka.

"Pas menegaskan Islam dan politik tidak boleh dipisahkan, ya saya setuju tetapi politik yang bagaimana?'

"Politik yang syarie bukannya persepsi," kata Fathul Bari yang digandingkan dengan Ketua Pemuda Pas, Nasrudin Hassan Tantawi pada debat kali ini.-SinarHarian

No comments:

Post a Comment

comment please.....