Konco-konco ku

Wednesday, July 25, 2012

BILA USTAZ EKSPRES MULA BICARA SOAL AGAMA, BEGINILAH JADI NYA!!

HAH! Inilah jadinya kalau semua yang konon nak jadi ustaz tapi tersalah pilih jalan. Hukum mana dia belajar pun tak tahu. Bila tak tahu tak nak rujuk kepada yang pakar, maka di rekanya sendiri hukum ciptaan sendiri. Ini dibawah pimpinan siapa pulak ni? Siapa yang bertanggungjawab membawa ustaz ekspres ni hingga dah jauh terpesong dari hukum Allah.

Cakap boleh sebarang cakap. Tapi hukum biarlah rujuk pada yang pakar. Jangan kerana mulut, badan binasa. 

8 comments:

  1. ustad BODDOH...

    ReplyDelete
  2. semalam d tv ada diskusi bersama ustaz kazim dgn pljar uitm.. soalan yang sama ditanya juga.. tapi jawapan nya hendaklah kamu berhenti sebab sudah lepas waktu imsak. krana waktu imsak ialah waktu untuk berhenti..iaitu sudah mula waktu berpuasa .. kecuali taktau masa sudah lepas... kalau dah termakan tu ..dah kira rezki Allah bagi la ..

    ReplyDelete
  3. pada pendapat aku, pandangan ustaz kazim lebih praktikal. berhentikan makan tetapi puasa tidak batal. untuk lebih faham, waktu imsak ibarat garisan mula. maknanya sesiapa yg berhenti makan waktu sampai imsak bermaksud tidak melanggar garisan mula. kira ngam2. pandangan ustaz azhar adalah terlalu ekstrim serta berpandukan kepada logik akal semata-mata tanpa merujuk mana2 dalil yg sohih. hadis yg diriwayatkan oleh abu dawud juga menunjukkan bahawa ibadah dalam Islam itu tidak menekan dan dilaksanakan penuh hikmah. wallahua'lam.

    ReplyDelete
  4. kekadang aku terpikir lak. kita ni lebih seronok bercerita tentang hal hal kesalahan dalam agama, baik disebelah sini atau pun disebelah sana. kita tahu negara kita ada undang undang yang dipertanggung jawabkan kepada menteri menteri. umpama masaalah sebegini, hukum agama, kenapa menteri yang bertanggungjawab tidak mengambil tindakan? bukan ini sahaja, malah terlalu banyak kenyataan kenyataan yang boleh memesongkan akidah dibiarkan begitu saja, kenapa? ada kah menteri yang bertanggungjawab tidak punyai ilmu yang setanding untuk memberikan hujahan atau pun mahkamah syarie tidak punyai peguam dan hakim yang berkalibar untuk membicarakan perkara perkara sebegini? Saya lihat agama Islam yang suci telah dicemari dan diperlekehkan termasuk setengah dari setengah pemimpin DAP. kalau menteri yang bertanggunjawab dah tak tau nak buat kerja, saya sarankan supaya PM meletakkan the right man for the right job. jangan asyik nak salahkan pembangkang sebab setiap kesalahan perlu diadili.

    ReplyDelete
  5. buat anon 10.43am

    kementerian tak nak amik tindakan takut kalau2 isu di di mainkan oleh parti satu lagi.. sbb parti satu lagi akan tetap menegakkan benang yang basah untuk memenuhi HAJAT MEMERINTAH
    manakala pulak yang MEMERINTAH takut kehilangan KUASA.

    ni lah contoh pendakwah2 yang banyak muncul di akhir zaman ni..

    ReplyDelete
  6. Dunia akhir zaman... Bila mana kita gusar bila banyak pendakwah2 muncul bak cendawan lepas hujan... Tapi bertepuk tgn gembira bila berlambak artis2 muncul mendedahkan aurat... Nauzubillah

    ReplyDelete
  7. Anon 8:18 kemunculan pendakwah mcm cendawan lepas hujan tak mengapa..tp kalau yg muncul tu byk yg memesong dan menyesatkan dalam diam itu yg digusarkan...
    Skrg ni ramai sgt yg bukan arif bercakap ttg agama dan mengaku pakar..jgn biar sampai Malaysia jg mcm Indon terlampau byk ulamak yg sebenarnya ular dlm semak baru nak menyesal dan bertindak...dah terlambat

    ReplyDelete
  8. aku dah lama dah tahu pasal ustaz dolak dalik nii.....jgn pasal klakar diri kiter d PerBODOH kan...

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...