Konco-konco ku

Tuesday, July 31, 2012

KONON DAPAT BONUS DUA KALI TAPI SATU MASUK TABUNG HAJI!!!

Apabila PM mengumumkan akan memberi bonus raya kepada semua kakitangan awam tidak mengira fahaman politik, Kerajaan Negeri Selangor di bawah Khalid Gagap juga turut ingin memberi bonus kepada kakitangannya. Malah lebih hebat dari PM dengan memberi bonus dua kali kepada kroninya di Selangor.

Jika PM memberi bonus minima RM500 atau separuh dari gaji asal, Khalid Gagap pula memberi bonus yang agak lumayan iaitu jika dicampur kedua-dua bonus adalah berjumlah minima RM700.

Tapi sayang, itu semua hanyalah retorik pakatan dalam meraih sokongan lebih besar dikalangan penjawat awam kerajaan negeri supaya terus menyokong mereka. Perkara sebenarnya adalah mereka juga dapat bonus dengan nilai yang sama iaitu RM500. Baki RM200 yang dijanjikan akan dimasukkan di Tabung Haji kononnya dibawah Simpanan Selangorku yang tidak boleh dikeluarkan untuk menghadapi Hari Raya Aidilfitri.


8 comments:

  1. Bonus tu hanya setengah bulan gaji + RM200 atau RM500 + RM 200 je. Bila dah akhir tahun ni, PM umumkan bonus setengah bulan gaji dan sekurang-kurangnya RM500 lagi, masa tu kerajaan Selangor nak umumkan bonus juga ke??? Gigit jari je la kakitangan kerajaan negeri. Ambillah bonus dalam Simpanan Selangorku yang hanya dalam kertas je tu....

    ReplyDelete
  2. alamak!! dlm kertas je ke??

    ReplyDelete
  3. Nak tanye sikit, macam mana duit RM200 tu nak dapat?? Kene bukak akaun lain ke??

    ReplyDelete
  4. khalid xphm maksud bonus raya....kalo dh bonus raya dh tentu la nk gune kn utk musim raya nie...beli itu ini utk persiapn raya...xkn die xtau kot maksud bonus raya....yg masukkn kt dalam akaun tabung haji watpe????xleh ke die wat pade bln lain....juz nk cari populariti je mb nie...

    ReplyDelete
  5. x pe lah walau dalam kerja je ... kami kaki tangan swasta ni ... gigit jari je le .... tumpang senyum tengok orang dapat rezeki mencurah-curah .... alhamdulillah makmur malaysia ni ..... amin

    ReplyDelete
  6. Amin... dan terima kasih BN kerana mengekalkan keamanan di negara kita ni....

    ReplyDelete
  7. eloklh tu..penyamun kena tipu dengan penyangak!!keje lain xde.membodoh2kan rakyat selangor je..apa punya suwey dpt menteri besar mcm nih..perut je besar tp penuh tahi..lahanat..

    ReplyDelete
  8. Janji apa ntah..janji x kan ditepati...cakap je budk kecik pun boleh...bonus la sangat...

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...