Konco-konco ku

Sunday, July 15, 2012

MANA PEMUDA UMNO PUTRAJAYA SEMASA HIMPUNAN OREN SEMALAM??

Semalam telah diadakan himpunan oren di Putrajaya yang menuntut supaya menyelamatkan Felda kononnya. Tak kisahlah kalau nak buat himpunan ke rusuhan ke yang penting biarlah dengan aman dan tenang. Dikhabarkan pun tidak berapa ramai yang hadir dan yang hadir pula semua telah diangkut menaiki bas yang berdaftar plat Pahang.

Bukan nak marah pasal pakatan nak buat himpunan oren. Buatlah himpunan oren ke, hijau ke, merah ke, hitam ke, pink ke. Kami langsung tak kisah selagi tiada kerosakan harta benda awam ataupun kematian.

Yang kami marah sebagai rakyat Malaysia adalah DIMANA PEMUDA UMNO PUTRAJAYA?? Semua dah kecut telur ke duduk dalam rumah mewah kerajaan masing-masing? Tak dapat projek berjuta-juta ke sampai tanah Putrajaya sendiri tak dapat nak jaga? 

Diam seribu bahasa tanpa apa-apa reaksi seperti menghalalkan himpunan yang merosakkan imej Putrajaya sebagai bandar pentadbiran Malaysia. Ini rupanya perangai Pemuda UMNO Putrajaya yang hanya gah dipentas. Bercakap berdekah-dekah tapi bila digertak sedikit mula menikus lari lintang pukang.

Mungkin dah selesa duduk kerusi empuk di Putrajaya, al-maklum Pemuda Putrajaya semua kerja kat pejabat kerajaan. Dah selesa mendiamkan diri dan hilangkan diri. JB sakit hati bila dengar ada kawan-kawan yang pergi himpunan oren semalam bercakap bangga yang mengatakan PEMUDA UMNO PUTRAJAYA TAK ADA TELUR!!! 

Fikirkan.

4 comments:

  1. bro.. jgn mudah sgt naik darah.. buat apa kita nak halang mereka? biarlah...

    tak kan nak bertembung dan ada kejadian yg tak diingini...

    rakyat boleh nilai puak2 ni... peneroka felda sendiri pun tak sokong mereka ini..

    dulu ckp felda bangkrap.. tgk felda disenarai...

    dulu ckp tak boleh haram amek durian runtuh... dialah yg pertama nak amek...kemudian ckp bkn rm15ribu sepatutnyua rm40ribu plak... huhu.. dah makin lawak mereka ni ,. badut jadinya

    cakap tanah peneroka tergadai... rupanya tanah peneroka tak terlibat pun... cakap fgv akan jatuh mcm facebook... tgk skrg saham fgv terus naik... skrg pembangkang dah jadi mcm serba tak kena...

    ReplyDelete
  2. bro,kalau demo kt KL nk salahkan pemuda mana pulak?buangkan sikap selalu menuding jari bro

    ReplyDelete
  3. Xde kene mengena....apa plak yg nak dipertahankan tanah...siap fitnah pemuda putrajaya dok rumah mewah kerajaan...btoi ker?hahaha

    ReplyDelete
  4. ko ni ske sgt kn lagekan org bergadoh.berani tunjuk muke la sial!!!!ko la y x de telor!!ckap kt mane n pkul brape?anak sial!!!

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...